Trafik sigortası fiyatlarındaki artışın sektörün büyüme rakamlarına makyaj olduğunu söyleyen sigorta şirketi yöneticisi, makyajın yavaş yavaş silindiğini belirtirken, şirketlerin bilançolarının lunaparktaki sihirli aynalar gibi çok çeşitli olduğunu söyledi.
Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, şirketlerin bilançolarını lunaparktaki aynalara benzetti.
“Sigorta sektöründe toplam büyüme rakamına trafik sigortalarının hızlı artışı iyi bir makyaj oldu. Ama fiyatların sabitlenmesi veya bir miktar aşağı düşmesiyle birlikte o makyaj da yavaş yavaş siliniyor” diyen Gülen, trafik özelinde bilançoların hiçbir şekilde gerçeği yansıtmadığını ifade etti. Şirket bilançolarını lunaparktaki sihirli aynalar gibi çok çeşitli bulduğunu belirten Gülen, “Lunaparktaki aynalar uzun gösterir, kısa gösterir şişman ya da zayıf gösterir. Sigorta şirketleri de olmak istediği gibi görüyor bilançosunu.
Birisi de gerçek aynaya bakmıyor. Kendi halini aynada olduğu gibi gören şirket ise Aksigorta. Bu, şeffaf açık bir şekilde rakamlarını ortaya koyan şirket demek. Aksigorta duru bir güzelliğe sahip” diye konuştu