Trafik sigortasında ilk 5’de sıralama değişti. 2020 yılında, trafik branşında atağa kalkan Anadolu Sigorta liderlik koltuğuna otururken, önceki yılın lideri Sompo Sigorta ise geçen yıl 4’üncü sırada yer aldı.
SİGORTAMEDYA / ALP SÜER
Geçen yıl hayat dışı sektörde, pandemiden en çok etkilenen branşların başında gelen ve tavan fiyat uygulamasının sürdüğü ‘Zorunlu Trafik Sigortası’nda sigorta şirketleri arasında dengeler de değişti. Trafikte yazılan prim üretiminde, 2019 yılında 2’nci sırada yer alan Anadolu Sigorta, geçen yıl liderlik koltuğuna otururken, 2019’un 1’incisi Sompo Sigorta ise 2020’yi 4’üncü sırada tamamladı. Geçen yıl trafik sigortasında Anadolu Sigorta’nın ardından sırasıyla Allianz Sigorta ve Aksigorta 2’inci ve 3’üncü sırayı paylaştı.
PAZAR PAYI YÜZDE 10.3’E ULAŞTI
Trafik sigortasında bir önceki yıla göre yüzde 26,13 (reel yüzde 10,06) artışla 2 milyar 21 milyon 66.1 bin TL prim üreten Anadolu Sigorta’nın geçen yıl pazar payı da 1.43 puan artışla yüzde 10,33’e yükseldi. Allianz Sigorta, yüzde 11,26 artışla 1 milyar 697 milyon 536 bin TL prim üretirken, Aksigorta ise yüzde 10,89 artışla 1 milyar 627 milyon 443.5 bin TL prim üretimi gerçekleştirdi.
Söz konusu branşta Allianz yüzde 8,68, Aksigorta ise yüzde 8,32 pazar payı elde etti. Küçük bir parantez açarsak, trafik branşında ilk 5 şirketin pazar payı da 0.89 puan artışla yüzde 42.41’e yükseldi. İlk 4’te yer alan şirketlerin pazar payları, yüzde 8’in üzerinde bulunuyor.
TRAFİK SİGORTASI 2020’DE DARALDI
Türk sigorta sektörünün, 2020’de reel olarak büyümesine karşın pandeminin yol açtığı koşulların da etkisiyle oto sigortalarında prim üretimi ise reel olarak daraldı.
Geçen yıl trafik sigortası sadece yüzde 8,64, kasko ise yüzde 14,15 büyüdü. Buna karşın reel prim üretimi Trafik’te yüzde 5,2 kaskoda ise yüzde 0,39 düşüş gösterdi.
Motokaravanlardan çok yüksek trafik sigorta primi alınıyor. Özel amaçlı araç sınıfına girdiği için, ambulans gibi hızlı hızlı seyreden ve her an yollarda olan bu araçlarla aynı kategoride yer alıyor. Oysa motokaravanlar çok az trafikte olduğundan ve seyir hızları da 60-80 km olduğundan kaza riskleri daha az. Motokaravanların trafik sigortalarının daha az olması gerekir. Ayrıca motokaravanımız, hemen hemen 6 ay trafikte de olmuyor. Bizler, yazlık ev alamadığımız için daha ucuza gelen motokaravan sahibi olduk. Bunun dikkate alınmasını bekliyorum.