Trafik sigortasındaki fiyat artışı kaskodaki ücret artışını sınırladı. Kaskoda prim artışı enflasyonun çok altında kalırken, otomobiller için ortalama fiyat bin lira seviyesinde.
Trafik sigortasında prim artışlarına paralel yüksek fiyat tartışması tüm hızıyla sürürken, kaskoda fiyat artışı yerinde saydı ve özellikle otomobillerde ortalama kasko fiyatı, bin lira seviyelerinde kaldı. Bu senenin eylül ayında tüm araçlarda toplam fiyat artışı, geçen senenin aynı dönemine göre sadece yüzde 2 oldu ki, bu da enflasyonla mukayese edildiğinde reel olarak fiyatlarda yüzde 5’lik bir gerileme anlamına geliyor.
Hürriyet’in haberine göre uzmanlar, otomobiller için günlük kasko priminin 2,73 lira olduğunu belirterek, fiyatın sudan ucuz olduğunu savunuyor. Türkiye’deki 20 milyon 729 bin araçtan 4 milyon 401’i kasko sigortası yaptırıyor. Yani, tüm araçların sadece yüzde 21’i kaskolu.
Sigorta Bilgi Merkezi’nin (SBM) verilerine göre, bugün için araç bazında ortalama kasko fiyatlarına bakıldığında; taksilerde bin 500, minibüslerde bin 100, otobüslerde 7 bin, kamyonetlerde 830, kamyonlarda 2 bin 300, motosikletlerde bin 200 ve traktörlerde 400 liralar seviyelerinde. Kasko sigortasında en yüksek primi ödeyen kesim ise otobüs, kamyon, taksi ve motosikletler.
KÂRLILIK AZALIYOR
Öte yandan, bu yılın ilk yarısında sigorta şirketleri sattıkları kasko sigortasından 3 milyar TL prim toplarken, 2.9 milyar liralık da tazminat ile karşı karşıya kaldılar. Sigortacılar, özellikle otomobillerde 1.9 milyar liralık prime karşılık 1.8 milyar liralık hasar ödediler. Yani, kaskoda, aldıkları her 100 liralık prime karşılık 70’liraya yakın hasar ödemesi yaptılar. Yılın ilk yarısında ise sigorta şirketleri kasko sigortasında 276 milyar lira kar elde etti.
FİYAT ARTABİLİR
Sigortacılar ise kasko fiyatındaki düşüklüğü, şirketler arasında yaşanan ve fiyat odaklı olanrekabete bağlıyor. Trafik sigortasında yaşananların yakın zamanda kaskoda da yaşanacağından endişe eden sigortacılar, “Sigortalı araç sayısı zaten düşük. Rekabet arttıkça fiyatlar geriliyor ama hasarlar da artıyor. Şimdilik az da olsa kar ediyoruz. Bugün için verilen fiyatlar doğru fiyatlar değil, rekabetten kaynaklı düşük fiyat. Eğer ibre zarara doğru dönmeye başlarsa ki, başlaması yakın, kaskonun fiyatı da artar” diyor.
TRAFİK FİYATI KASKOYU DA VURDU
2016’nın eylül ayı itibariyle araçların yüzde 21’isinin kaskosu bulunuyor. 2015’in sonunda ise araçların yüzde 28’e yakını kaskoluydu. Bu da şunu gösteriyor ki, trafik sigortasındaki fiyat artışı, kasko sigortasını vurdu ve sigortalı araç sayısında yüzde 7’lik bir azalışa sebep oldu. İşin ilginci ise son bir yıl içinde kasko sigorta yaptıran otomobillerin sayısında yüzde 4’e yakın artış olurken; taksi, minibüs, otobüslerde sigortalılık oranı yüzde 10’lar seviyesinde azaldı. Daha açık bir anlatımla trafik sigortasındaki fiyat artışından en çok şikayet eden kesim olan ticari araçlar, kasko sigortasını yaptırmamaya başladı.
Kaynak: NTV
Bu haberi Doğa Sigorta bülten olarak yayınladı sanırım. O yüzden sorumlulukta Doğa Sigorta’ya ait bence.
Söz konusu haber yanlış!
2016’nın ilk 9 ayındaki kaskolu araç sayısı 4.401.663 değil! Doğru rakam 4.041.663. Haberi yazanlar 0 ile 4’ün yerini değiştirince ortaya fazladan 400 bin adet araç çıkmış. Bu rakamı da gidip toplanan prime bölüp, ortalama prim 1.000 tl diye yazmışlar. Oysa ki alakası yok.
Yaptığımız hesaplamaya göre ortalama prim tutarı 1.000 TL değil, 1.088 TL. Bu sayıda kasko fiyatlarının geçen yıla göre bırakın düşmeyi %11.7 arttığını, enflasyon hesaba katılarak yapılan hesaplamada ise %4 oranında arttığını gösteriyor.
Biraz dikkat ya. Bu yanlış haber dün TRT Haber’de bile yer aldı, inanılır gibi değil.