2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

“Trafik Operasyon Merkezi Uygulaması tüm paydaşlara fayda sağlayacak”

Sompo Sigorta CEO’su Fahri Uğur, Trafik Operasyon Merkezi önerisini olumlu bulduklarını belirterek “Tüm paydaşların fayda sağlayacağı bir sistemin önü açıldı. Düzenleme dikkatle ve karalılıkla uygulanmalı.” dedi.

Zorunlu trafik poliçesinde arza erişim sıkıntısını gidermek üzere SEDDK’nın başlatacağını duyurduğu Trafik Operasyon Merkezi uygulamasıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Sompo Sigorta CEO’su Fahri Uğur, söz konusu önerinin trafik sigortasının üretim ayağındaki tıkanmanın aşılmasına yardımcı olacağını söyleyerek “Düzenleyici otoritenin bütüncül ve kalıcı çözüm arayışını ve yapısal dönüşüm önerisini takdirle karşılıyoruz. Bu öneriyi hayata geçirmek için tüm sektör paydaşlarının üzerlerine düşen rolü en hızlı şekilde gerçekleştirme çabası içinde olmaları önem taşımaktadır.” diye konuştu.

Sistem, tüm araç grubu ve basamaklara yaygınlaştırılmalı

Acentelerin sadece kendi şirketlerinden değil tüm şirketlerden teklif alabilmesi üzerine kurulu sistemde, ilk etapta acentenin çalıştığı şirketler üzerinden teklif isteyeceği, hiçbir şirketin teklif vermemesi durumunda ise Trafik Operasyon Merkezine üye şirketlerden teklif alma süreçlerinin işletileceğinin anlaşıldığını ifade eden Uğur, “Trafik Operasyon Merkezine trafik ruhsatı olan tüm şirketler üye olmak zorunda olacağından bu aşamada tüm şirketlerden teklif alma imkanı olacak ancak hiç teklif veren olmaması durumunda, poliçe bir önceki yıl yapıldığı şirket üzerinden “Havuza” devredilecek. Yeni işlerde de bu süreçler işletildikten sonra hiçbir şirket tarafından poliçe kesilmemesi durumunda Türkiye Motorlu Taşıtlar Bürosu üzerinden havuza devredilecek. Bu sistemin geçmişte havuza devredilenler de dahil tüm araç grubu ve basamaklara yaygınlaştırılması ve makul bir tavan fiyat uygulaması ile birlikte serbest rekabet ortamında havuzun toplam içindeki payının uzun vadede yüzde 3’ler seviyesi hedeflenerek sektördeki tüm paydaşların kazanacağı bir ortamın oluşturulabileceğine inanıyoruz” açıklamalarında bulundu.

Tavan fiyatlar belirlenirken gerçekçi olunmalı

Uygulama kapsamında tavan fiyatın, havuza giden dosyaları belli bir eşik oranın üstüne çıkmayacak düzeyde tespit edilmesinin önemli olduğuna dikkat çeken Uğur, “Sadece en riskli grupta yer alan ve hiçbir şirketin teklif vermek istemediği yüksek riskli grubun havuza devredilmesi gerekir. Bu poliçelerin, örneğin toplam poliçe adedinin yüzde 3’ü gibi bir maksimum oranı aşmaması, sistemden beklenen toplumsal faydanın maksimize edilmesi için kritik öneme sahiptir. Tavan fiyatın piyasa koşullarıyla uyumlu gerçekçi bir düzeyde belirlenmemesi durumunda şirketler yeterli oranda teklif vermeyeceği için havuza giden poliçe oranı çok yüksek düzeylere çıkacaktır. Bu ise trafik sigortasının maliyetini topluma yıkmak anlamına gelecek ve doğru bir çözüm olmayacaktır.” dedi.

Arza erişimde zaman kaybı yaşanmayacak

Uğur, modelde tüm acenteler en kısa sürede poliçe kesebildiği için arza erişimde boşa harcanan zaman, emek gibi sorunlar yaşanmayacağını söyleyerek “Her acente kendi müşterisine poliçe kesebilecektir. Acenteler her şirketten teklif alabileceği gibi şirketler de tüm isteklilere teklif sunabilecektir. Şirketler kendi hesaplamalarına ve tarifelerine göre en uygun kişilere poliçe keseceğinden sistem içi rekabet ve etkinlik sağlanabilecektir. En riskli grup için hem tavan fiyattan poliçeye erişim sağlanacak hem de geçmişte kötü örneklerini gördüğümüz ve sektör aleyhine kullanılan anormal fiyat tekliflerinin önüne geçilerek Havuz payının sürdürülebilir seviyelere düşürülmesi sağlanacaktır.” şeklinde konuştu.

Sistem için gerekli altyapı oluşturulmalı

Sistem için gerekli teknik ve hukuki altyapının oluşturulmasının ön şart olduğunun altını çizen Uğur, “Bu belli bir kaynak ve zaman gerektiriyor. Bunun yapısal bir dönüşüm olduğunu ve sürecin müşterilerin, acentelerin ve sigorta şirketlerinin lehine olacağını görmek gerekir. Bu önemde bir uygulama için ihtiyaç duyulan kaynak, ilgili tüm sektör paydaşları tarafından ayrılmalıdır. Hukuki altyapı, acentelerin hali hazırda acentesi olmadıkları şirketlerle aracılık sözleşmesi imzalamaları gibi konuların vakit alabileceği de ortadadır. Bu sistemi hayata geçirmekte acele etmemek ama hızlı ve kararlı olmak gerekmektedir.” ifadelerini kullandı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER