16 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

“Trafik branşında sigortalılık oranını artırmak acentelerin elinde”

Tüketicilerin indirim beklentisi nedeniyle trafik sigortası yaptırmayı ötelediklerini ifade eden TSB Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu, acentelere seslenerek; “Sigortalılarınıza sigorta yaptırmaları konusunda uyarıda bulunun. Trafik’te indirim olacak diye sigortayı ihmal etmesinler. Sektör bu kadar zarar etmişken birden indirim olamaz” dedi.

SİGORTAMEDIA / ŞERİFE KAYA

Acentem Sigorta Aracıları Derneği (ASİAD), acentelik sözleşmeleri ve yönetmelik değişiklikleri ile trafik sigortası fiyat artış gerekçeleri ve sonuçlarını tartışmak üzere 26 Şubat’ta bir panel düzenledi. Allianz acentelerine özel bu panel, saat: 13:00-17:00 arasında Bağlarbaşı Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleşti.

Panelde acentelik sözleşmeleri ve yönetmelik değişiklikleri ile trafik sigortası fiyat artış gerekçeleri ve sonuçları konu alındı. Aynı zamanda Carglass cam onarımıyla ilgili detay bilgi aktardı ve çatlamış bir camın nasıl onarıldığını görsel bir sunum eşliğinde gösterdi.

ASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Duru’nu moderatörlüğünü yaptığı panele, TC. Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdür Yardımcısı Şerif Çakırsoy, Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu, Sigorta Acenteleri İcra Komitesi (SAİK) Başkanı Hüseyin Kasap ve Güvence Hesabı Müdürü Abdülkadir Küçük katıldı.

Hüseyin Duru: Sektördeki tüm aktörlerle iletişim halindeyiz

IMG_0026
ASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Duru

ASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Duru, paneli başlatmadan önce Allianz acentelerine seslendi. “ASİAD Hazine Müsteşarlığı, TSB, acente dernekleri, sigorta şirketleri sektördeki tüm aktörlerle iletişim halinde olacak” diyen Duru, panelde acentelerin sorularına yanıt aranacağını söyledi. Duru, ilk olarak sözü Güvence Hesabı Müdürü Abdülkadir Küçük’e bıraktı.

Abdülkadir Küçük, Güvence Hesabı’nın işleyişi ile ilgili acentelere detaylı bilgiler verdi. Güvence Hesabı’nın zorunlu sigortalarda bedeni hasarları karşıladığını kaydeden Küçük, iflas eden bir sigorta şirketinin ise hem maddi hem de bedeni hasarlarının karşılandığını belirtti. Kaza sonrası kusurlu kişinin sigortası olmasa dahi karşı tarafı mağdur etmemek için Güvence Hesabı’nın tazminat ödemesi yaptığını söyleyen Küçük, “Fakat hatalı taraf ödeme yapmadım diye sevinmesin, çünkü Güvence Hesabı sonrasında ödediği bu tazminatı rücu ediyor” dedi.

Abdülkadir Küçük: 2 ayda araç sayısı 200 bin arttı, poliçe sayısı 130 bin azaldı

IMG_0071
Güvence Hesabı Müdürü Abdülkadir Küçük

Güvence Hesabı’nın kapsamına giren mevcut zorunlu sigortaları da açılayan Küçük, bunları şöyle sıraladı: “Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası (Trafik Sigortası), Zorunlu Karayolu Taşımacılık Mali Sorumluluk Sigortası, Karayolu Yolcu Taşımacılığı Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigortası, Tüpgaz Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası, Tehlikeli Maddeler ve Tehlikeli Atık Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası, Maden Çalışanları Zorunlu Ferdi Kaza Sigortası.”

Son 5 yılda gerçekleşen kaza istatistikleri ile ilgili bilgi veren Küçük, 5 yıl içinde toplamda 6 milyon kaza gerçekleştiğini ve bunun 18.8 bininin ölüm, 1.2 milyonunun yaralanma ile sonuçlandığını açıkladı. Türkiye genelinde sigortalı araç sayısı ve sigortasızlık oranlarına değinen Küçük, “2014 yılı ile 2015 yılını kıyasladığımızda bir yıl içinde araç sayısı 965 bin arttı. Fakat yürürlükteki poliçesi aynı seviyede artması, 798 binde kaldı. Sigortasız araç sayısı 166 bini buldu. Sigortasızlık oranı ise yüzde 0.13 oranında azaldı” diye konuştu.

Güncellenen 25 Şubat verilerine göre ise, yılın başından bu yana son iki ayda araç sayısına 200 bin eklendiğini ve 19 milyon 994 bini geçtiğini ifade eden Küçük, buna rağmen poliçe sayısının artış göstermeyip hatta 130 bin azaldığını belirtti.

IMG_0068

Mehmet Akif Eroğlu: Trafik sigortasının faydalarını sizler anlatacaksınız

TSB Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu, trafik sigortalarındaki fiyat artışının çözümü için gerekli görüşmeleri ve çalışmaları yaptıklarını belirtti.

Trafik sigortalarındaki bu pirim artışının sebeplerini anlatan Eroğlu, “Son 10 yıllık süreçte trafik sigortasında şirketler her dönem zarar açıkladı. Bu zarar toplamda 7 milyar TL’yi buldu. Bu branş 19 milyonu ilgilendirdiği için sektör zararlarını sigortalısına yansıtmamaya çalışıyordu. Fakat geriye dönük uygulanan yargı kararları, hesaplamalarda standartların olmaması, döviz kurundaki aşırı dalgalanma sebebiyle yedek parça maliyetlerinin artması bu zararı taşınabilir olmaktan çıkardı. Sigorta şirketleri karlığını ve sürdürülebilirliğini etkileyen bu durumdan primleri artırarak kurtulmak istedi” şeklinde konuştu.

IMG_0105
TSB Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu

Tüketicilerin indirim beklentisi nedeniyle sigorta yaptırmayı ötelediklerini ifade eden Eroğlu, “Sigortalılarınıza sigorta yaptırmaları konusunda uyarıda bulunun. Kaza durumunda sigortasızlığın başa neleri getireceğini açıklayın sigorta teminatlarından bahsedin. Trafikte prim indirimi olacak diye sigorta yaptırmayı ihmal etmesinler. Hem sektör bu kadar zarar etmişken öyle birden indirim yapılamaz. Sigortalılar trafikte büyük indirim olacak diye beklemesin” dedi. Eroğlu, yakın zamanda trafik sigortasının önemini anlatan bir kamu spotunun yayınlanacağı bilgisini de paylaştı.

“Acenteler sadece motor branşına yönelmemeli. Başka branşlara da odaklanmak lazım” diyen Eroğlu, trafikte sigortalılık oranını artırmanın acentelerin elinde olduğunu söyledi. Eroğlu, “Sigortalılara prim artışlarının nedenlerini ve trafik sigortasının faydalarını sizler anlatacaksınız. Burada acentelere çok iş düşüyor” dedi.

Motorlu araç işletenleri için uygulanan asgari sigorta teminatlarına ilişkin de açıklama yapan Eroğlu, “Kişi başına 310 bin TL sağlık gideri, sakatlanma ve ölüm teminatı veriliyor. Aynı zamanda araç başına 31 bin TL de maddi teminat alınıyor” diye konuştu.

Hüseyin Kasap: İşletme ruhsatından muaf tutulma konusu Torba Kanun’da

IMG_0135
SAİK Başkanı Hüseyin Kasap

SAİK Başkanı Hüseyin Kasap da icra kurulunun görev ve yetkilerine ilişkin acentelere bilgi verdi.

Sigorta Acenteleri Yönetmeliği’nde 15. maddede yer alan fesih şartlarının düzenlenmesine ilişkin SAİK’in faaliyet yürüttüğünü kaydeden Kasap, “Acentelik sözleşmesinin feshedilmesi bizim kırmızı çizgimiz. Sigorta şirketi bir gece ansızın acenteye haber vermeden ekranını kapatıyordu, acente akşam evine ekmek götüremiyordu. Şimdi sözleşme feshedilmeden 3 ay önce taraflar birbirlerine haber vermek durumunda. Komisyon düşürmelerinde ise 2 ay önceden acentelere bu durum haber verilecek. Yeni bir çalışma hazırlıyoruz. Acentelik Yönetmeliği’ne uymayan sigorta şirketlerini Hazine’ye bildirmek için” dedi.

Acenteleri ofislerinde ziyaret ettiklerini ve denetim yaptıklarını söyleyen Kasap, suç işleyen acente tespit edildiğinde gerekli cezaların verildiğini belirtti. Sigorta acenteliği açarken işletme ruhsatından muaf tutulma konusunda da sona gelindiğinin müjdesini veren Kasap, “Bu mevzu mart ayındaki ilk Torba Kanun’da Meclis’te görüşülecek” dedi.

Üretiminin çoğunluğunu trafik sigortası ve deprem sigortası (DASK) oluşturan acenteleri büyük bir tehlikenin beklediğini ifade eden Kasap, “Y kuşağı dijitalden alışveriş yapmaya başladı. Niş ürünler için aracıya ihtiyaç olabilir ama yakın zamanda trafik ve deprem sigortası da en çok dijitalden alınmaya başlanabilir. Çünkü bu ürünlerde aracıya ihtiyaç duyulmuyor” dedi.

IMG_0164

Şerif Çakırsoy: Hazine, hakem görevi üstlenecek               

Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdür Yardımcısı Şerif Çakırsoy ise Sigorta Acenteliği Yönetmeliği’nin amaç ve esasları, teknik personelde aranan nitelikler, sigorta acentesinde görev alanların görev tanımları hakkında acentelere bilgi verdi. SAİK’e verilen yetkilerin artırıldığını açıklayan Çakırsoy, Hazine’nin 16 Temmuz’dan itibaren SAİK nezdinde hakem görevi üstleneceğini açıkladı.

IMG_0009Panelde Carglass cam onarımıyla ilgili detay bilgi aktardı ve görsel bir sunum sergiledi.

Carglass Satış ve Pazarlama Direktörü Cem Yavuz, cam hasarlarına zamanında müdahale edilirse, tamamen değişim yapılmadan tamir edilebilir. Carglass, cam tamiri yapıyor ve yaklaşık 20 dakika içinde aracı sahibine teslim ediyor. Cam üzerinde bir çatlak oluşmuşsa üzerinden 48 saat geçmeden onarımının yapılması gerekiyor. Yoksa araç kasislerden geçtiğinde çatlak giderek büyür, arasına giren tozlar, yağmur suları onarımı zorlaştırır. Eğer bir araç vaktinde bize getirilirse kusursuz bir onarım gerçekleştiririz” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER