16 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Tamamlayıcı sağlığın son oyuncusu: Ray Sigorta

Tamamlayıcı sağlık sigortası ürününü 1 Ekim’de piyasaya sunan Ray Sigorta, Tamamlayan Sağlık Sigortası ile şirketin anlaşmalı olduğu özel sağlık kurumlarında fark ödemeden fark yaşatıyor.

levent sismanoglu sigortali haber

HAYATIMIZ SİGORTALI / SEVAL ÖZKAP

Ülkemizde büyük heyecan yaratan ve sağlık sigortalarının geleceği olarak görülen tamamlayıcı sağlık sigortasına ilgi artıyor. Tamamlayıcı Sağlık Sigortasını sunan şirketler arasına son olarak Ray Sigorta katıldı. Şirket, 1 Ekim’de Tamamlayan sağlık sigortasını piyasaya sundu. Tamamlayan Sağlık Sigortası ile Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ve özel sağlık sigortası bulunan tüketicilerin, Ray Sigorta’nın anlaşmalı olduğu özel sağlık kurumlarında tedavi gördüklerinde sigorta kapsamındaki masrafları karşılanıyor.

Tamamlayan Sağlık Sigortası’nda, hem doğum hem de normal hastalıklar için bekleme süresi bulunmazken, doğum teminatı da yatarak ve yatarak+ayakta tedavi taminatı mevcut olan sigortalılar için ilave edilebiliyor. Üründen ayrıcıa SGK kapsamında olan 18 yaşından küçük kişiler de ek prim ödeyerek faydalanabiliyor.

Tamamlayan Sağlık Sigortası’nı piyasaya sunmadan önce altyapı geliştirmesi yaptıklarını belirten Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu, “Hem var olan sistemlerimizle konuşabilen hem de hasar limitlerini, provizyonları izlenebilir hale getiren, hasarın nereden ve niçin meydana geldiğini analiz edebilen bir yatırım yaptık” şeklinde konuşuyor. Hatasız ve kusursuz bir şekilde piyasaya çıkmak istediklerini ifade eden Şişmanoğlu, “Bu konuda acentelerimize e-leraning eğitimlerimizi verdik. Satış ekibimize de yüz yüze eğitimler verdik, kimsenin aklında soru işaretleri kalmasın istedik” diyor.

Sağlıkta son düğümü atana kadar çalışacağız

Altı senedir sağlık sigortalarında hizmet verdiklerini belirten, bu alanda hazmedebildikleri oranda büyüyeceklerini ve tamamlayıcı sağlık sigortasının da bu büyümede etkili olabileceğini söyleyen Şişmanoğlu, “Ray Sigorta sağlık sigortalarında kendi dağıtım kanalında, kendi müşterisine sağlık sigortası ve/veya tamamlayıcı sağlık sigortası satarak büyüyecek” diyor. Şişmanoğlu sözlerine şöyle devam ediyor: “Sağlık branşında pazar payımızı her yıl belli bir oran üzerinde artırarak büyüyeceğiz. Bir dantelin son düğümünü atmak için etrafında birçok kez tur atmak gerekiyor. Biz de bu bilinçle çalışıyoruz.”

levent sismanoglu sigortali haber 1Müşteri memnuniyetinin altın kuralı, doğru beklenti yaratmak

Şirketlerinde Müşteri Memnuniyeti Merkezi olduğunu belirten Şişmanoğlu, telefonla ana santralden müşteri şikayeti alan tek şirket olduklarının altını çiziyor. Birçok kanaldan müşteri şikayetleri aldıklarını ancak en etkin şekilde çağrı merkezlerinin kullanıldığını belirten Şişmanoğlu, “Şikayetler çok hızlı bir şekilde çözümleniyor. Bu tabii ki her şeye evet diyoruz demek değil. Şikayetler bize hastalığın nerede olduğunu gösteriyor. Hastalığın nerede olduğunu bularak buna yönelik önemler alıyoruz” şeklinde konuşuyor. Şişmanoğlu, müşteri memnuniyetini yaratmanın altını kuralının ise müşteride doğru beklenti yaratmak olduğunu söylüyor. Şişmanoğlu, “Müşteri tatmini, doğru zamanda, doğru yaratılmış beklentilerin yüzde 100 karşılanması demektir. Ama beklenti yanlışlıkla veya yanlış algılarla yaratılırsa tabii ki hasarda bunu karşılamanız imkânsızlaşır. Ray Sigorta olarak bu anlayıştaki acentelerle birlikte çalışıyoruz” diyor.

Acente sayımızı artıracağız

Ray Sigorta’nın acenteleriyle büyüyeceğini belirten Şişmanoğlu, “Ray Sigorta’nın adımları sağlam ve güçlü olmak zorunda. Hiçbir zaman maceraya atılmayacağız” diyor. “Acentelerimiz de müşterilerimiz de Ray Sigorta’nın hak edilmiş hasarı hesaplayıp en hızlı şekilde ödeyeceğinden emin olmalı” diyen Şişmanoğlu, acenteleriyle aralarında temeli güven ve iletişim kolaylığı olan bir ilişkileri olduğunu söylüyor. Bin 100 olan acente sayılarını yılsonunda bin 200’e çıkaracaklarını söyleyen Şişmanoğlu, takip eden yıllarda ise acente sayısını bin 500’e ulaştırmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi. Acentelerin şirket tercihinde fiyat, hizmet, teminat, reasürans yapısı gibi kriterlerin etkili olduğunu söyleyen Şişmanoğlu, “Tüm bu faktörleri bir arada sunmaktan mutluyuz. Hem acenteler bize geliyor hem de biz acentelere gidiyoruz” diyor.

Türkiye coğrafyasında eksik kaldıkları noktaları tespit ederek ilerlediklerini de belirten Şişmanoğlu, Karadeniz ve Ege Bölgesi’nde büyümelerini sürdürdüklerini, Batı Karadeniz’de Abana, İnebolu, Sinop, Cide, Ereğli’ye kadar olan hattı ve iç kesimleri de hedeflediklerini söylüyor.

Geçen senekinden daha iyi bir resim olmaz

Sektörün altı aylık sonuçları hakkında da değerlendirmelerde bulunan Şişmanoğlu, sektörde enflasyon etkisinin biraz daha fazla hissedildiğini ve yılsonunda geçen seneden daha iyi bir resim ile karşılaşılamayacağını ifade ediyor. Şişmanoğlu, “İlk altı ayda yüzde 9 büyüme görülüyor. Türkiye ekonomisi yüzde 4, enflasyon ise yüzde 9,3 olduğunda yüzde 13,3’lük bir büyüme yaşanabilir. Ancak şu anki tabloda ekonomik büyüme olmuş ama sektör bundan faydalanamamış gibi duruyor. Görünüm ise sektörün sadece enflasyonu kurtarabileceği yönünde” diyor.

Fiyatları pazarı tedirgin etmeden büyütüyoruz

Yılın ilk beş ayında trafik sigortasında yüzde 10, kaskoda ise yüzde 19 küçüldüklerini söyleyen Şişmanoğlu, Haziran ayı ile birlikte rakiplerinin fiyatlarını artırmasıyla primleri de büyütmeye başladıklarını söylüyor. Şişmanoğlu, fiyatlarda dalgalanmalar yaşanmasını istemediklerini, bu nedenle yılın ilk beş ayında küçüldüklerini ancak fiyatla oynamadıklarını da sözlerine ekliyor. Şişmanoğlu, konuşmasına şöyle devam ediyor: “Oto sigortalarında ana hedef olarak otomobil, kamyonet segmentlerini belirledik, profesyonel sürücülerin kullandığı araçlarda daha az bulunmayı tercih ettik. Böylelikle pazarı tedirgin etmeden yüzde 1-1,5 fiyat artışlarıyla ilerliyoruz.”

2015 planı hazır

Ray Sigorta’nın 2015 planlarında yüzde 4 ekonomik büyüme ve yüzde 8 enflasyonu hedef aldıklarını söyleyen Şişmanoğlu, “Yola çıktığımızda hayat dışı sigortacılık için yüzde 10-11 nominal büyüme beklentisi koyduk ve tüm branşlara eşit olarak dağıttık. Tamamlayıcı sağlık ve yabancılara sigorta zorunluluğu ile sağlık sigortasında bir parça daha fazla büyüme yaşanabilir. Ancak bundan daha ucuz trafik sigortası satmayı planlamadık. Ortalama hasarları da enflasyon düzeyinde artırarak planladık. Buna göre de kendi karlılık planlarımızı, bütçemizi, genel giderlerimizi sığdırabildiğimiz kadarıyla sığdırıp tamamlamaya çalıştık. Önümüzdeki iki yılı da bu ışıkta planladık” şeklinde konuşuyor.

rayplusRayPlus kart, ayrıcalıklar dünyasının kapısını aralıyor

Sigorta sektöründe ana amaç müşteriyi memnun etmektir. Şişmanoğlu da Ray Sigorta’nın branşlara ve ürünlere bakan bir şirket değil, müşteri yönetimini beceren bir şirket olmayı hedeflediğine vurgu yapıyor. Şişmanoğlu, müşteri yönetimini müşterinin ihtiyaçlarını bilmek, değişen ihtiyaçlarını tespit edebiliyor olmak ve iletişim bilgilerini biliyor olmak olarak tarif ediyor. Müşterilerine özel bir sadakat programı da geliştirdiklerini söyleyen Şişmaoğlu, 2013 Eylül’de başlayan bu programın her sene biraz daha büyüyeceğini belirtiyor. Loyalty RayPlus kartın beş yıl ve üzeri süredir Ray Sigortalı olan sigortalılara özel olarak hazırlandığına dikkat çeken Şişmanoğlu, “Sadakat programımız kapsamında sadece RayPlus müşterilerine özel olarak, belirlenen ürünlerde kampanyalar hazırlıyoruz” diyor.

Şişmanoğlu’nun verdiği bilgilere göre, RayPlus kart sahipleri birçok marka ve kuruluş ile yapılan anlaşmalar çerçevesinde indirimler, fırsatlar ve sosyal hayata dair ayrıcalıklardan faydalanıyor. 2013 yılında bin 500 RayPlus kart sahibi olduğunu bu sene 4 bin 500 kart sahibi olduğunu belirten Şişmanoğlu, “Önümüzdeki dönemlerde bu sayının 15 bine ulaşacağına eminim” şeklinde konuşuyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER