Sompo Japan Sigorta’nın genç bir şirket olmasına karşın sürekli kâr etmeyi başaran bir şirket olduğunu söyleyen Sompo Japan Sigorta Bireysel Teknik ve Finansal Kurumlar Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç, şirketlerinin 12 yaşında olduğuna dikkat çekti ve bu 12 yılın her senesinde şirketlerinin teknik kâr açıkladığını vurguladı. Kuruluş masraflarının etkisiyle sadece ilk 3 yıl bilanço zararı açıkladıklarını belirten Ortaç, “2005 yılından bugüne kadar, 9 yıldır her sene çok yüksek özsermaye kârlılık oranları ile birlikte bilanço kârı açıkladık. Bu kârlılık oto sigortalarında da kendini gösteriyor. Örneğin kasko sigortalarında son 7 yıla baktığımızda sektör son yıl hariç sürekli zarar ederken, şirketimiz istikrarlı olarak bu üründen kâr etmiş ve istisnasız tüm yıllar, sektörün çok daha üzerinde olumlu sonuç almıştır” dedi.
‘ÇALIŞANLARIMIZ KENDİLERİNİ SÜREKLİ GELİŞTİRİYOR’
Sürekli ve istikrarlı olarak kâr edebilmenin aslında hem müşterileri, hem acenteleri, hem çalışanları hem de sermayedarları açısından çok önemli olduğunu vurgulayan Ortaç, bu istikrarlarının fiyat politikalarına da yansıdığını dile getirdi. Ortaç ayrıca, müşterilerinin yenileme dönemlerinde sigorta şirketlerinin zarar etmesinden dolayı uyguladıkları büyük zamlarla karşılaşmadıklarını da sözlerine ekledi. Acentelerinin kâr edebilen bir şirketle çalışmanın rahatlığı ve gücüyle, daha rekabetçi fiyatlarla büyüdüklerini belirten Ortaç, aynı zamanda sektörün üzerinde komisyon gelirlerine sahip olduklarını da ifade etti. Ayrıca, gerçekleştirdikleri kampanyaları sayesinde acentelerinin ek gelir kazanma ve dünyanın birçok değişik ülkesine seyahat etme şansına sahip olduklarını belirten Ortaç, konuyla ilgili sözlerine şu şekilde devam etti: “Çalışanlarımız başarılı bir şirkette çalışmanın ve bu başarıda pay sahibi olmanın verdiği gururun yanı sıra, yine şirketin eğitim, kariyer planlama, farklı teknolojileri kullanma imkanlarıyla kendilerini sürekli geliştirme şansına sahip oluyorlar.”