Türk sigorta sektörü, yılın ilk 4 ayında yüzde 34.6 büyüdü. 2015 yılında gerçekleşen ve 2016 yılını da etkileyen fiyat artışları nedeniyle ocak-nisan döneminde prim üretimi yüzde 126.57 artan ‘trafik sigortası’, sektördeki büyümede etkili oldu.
Türk sigorta sektörü doludizgin büyümeyi sürdürüyor. Yılın ilk dört ayında, sektör geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 34.6 büyüdü. Enflasyondan arındırıldığında, sektörde reel büyüme yüzde 28.8 olarak gerçekleşti. Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) açıkladığı verilere göre, ocak-nisan döneminde 2015’in aynı dönemine göre hayat dışı (elementer) sektör, yüzde 37.3 büyürken, hayat branşında toplam prim üretimindeki artış ise yüzde 15.5 olarak gerçekleşti. Rakamları sırasıyla verdikten sonra ilk 4 aydaki büyüme ile ilgili olarak birkaç şey söylemek gerekirse büyüme öncelikle hayat dışından geliyor. Hayat branşındaki büyüme ise makul düzeyde. İkinci ve en önemlisi, artık sektörle ilgili herkesin ezbere bildiği gibi hayat dışındaki büyüme de ağırlıklı ‘Zorunlu Trafik Sigortası’ndan kaynaklanıyor. 2015 yılının özellikle 2. yarısında gerçekleşen ve 2016 yılını da etkileyen fiyat artışları nedeniyle ilk 4 ayda yüzde 126.57 büyüyen trafik, sektörde genel büyüme hızını da yukarı çekiyor. Buna karşın ilgili dönemde pazar payı yüzde 10’un üzerinde olan branşlardan hastalık/sağlık yüzde 21.84, kasko ise yüzde 11.87 büyüme kaydetti. Trafik sigortası yanında Türkiye ekonomisindeki canlılığın sürmesi ve geçen yılki rakamların düşüklüğünden kaynaklanan ‘baz etkisi’ de sektördeki hızlı büyümede etkili oluyor.
Allianz yüzde 44.09 büyüdü
Hayat dışı sektörde ilk 4 ayda yüzde 44.09 ile en hızlı büyüyen şirket de Allianz Sigorta. İlk 4 ayda 1 milyar 793.5 milyon TL prim üretimi gerçekleştiren şirket, geçen yılın aynı dönemine göre pazar payını da 0.68 puan artırarak yüzde 14.28’e yükseltti. Allianz’ı yüzde 34.21 artışla 1 milyar 515.5 milyon TL prim üreten Anadolu Sigorta ve 1 milyar 368.8 milyon TL prim üreten Axa Sigorta izliyor.