23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Şirketiyle anlaşamayan sigortalı, soluğu Tahkim Komisyonu’nda alıyor

Sigorta şirketiyle anlaşmazlığa düşen sigortalılar, Sigorta Tahkim Komisyonu’na koşuyor. Geçen yıl 42 bini aşkın başvuru alan Komisyon’da hakkını arayan sigortalıların yüzde 85’i boş dönmedi.

Sigorta Tahkim Komisyonu sigortalılar ve sigortacılar arasında köprü görevi üstlenmeye devam ediyor. Sigortalı ve sigortacılar arasında yaşanan uyuşmazlıklarda devreye giren Komisyon, 2016 yılında çeşitli nedenlerle 42 bin 29 adet başvuru aldı. Sigorta Tahkim Komisyonu Müdürü İbrahim Taşbaşı, bu başvuruların yüzde 94’ünün trafik sigortası branşına ait olduğunu belirterek, “Başvurulara en çok, sigorta kuruluşlarının 15 günlük süre içinde talebe cevap vermemesi, talebin reddedilmesi veya tazminatın tutarı üzerinde anlaşılamaması konu oldu” dedi. Taşbaşı, trafik sigortası başvurularında ise yüzde 75 oranında değer kaybı talepleri aldıklarını ifade etti. Komisyon’da açılan dosyalar kabul, kısmi kabul ve ret olarak sonuçlanıyor. Taşbaşı bu doğrultuda geçen yıl gelen 42 bin 29 adet başvurunun yüzde 36’sının kabul, yüzde 52’sinin kısmi kabul ve yüzde 12’sinin ret olarak sonuçlandığını açıkladı. Bu doğrultuda başvuruların yüzde 85’inin tamamen ya da kısmen haklı olduğu sonucuna varılabiliyor.

Ayda 3 bin 500 başvuru alınıyor

2016 yılında ayda ortalama 3 bin 500 civarında başvuru aldıklarını kaydeden Taşbaşı, geçen yılsonu ve 2017 yılı başında başvuruların arttığını sözlerine ekledi. Bu yıl ortalama 5 bin 500-6 bin adet başvuru alınabileceğini söyleyen Taşbaşı, en fazla başvurunun İstanbul’dan alındığını ifade etti. İstanbul’u ise Ankara, İzmir, Bursa ve Adana’nın takip ettiğini açıkladı.

Başvurular her yıl ciddi şekilde artıyor

2015 ve 2016 yılında trafik sigortasında artan fiyatlar, vatandaşın tepkisini çekmişti. Başvurularda bu sürecin etkisini doğrudan görülemediğini ifade eden Taşbaşı, “Ancak başvurular yıldan yıla sürekli olarak ve önemli ölçüde artış gösteriyor. Komisyon’a yapılan başvurular 2013 yılında 4 bin 322, 2014 yılında 10 bin 692, 2015 yılında 26 bin 39, 2016 yılında 42 bin 29 adet oldu. Yıllık artışların seyrinden de görüldüğü üzere her yıl ciddi bir artış var. Tüketici, Komisyon’u giderek daha çok tercih ediyor” şeklinde konuştu.

Dosyalar 64 günde sonuçlanıyor

Başvurular Tahkim Komisyonu’na ulaştıktan sonra hakemlerce değerlendiriliyor. Taşbaşı, dosyaların hakemlere intikal etmesinin ardından karar verme süresinin 2016 yılında 64 gün olarak gerçekleştiğini söyledi. Otomatik Görevlendirme Sistemi sayesinde dosyalarda yer alan belirli parametrelerle en uygun hakemin belirlenmesinin sağlandığını ifade eden Taşbaşı, şöyle konuştu: “Bu sistem hakemlerin karar verme süresini etkilemiyor. Ancak bu sisteme geçmemiş olsaydık, günlük 160-170 civarında olan tevzinin sağlıklı bir şekilde yapılması mümkün olmazdı.”

Adsız

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER