4 Mayıs 2024, Cumartesi
spot_img

Sürücülere “Kişisel Sorumluluk Sigortası” önerisi

Engin Akın Sigorta Genel Müdürü Engin Akın, sürücülerin sorumluluğunun da sigorta edilmesi ve trafikte güvenliğin artırılması için iyi ve kötü sürücü ayırımının yapılabilmesi amacıyla hem SEDDK’ya hem de ilgili bakanlığa sürücüler için  “Kişisel Sorumluluk Sigortası” önerisinde bulundu.

Engin Akın Sigorta Genel Müdürü Engin Akın, ülkemizde mevcut zorunlu trafik sigortası ile birlikte sürücüler için “kişisel sorumluluk sigortası” uygulamasının getirilmesi önerisinde bulundu.

Engin Akın Sigorta Genel Müdürü Engin Akın

SEDDK ile ilgili bakanlığa yapılan öneride 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’na göre ülkemizde motorlu taşıt işletenlerin mali sorumluluk sigortası (trafik sigortası) yaptırmalarının zorunlu olduğu belirtilerek 2918 saylı Kanunun 85-90’ıncı maddelerinde “İşletenin Hukuki Sorumluluğu”, 91-101’inci maddelerinde de bu sorumluluğa ilişkin “sigorta” düzenlendiği aktarıldı.

Kanun sürücüleri doğrudan sorumlu tutmuyor

Kanunun, sorumluluğu araç sahibine ya da araç işleticisinin bağlı olduğu teşebbüs sahibine vermediğine dikkat çekilen öneride aracı kullanan sürücüler bakımından “doğrudan” bir sorumluluk görünmediği ve sürücülerin işletenin “eylemlerinden sorumlu olduğu kişiler” şeklinde tanımlanarak araç sahibi (işleten) ile beraber tek bir sorumluymuş gibi değerlendirildiği belirtilerek “Sorumluluk işletene verildiğinden zorunlu trafik sigortasını işleten yaptırmaktadır. İşleten, pratikte genel olarak aracın sahibi olan birey ya da firmadır. Ancak uygulamada bir kazada sürücünün de kusurlu olması durumunda, sürücüden de tazminat talep edilmesinde (gerek araç sahibinin rücu etmesi yoluyla veya gerekse zarar görenin sürücüden de tazminat talep etmesi yoluyla) bir engel bulunmamaktadır.” denildi.

Söz konusu önerinin devamı şu ifadelere yer verildi: “Bu çerçevede, hem sürücülerin sorumluluğunun da sigorta edilmesi, hem de trafikte güvenliğin artırılması için iyi ve kötü sürücü ayırımının yapılabilmesi amacıyla sürücülerin şahsi sorumluluğunu teminat altına alan bir sigorta ürününün uygulamaya konulması, sürücünün kusuru ile meydana gelen kazalarda karşı tarafın zararının bu sigortadan da karşılanabilmesi, bu ürünün teminat kapsamının mevcut zorunlu trafik sigortası ile aynı olması, bu ürünün minimum teminatlarının da mevcut zorunlu trafik sigortası ile aynı olması, bu ürünün primlerinin, sürücülerin sınıflara ayrılarak belirlenmesi (sürücünün kusurlu olarak geçmişte yaptığı kazalar, kural ihlalleri vb. gibi), bir firma ya da bireyin yanında çalışan sürücülerin bu sigortaya ilişkin primlerinin işverenleri tarafından ödenmesi, sürücünün bu sigortaya sahip olması durumunda, araç için ayrıca zorunlutrafik sigortası talep edilmemesi, bir kazada, hem kusurlu sürücünün sorumluluk sigortasının hem de işletenin trafik sigortasının olması durumunda zararın yarı yarıya tazmin edilmesi, belirli bir süre için (en az 3 yıl en fazla 5 yıl) hem trafik sigortası hem de sürücü şahsi sorumluluk sigortasının uygulamada olması, bu sürenin sonunda zorunlu trafik sigortasının yürürlükten kaldırılarak tamamen sürücü şahsi sorumluluk sigortası uygulamasına geçilmesi, bu sigortanın isminin “Sürücü Kişisel Sorumluluk Sigortası” olarak belirlenmesi şeklinde yasal düzenleme yapılmasının yararlı olacağı değerlendirilmektedir.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER