16 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

TanıştırKazan, markalarla potansiyel alıcıları buluşturuyor

Tüketicilere bire bir tanıştırıcıları aracılığı ile ulaşılan, ancak dijital platform üzerinden bir tür pazarlama ve herkesin sahip olduğu sanal market sistemi olarak kurgulanan TanıştırKazan, markalarla potansiyel alıcıları buluşturuyor.

tanistir-kazanDijital pazarlama kirliliği tüketiciye dijital pazarlama konusunda getirilen yasal düzenlemeler; yeniden birebir dokunuş ve yeni teknolojilerin birleşimi ile bir model oluşumunu ortaya çıkardı. Dijital pazarlama konusundaki soğuk dokunuşlara ve elektronik iletişim düzenlemelerine bir alternatif olarak geliştirilen TanıştırKazan, tüketicilere bire bir tanıştırıcıları aracılığı ile ulaşılan, ancak dijital platform üzerinden bir tür pazarlama ve herkesin sahip olduğu sanal market sistemi olarak kurgulandı. TanıştırKazan herkese sanal bir markete sahip olma şansı tanıyacak.

Markaların ürün ve hizmetleriyle, tüketiciler arasında bağlantı kuracak olan TanıştırKazan, mobil aplikasyon yolu ile bire bir pazarlama ve kazanmanın özgün bir yolu olarak ortaya çıktı. Enerji aboneliği, su ve güvenlik sistemleri, e-ticaret siteleri alanında ilk pazarlama çalışmalarına giren TanıştırKazan, kasım ayında ikinci versiyonun tamamlanması ile birlikte sigorta ve bankacılık sektörü ile genişleyecek. Ağustos ayında bin tanıştırıcı ile start alan TanıştırKazan ‘Startup İstanbul – EuroAsia’da Avrupa ve Asya genelindeki 4 bin uluslararası proje arasında sıyrılarak, final için yarışacak ilk 100 proje arasına girdi.

“Bire bir pazarlamanın özgün bir yolu”

20 yıldır finans ve çok uluslu şirketlerde üst düzey yöneticilik yapan ve son olarak PepsiCO Türkiye’deki CFO’luk görevinden ayrılarak TanıştırKazan’ı yaratan, IntroMoney Yönetim Kurulu Başkanı Cenk Tükel, projeyi şöyle özetledi: “Markaların ürün ve hizmetleriyle, tüketiciler arasında bağlantı kurmak için mobil aplikasyon yolu ile bire bir pazarlama ve kazanmanın özgün bir yolu olarak ortaya çıkan TanıştırKazan, önce dijitalleşen sonra da mobilleşen iş modellerinin giderek çoğaldığı günümüz ortamında, globalleşme hedefiyle Türkiye’de modeli oluşturulan yepyeni bir ürün.”

Müşteri ile tüketici arasında doğrudan bağlantı kurulacak

6l6a2505Tükel, sözlerine şöyle devam etti: “Markaların ürün ve hizmetleriyle tüketiciler arasında bağlantı kurmanın özgün bir yolu olarak ortaya çıkan TanıştırKazan, dijital dünyanın olanaklarıyla bire bir sıcak temasın etkisini harmanlayan etkili bir model olarak dikkatleri üzerine çekiyor. Şirketlere dijital pazarlama konusundaki yasaklara karşı; bire bir dokunarak pazarlama ve yeni müşteri elde etme fırsatı yaratan TanıştırKazan;  tüm bireylere de müşteri getirerek düzenli gelir elde etme sistemi yaratıyor.

Tohumdan yetişerek başarıya ulaşan start-up iş fikirlerinin en yeni örneklerinden biri olan TanıştırKazan, IntroMoney’nin ilk ve şimdilik tek ürünü.”

Tükel, projenin önemi ve oluşum süreci hakkında da şu bilgileri verdi: “Öncelikle günümüzde yaşanan dijital pazarlama kirliliğine karşı yeni bir modelin oluşumu kaçınılmazdı. TanıştırKazan bu dönemde hayata geçirildi. İş fikrinin Türkiye’de ve dünyada benzersiz olduğunu söyleyebiliriz. Bu projeyi tasarlarken, farklı ihtiyaçlara çözüm sunacak tek bir model yaratabilme fikriyle yola çıktık. Bu noktada tespitimiz şu oldu: Crowd-sourcing yöntemiyle modellenen pek çok iş fikri var. Bir ürün ya da hizmet ile ilgili olan bu modellerin hepsi, kişilerin satış yapması veya satın alması odağında çalışan mekanizmalar. TanıştırKazan ise işte bu noktada farklılaşıyor. Bireylerin bire bir ve sıcak temasına dayalı olarak çalışan sistemimiz, sistem içindeki üyelerinden ürün ya da hizmet satmasını beklemiyor. TanıştırKazan sisteminde çalışanların tek yapması gereken, markalarla potansiyel alıcılar arasındaki bağlantıyı kurmak. Bizi farklı kılan en önemli unsur işte bu.”

Herkese ek gelir yaratacak

Özellikle satın alma motivasyonu açısından tüketici nezdinde ihtiyaç duygusu kolaylıkla tetiklenmeyen ürün ve hizmetler için bu iş modelinin eksiksiz bir çözüm sunduğunu belirten Tükel, TanıştırKazan’ın çalışma mekanizmasını şöyle açıkladı: “Eğitim mecburiyeti, sermaye, başarı taahhüdü, cinsiyet, konum gibi önkoşullar olmaksızın herkese ek gelir yaratacak, markalara ve topluma faydalı olacak TanıştırKazan, son derece kolay anlaşılır bir şekilde işliyor. Tamamen ücretsiz olarak edinilebilen TanıştırKazan uygulamamızı iOS ve Android marketlerinden indirdikten sonra tek yapılması gereken, üyelik sürecini tamamlamak.

Hukuki tabanı da uzun çalışmalar sonucunda eksiksiz olarak hazırlanan TanıştırKazan’da her bir üyenin doğrulaması yapılıyor. Üyelik işleminin tamamlanmasından sonra sistemin nasıl çalıştığına dair bilgileri yine uygulamamız üzerinden edinen tanıştırıcılar, uygulamamızda bulunan ürün ve hizmetleri inceleyebiliyor ve bu ürün ve hizmetler hakkında detaylı bilgiler alabiliyorlar. TanıştırKazan’ın imzası olan model ise işte bu noktadan sonra çalışmaya başlıyor.

Tanıştırıcılarımız, bu ürün ve hizmetlere ihtiyaç duyabileceklerini düşündükleri yakın çevrelerine ürünü anlatıyorlar. İlgilenen kişilerin marka tarafından aranarak detaylı biçimde bilgilendirilebilmesi için izinlerini alıyorlar. Eğer marka araması sonucunda başarılı bir satış gerçekleşirse, komisyon almaya hak kazanıyorlar. Tüm bu süreç yeni kanuni düzenlemelere uygun bir zeminde, SMS, WhatsApp, Facebook gibi sosyal platformlar tabanlı onay mekanizmalarıyla çalışıyor ve arka planda markalarla kurduğumuz dijital entegrasyonlar ile güvenli veri transferi sağlanıyor.”

TanıştırKazan, aynı zamanda bir sosyal sorumluluk modeli

TanıştırKazan’ın sadece marka – tanıştırıcı – tüketici ekseninde değil, topluma da katma değer sağladığını kaydeden Tükel, “TanıştırKazan, elde ettiği cironun belli bir kısmını sivil toplum örgütlerine bağışlıyor” dedi.  Tükel, projenin 2017 fazında bu bağış mekanizmasına tanıştırıcıların arzuları dahilinde katılmalarının sağlanacağını da ifade etti.

Üniversite öğrencileri, çalışmayan ev kadınları ve emekliler gibi gelir sahibi olmayan grupların yanında berber ve kuaförler, bakkallar, emlakçılar gibi halihazırda bir iş sahibi olanlar için de ek gelir fırsatı sunan TanıştırKazan sistemine dahil olmak için gerekli tek yasal koşul, 18 yaşını doldurmuş TC vatandaşı olmak. Bir de tabi kazançlarını tahsil edebilmeleri için banka hesapları olması gerekiyor.

TanıştırKazan uygulaması iOS App Store ve Android marketlerinden ücretsiz olarak indirilebiliyor. Uygulamaya dair detaylı bilgiler ise www.tanistirkazan.com ve www.intromoney.com adreslerinde yer alıyor.

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER