22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Sompo Sigorta kaskoda müşteri memnuniyeti hedefini koruyor

2021’de yaşanan olumsuz gelişmelerin kasko fiyatlarında rekabete neden olduğunu söyleyen Sompo Sigorta Hasar Genel Müdür Yardımcısı Ayhan Arslan, “Sompo Sigorta olarak müşteri memnuniyeti hedefimizden ödün vermeden yolumuza devam ediyoruz” dedi.

2021 senesini çip krizi, düşük üretim ve artan döviz kuru nedeniyle aşırı yükselen maliyetlerin gölgesinde geçiren otomotiv sektöründe sıfır ve ikinci el araç fiyatlarından yedek parça ve servis ücretlerine kadar birçok kalemde önemli fiyat artışları gerçekleşti.Sompo Sigorta Hasar Genel Müdür Yardımcısı Ayhan Arslan, sektörde fiyat rekabetinin öne çıkmaya başladığını dile getirerek 2021 yılının hasar tarafı anlamında zor bir yıl olduğunu aktardı.

Yıl boyunca araç rayiç piyasasında hareketlenmeler, pandemi şartlarının getirdiği zorluklar, maliyetlerde dalgalanmalar ve afetlerle sürekli yön değiştiren bir hasar süreci yaşadıklarını ifade eden Arslan, “2021 yılında ülkemizde kaskolu araç sayısı yüzde 14,3 artarken hasar adedi yüzde 22 artmış görünüyor. Sektörün genel hasar frekansı da bir önceki yıla göre yüzde 16,7’den yüzde 17,9’a çıktı. Üretime karşılık hasarın daha çok arttığı bir yıl olduğunu söyleyebiliriz.” diye konuştu.

Teknolojiyi hasar çözümlerine entegre ediyoruz

Hasar frekansının artmasıyla rekabetin fiyat odaklı bir çerçeveye kaydığına dikkat çeken Arslan, “Fiyat odaklı bir rekabetin olduğu bu dönemde Sompo Sigorta olarak etkin tarife yapımız, acentelerimizin desteği, verimli hasar organizasyonumuz, teknolojik ve analitik hasar yönetim süreçlerimiz, hızlı uyum sağlayan koordinasyonu güçlü yapımız ile rekabette fark yaratmaya devam ettik.” ifadelerini kullandı.

Arslan, 2021 yılının hasar geliştirmeleri anlamında yoğun bir yıl olduğunu belirterek “Pandemiyle birçok şirket için odak noktası olan dijitalleşme süreçlerinde Sompo Sigorta olarak sektördeki ilkleri uzun süre önce gerçekleştirdiğimizi söyleyebiliriz. 2022’de ise öğrenen sistemlerin, robotik süreçlerin, müşteriye özel analitik modellerle en iyi deneyimi en kısa sürede yaşatmak için ileri teknolojiyi hasarın her anına entegre ederek çalışmaya devam edeceğiz. Ayrıca daha iyi hizmet için Türkiye genelinde 70 yeni anlaşmalı servisimizi mevcut servis ağımıza katarak ulaşılabilirliğimizi artırdık. Sürdürülebilirlik bilinciyle mevcut servislerimiz ve hasar süreçlerimizde teknolojiyi daha derin kullanarak geliştirmeler yaptık ve yapmaya devam ediyoruz” diye konuştu.

Belirsizlikler 2022’de de sürecek

Dünya genelinde belirsizliklerin ve muğlaklığın 2022’de de süreceğini öngördüklerini aktaran Arslan, sektörün bu dönemi maliyet kısıtlamaları ve teknolojik süreçlere daha fazla odaklanarak geçireceğini söyledi.

Arslan, maliyetin gündemde olacağı bu dönemde rekabetin daha da artacağı ve teknolojiyi iyi kullanan şirketlerin avantajlı olacağı bir resmin hâkim olacağını düşündüklerini dile getirerek “Bu dönemi ülkemizdeki ve dünyadaki ekonomik gelişmelerin dışında kalmadan global ve lokal tüm değişimlere 2021’de olduğu gibi hızlı uyum sağlayarak, bu uyumu sigortalılarımıza tüm hizmetlerimizde proaktif bir hasar yönetimi desteği ile sunarak her zaman olduğu gibi başarı ile yürüteceğiz.” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER