22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

“Sistemi kolaylaştırıp sigortayı tüketicinin ayağına götürüyoruz”

Geliştirdikleri ürünler ve yaptıkları anlaşmalar ile sigorta ürünlerini tüketicinin uğrak noktalarına götürdüklerini kaydeden Koalay.com Kurucu Ortağı Alper Ziyal, “Sigortalanmamış insanları bu sisteme kazandırmak istiyoruz” dedi.

SEVAL ÖZKAP / HAYATIMIZ SİGORTALI

alper ziyal 1Güney Afrika, İngiltere, Avustralya, Fransa, Hollanda ve Singapur’un da aralarında bulunduğu sekiz ülkede faaliyet gösteren, Telesure Sigorta, Türkiye’de online sigorta platformu koalay.com ile ikinci faaliyet yılında. Koalay.com Kurucu Ortağı Alper Ziyal, online sitelerinde trafik ve kaskonun yanı sıra farklı ürünlerle hizmet vermeye başlayacaklarını belirterek, tüketicinin ayağına gidecek ürün ve anlaşmalar yaptıklarına dikkat çekti. Sigorta sektörüne yeni müşteriler kazandırmak ve müşteriye dokunmak için sigorta ürünlerinin her yerde olması gerektiğini belirten Ziyal, acentelerin de bu noktadan bakması gerektiğini söyledi. “Tüketiciye iyi bir şey yapmanın nasıl bir zararı olabilir?” diyen Ziyal, “Acentelerin birçoğunun henüz internet sitesi bile yok ama bu yatırımlara karşı çıkıyorlar. Acenteler de bu sürece ayak uydurmalı” dedi.

Sigortalılık bilincini tabana yaymak hedefinde olduklarını belirten Ziyal, “Sigortalanmamış insanları sigorta sistemine kazandırmak istiyoruz. Amacımız sistemi kolaylaştırıp, tüketicinin ayağına gitmek” şeklinde konuştu.

“Pazar büyüsün isteniyorsa sigorta ürünleri her yerde olmalı”

Fatura ödeme merkezi, turizm şirketi ve market anlaşmaları olduğunu söyleyen Ziyal, sigortanın bu platformlarda yer alması konusunda süren tartışmalar konusunda da fikirlerini paylaştı. Ziyal, “Tüketiciye her alanda ulaşılmak isteniyorsa ve pazar büyüsün istiyorsak, sigorta da her yerde olmalı” şeklinde konuştu. Yeni projeleriyle acentelerin müşterisini almadıklarının da altını çizen Ziyal, “Biz ürün ve anlaşmalarımızla başka ve dokunulmamış bir müşteriye ulaşıyoruz. Yani, acentelerin ayağına basmıyoruz” ifadelerini kullandı. Ziyal, amaçlarının beş yıl içerisinde kasko ve trafikte yüzde 5 pazar payı elde etmek olduğunu kaydetti.

Fatura ödeme merkezi ‘teklif verme’ noktamız

Yeni ürünler ve anlaşmaları hakkında bilgi veren Ziyal, Bilet İptal Sigortası ve İlk Ateş Sigortası ürünlerinin yanı sıra network genişletecek anlaşmalar yaptıklarını söyledi. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından onaylı tek fatura ödeme merkezi ile bir anlaşma yaptıklarını ifade eden Ziyal, merkezin networkünü kullanarak koalay.com’a yönlendirme yaptıklarını söyledi. Sistemin işleyişi hakkında da bilgi veren Ziyal, “Faturasını ödemeye giden vatandaşa görevli, trafik ya da kasko sigortası olup olmadığını soruyor ve sitemize yönlendirme yapılıyor” dedi. Fatura ödeme merkezinin sadece ‘teklif verme’ noktası olarak değerlendirildiğinin altını çizen Ziyal, “Görevli sadece yönlendirme yapıyor. Tüketici kolay.com’a girerek ya da çağrı merkezimize ulaşarak poliçe satın alabiliyor” şeklinde konuştu.

Kısa süre içerisinde DASK ekranı da açacaklarını da kaydeden Ziyal, şöyle devam etti: “DASK ekranı açılmamış olmasına rağmen trafik ve kasko sigortasında inanamadığımız bir satış gerçekleşti. 4 bin 500 networkün 200 tanesi şu anda açık ve bu noktalarda günde 150-200 poliçe kesiliyor.”

Ziyal, koalay.com platformuna DASK’ın yanı sıra Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, konut paket ürünleri gibi ekleyerek, ürün yelpazesini genişleteceklerini söyledi. İlk Ateş Sigortası adında konut paket sigortası geliştirdiklerini belirten Ziyal, bu ürünü Migros’larda satışa sunacaklarını ifade etti. Ziyal, “İlk Ateş Sigortası, raf ürünü haline gelecek. Magnet şeklinde satılacak ürünün 5 bin TL teminatı olacak. Ürünü market ziyaretinde satın alan tüketici, kısa mesaj atarak poliçesine sahip olabilecek” dedi.

Online sigortacılık trendi gelişiyor

2020 yılında Y ve Z kuşağıyla birlikte sigorta sektöründe toplam pazarın yüzde 50’sinin dijital üzerinden sigorta satın alacağını söyleyen Alper Ziyal, sigorta şirketlerinin şu anda online sigortacılık tarafında tutucu davrandıklarını söylüyor. Dünyadaki sigortacılık trendinin de bu yönde geliştiğine dikkat çeken Ziyal, “Şirketler, ekranlarını offline açmak istiyor. Ancak Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok, gidişat bu yönde…” dedi. Ziyal, dünyada online sigortacılık platformlarının da ilk yıllarında bu tarz dirençlerle karşılaşıldığını ancak sonrasında işlerin yoluna girdiğinin altını çizdi.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER