2 Mayıs 2024, Perşembe
spot_img

“Stratejimizi, başarıyla ortaya koyuyoruz”

Özellikle oto branşlarında yüksek prim elde ettiklerini ve 2014 yılının ilk altı ayında nominalde yüzde 95, reelde yüzde 79 büyüme sağladıklarını açıklayan Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, “Stratejimizi, başarıyla ortaya koyuyoruz” dedi.

baturalp konukcuTürk Nippon Sigorta prim üretimleri 2014 yılının ilk altı ayında nominalde yüzde 95, reelde ise yüzde 79 büyüdü. Şirket, yılın ilk altı ayında hayat dışında faaliyet gösteren şirketler arasında en yüksek büyümeyi gösterdi. Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, 2014 yılının kendileri için çok iyi başladığını ve iyi de geçtiğini açıkladı. 2014 yılının ilk altı aylık sonuçları itibarıyla değerlendirildiğinde hedeflerinin çok üstüne çıktıklarını aktaran Pamukçu, 2013’te olduğu gibi bu sene de özellikle oto dışı branşlarda büyüme isteklerini ilk altı ay sonunda rakamlarına başarılı bir şekilde yansıttıklarını ifade etti. Pamukçu, “Şirketimizin toplam prim üretim rakamlarını, 2014 yılının ilk altı ayını yine aynı dönemin 2013 yılı ile karşılaştırdığımızda nominalde yüzde 95, reelde ise yüzde 79 büyüdüğünü gözlemliyoruz” dedi.

Ağırlıklı olarak oto branşlarında üretim yaptık

Türk Nippon Sigorta’nın, oto branşlarında ağırlıklı olarak üretim yaptığı kasko sigortalarında üretim artışının yine aynı dönemler dikkate alındığında yüzde 22 olarak gerçekleştiğini belirten Pamukçu, toplam oto sigortalarındaki üretim artışlarınınsa yüzde 41 olduğunu söyledi. “2014 yılının ilk altı ayı sonunda elde ettiğimiz sonuçlar, 2013 yılının ikinci yarısından itibaren oluşturmuş olduğumuz stratejimizi başarıyla ortaya koyduğumuzu gösteriyor” diyen Pamukçu, 2014 yılı sonunda hedeflerinin, prim üretim dağılımında oto dışı branşların payını ve şirket kârlılığını daha da artırmak olduğunu dile getirdi.

kaskoKaskodaki küçülme teknik sonuçlara olumsuz yansıyabilir

Türk sigorta sektöründe, kasko sigortalarında 2013 yılının ilk çeyreğinde yazılan primin 1 milyar 215 milyon lira olduğunu kaydeden Pamukçu, 2014 yılının aynı döneminde yazılan primin ise 1 milyar 200 milyon lira olarak gerçekleştiğini açıkladı. Pamukçu, “Daha önce toplam hayat dışı sigorta prim üretiminin yüzde 21.6’sı kasko sigortalarından sağlanırken, yılın ilk çeyreğinde bu oran yüzde 19.4’e geriledi” diye konuştu.

Kasko sigortalarında, 2014 yılının ilk çeyreğinde teknik kârın arttığını belirten Pamukçu, bu olumlu gelişmelerin aksine, 2014 yılında bu branştaki küçülmenin, yıl içinde devam eden bir eğilim göstermesi durumunda yılsonundaki teknik sonuçlara olumsuz olarak yansıyabileceğini vurguladı.

Büyümede ve kârlılıkta KOBİ’lerin etkisi kaçınılmaz

2014 yılında, ürün yapılarını tekrar gözden geçirdikleri bireysel ve orta ölçekli iş segmentine ağırlık verdiklerine dikkat çeken Pamukçu, şunları söyledi: “Bu yılın ilk altı ayında şirketimiz etkin olarak üretim yaptığımız bireysel sigortaların yanı sıra özellikle küçük ve orta boy işletmelerin yangın, sorumluluk, nakliyat ve inşaat sigortalarında ağırlıklı olarak büyüdü ve bu büyümesini kârlılığa olumlu olarak yansıttı.”

Müşterilerimiz için alternatifli portföy çeşitlendirmesi yapıyoruz

Türk Nippon Sigorta’nın ilk andan itibaren acentelerinin hep yanında olmaları gerektiğinin bilinciyle faaliyetlerini sürdürdüğünü vurgulayan Pamukçu, şirket olarak, özellikle oluşturdukları yeni bireysel ve ticari ürünlerle acentelerinin portföy dengesine katkıda bulunarak müşterileri için alternatifli portföy çeşitlendirmesi yaptıklarını ifade etti. Pamukçu, “Acentelerimize her alanda destek olup satış motivasyonlarını destekleyecek her türlü adımı atmaya devam ediyoruz. Attığımız bu adımlara paralel olarak, acentelerimizin bize dokunabilmesinin ve her an bize ulaşabilmesinin, kısaca ulaşılabilir olmamızın yarattığımız çok önemli artı bir değer olduğunu düşünüyorum.”

Acentelik faaliyetinin her ticari işletme gibi sürdürülebilir olmasının öneminden bahseden Pamukçu, şunları ifade etti: “Acentelerin, portföylerini sadece oto sigortaları ile değil, oto dışı sigortalarından da oluşturmaları gerekiyor. Oto sigortası ürünlerinin diğer sigorta ürünlerine göre satışı daha kolay, ancak bu ürünler acentelerin hasar frekansını ve hasar prim oranlarını artıran sonuçlara yol açabiliyor. Dengeli portföy yapısına sahip olan acentelerin faaliyetlerini sürdürebilmesi çok daha kolay oluyor.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER