22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Kerem Erberk: Sigortalıların gençleşmesi gerek

Sigortalıların gençleşmesi gerektiğini söyleyen Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kerem Erberk, “33 yaş altı 40 milyon nüfusu ne kadar hızlı bir şekilde sigortalandırırsak geleceğimizi daha garanti altına alırız. İnsanları erken yaşta sağlık sigortası yaptırmaya teşvik etmeliyiz” dedi.

Sağlıklı olmak hepimizin önceliği. Özellikle pandemiyle birlikte sağlığın önemini daha iyi anladık. Ne var ki sağlıklı olabilmek kadar herhangi bir hastalığa yakalandığımızda tedaviye ulaşabilmek ve tedavi masraflarını karşılayabilmek de çok önemli. Tüm maliyetlerin hızla arttığı günümüzde sağlık sigortaları kişilerin iyi sağlık hizmeti alabilmesi için önemli bir araç olarak karşımıza çıkıyor.

Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’a konuk olan Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kerem Erberk, sağlık sigortaları hakkında önemli bilgiler verdi. Anadolu Sigorta’nın gençlere yönelik yeni kampanyasından da bahseden Erberk, gelecekteki sağlık hizmetleri hakkında da önemli bilgiler verdi.

Erken yaşta sağlık sigortası teşvik edilmeli

İnsanların yaşadıkları önemli olaylar sonrasında sigortaya yöneldiklerini belirten Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Kerem Erberk, “Sektörde farklı farklı her yaştan kişiler var. Ancak portföy yaşlanıyor. İnsanlar belirli bir mal varlığına ulaşınca sigortalamaya yöneliyor. Ömür boyu yenileme garantisi alan sigortalılar yaşlı nüfus. Bu nedenle sigortalıların gençleşmesi gerekiyor. Kaynak yaratıp planlama yapmamız gerekiyor. 33 yaş altı 40 milyon nüfusu ne kadar hızlı bir şekilde sigortalandırırsak geleceğimizi daha garanti altına alırız. İnsanları erken yaşta sağlık sigortası yaptırmaya teşvik etmeliyiz” dedi.

Cebe hitap eden sağlık poliçemizle gençleri hedefliyoruz

Erberk, kişilerin erken yaşta sigorta yaptırması için düşük bütçeli ürünler sunmak gerektiğini söyleyerek şunları söyledi: “Yeni kampanya çerçevesinde genç arkadaşlara bir gram altından daha az maliyetli ve biraz cebe hitap eden bir sağlık poliçesi veriyoruz. Bütçe anlamında gerçekten çok uygun. Genç vatandaşlarımızı hedefliyoruz. 31 Mayıs’a kadar süresi var. Sadece yatarak tedavilerde TSS poliçesi veriyoruz. Yüzde elli indirim yapıyoruz. Çok geniş kapsamlı hastanelerin kullanımı söz konusu olabilecek. Cebimizde taşıdığımız telefonlardan daha uygun fiyata ve güzel bir kampanya. Sonrasında başka sürprizlerimiz olabilir. Yaz aylarında acenteleri motive etmek için birtakım çalışmalarımız olacak. Bu fırsatın kaçırılmaması gerektiğini belirtmek isterim.”

Sağlık yatırımlarının önemi anlaşıldı

Türkiye’nin sağlık alanında çok ciddi yatırımlar yaptığını belirten Erberk, “Pandemi bütün bunları fark edebildiğimiz, ne kadar değerli sağlık çalışanlarımızın olduğunu ve devletin krizde ne kadar iyi yönetildiğini gördüğümüz bir dönem oldu. Bu dönemde sigorta sektörü de taşın altına elini koydu ve 500 milyon bir katkıda bulundu. Sağlık tarafındayaşanılan problemler ve krizler insanları plan yapmaya teşvik etti.Yeni sigortalı kazanımında artışoldu.” dedi.

Erberk, tamamlayıcı sağlık tarafında da artış olduğunu söyleyerek,“Sağlık Bakanlığı ve diğer kurumlar bazı konuları ön plana çıkarmaya başladılar. Bu farkındalıkla bütçeye daha uygun olan tamamlayıcı sağlık sigortası büyüdü” diye konuştu.

Geçtiğimiz yıl içerisinde hayat emeklilik portföylerinden sektöre dâhil olan, tamamlayıcı sağlık sigortasına sahip olanların sayısının 6 kat arttığını aktaran Erberk,“Bunlar penetrasyon anlamında olumlu. Bazı ürünlerde gerçekten maliyeti arttı. Anadolu Sigorta olarak her bütçeye göre ürünümüz var. Bu trendin ve penetrasyonun devam edeceğini düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

TSS, özel sağlık sigortasına göre daha ön planda

Özel sağlık sigortasının kurumsal poliçelerde daha hızlı büyüdüğüne dikkat çeken Erberk, “TSS daha ön planda. Özel sağlık sigortasına göre 6 kat büyüyor. Prim üretimi bakımından daiki kat daha hızlı. 9 milyon sigortalının yüzde 30’u tamamlayıcı sağlık sigortasına sahipti. Muhtemelen yarı yarıya gelir bu yıl” dedi.

Türkiye’nin çok ciddi bir genç nüfusu olduğuna dikkat çeken Erberk, gençlerin işe girerken maaş dışında başka şeylere de baktığını belirtti. Erberk, aidiyet duygusu için özel sağlık sigortasının önemli bir enstrüman olduğunu dile getirerek, “Şirketler de bunun farkında. Pandemiyle birlikte iş değiştirme ve iş bırakmalar oldu. Şirketler yeni jenerasyonu kendine çekmek için başka imkânlar sunuyorlar. 2021 senesinden sonra ekonomik gelişmeler çok farklı yönde ilerledi. Maaş dışında bir şeyler önerme, grup sigortalarının büyümesini sağladı”diye konuştu.

Geç yaşta sağlık sigortası edinenler iyi yönlendirilmeli

Belirli bir yaşta olup ömür boyu yenileme garantisi alamayanlar için zorluklar olduğundan bahseden Erberk,“Burada benim yapabileceğim öneri, acentelerin katkısıyla daha düşük maliyetli ve daha farklı kapsamlarda ürünlere yönelmeleri. Bunları önermek durumundayız. Sigortalılarımızı gri alanda bırakmayız” dedi.Ömür boyu yenileme garantisi edinmek için sağlık poliçesini genç yaşlarda almak gerektiğini belirten Erberk, 45-50’den sonrasında elde edenlerin ise nasıl daha akıllıca yönetileceği konusunda iyi yönlendirme yapmak gerektiğini söyledi. Erberk, “Acentelerimize önemli görevler düşüyor. Sağlık sigortası bir maliyet değil, geleceğe yaptığımız bir yatırım. Prim ödemesini yapıyorsak poliçeyi hoyratça kullanmamak lazım. Ömür boyu yenileme kazanmak amaçlanmalı” şeklinde konuştu.

Sisteme dâhil olmak isteyenlerle daima temas halindeyiz

Çok geniş bir network sahibi olduklarını belirten Erberk, “Bazı şehirlerde, dinamikleri gereği TSS ilgili anlaşma yapmak mümkün olmuyor. Acentelerin de sigortalıların da anlayışını bekliyoruz. Yakınında anlaşmalı networklerimize dâhil olmayan kurumlar varsabize bunu aktarabilirler. Olmadığımız yerlerde de sisteme dâhil olmak isteyenlerle daima temas halindeyiz. Genelde bizim, Anadolu Sigorta olaraknetwork ağımızda olmayan kurumlar, sigorta sistemiyle zaten yakın olmayan kurumlar oluyor. İnşallah onlar da değişir” dedi.

Primler erken yaşta daha uygun oluyor

Programda fiyat artışları hakkında da konuşan Erberk, “Bunun elbette sınırlaması var, beş on katına çıkmıyor. Sisteme bu kadar erken girip ömür boyu yenileme garantisi almak söz konusu olursa zaten prim artışına bir tavan geliyor. Belirli bir artışın üzerine geçilmiyor. Bu da enflasyonun çok az altında ya da seviyesinde bir oranla sınırlandırılmış durumda. Dolayısıyla bir anda fiyatların çok artması durumu gibi bir sorun oluşmayacaktır. Potansiyel sigortalı adaylarının endişeleri olmasın. Tavan kontrolleri var. Daha erken yaşta prim daha uygun oluyor. Daha erken yaşta ömür boyu yenileme garantisi kazanırlarsa zaten bir sonraki seneyi planlayarak ömür boyu bizimle yürümeleri mümkün” açıklamalarında bulundu.

Sisteme girişte doğru beyanda bulunmak önemli

Sisteme girilirken doğru bilgi vermenin çok önemli olduğunu vurgulayan Erberk, “Sigortacı olarak sigortalının verdiği beyanı kabul eder ve öyle başlatırız. Bu bakımından herhangi bir rahatsızlık varsa başvuru alınırken beyan edilmeli. Bir şekilde tedaviye gidildiğinde bu anlaşılıyor. Sözleşme kurulurken bende bir şey yok diyen sigortalıda daha önce başlayan bir rahatsızlığı tespit edersek o zaman tatsız sonuçlar oluşabiliyor. Acentelerin bu konuda sigortalılara bilgi vermesi gerekiyor” dedi.

Basit hastalıklar için sigorta kullanımı prim artışına neden oluyor

Sağlık poliçesi sahibi olan tüm sigortalıların gereksiz kullanımlarının tazminat yükünün artmasına neden olduğunu söyleyen Erberk, “Basit bir soğuk algınlığı ya da basit hastalıklar için lüzumsuz tetkik, tazminat yükünü arttırdığı için bir sonraki seneye prim artışı olarak yansıyor. Sigortada sadece sağlıkta değil kasko sisteminde de aynı durum geçerli. Bedenimize, kendimize iyi bakmalıyız. Gereksiz kullanımlar, yanlış yönlendirmeler ertesi yıl prim artışına neden oluyor ne yazık ki”ifadelerini kullandı.

Online hizmetlerle ilgili önemli projelerimiz var

Programda Anadolu Sigorta’nın verdiği online hizmetler hakkında da konuşan Erberk, “Mobil uygulamamız var. Pandemi ile birlikte ilgi görmeye başladı. Sağlığım Cepte uygulamasıyla 8-9 bin işlem gerçekleşti. Psikolojik danışmanlık, diyetisyen gibi alanlarda yoğundu. Gelişime çok açık bir alan. Daha da geliştirmek istiyoruz. Pandemi bir bilinç yarattı. Mobil uygulama üzerinden bazı yenilikleri de devreye aldık. Bazı hastanelerden online randevu alınması söz konusu. Bazı networklerimizden katılım payı ödemeksizin uygulama üzerinden randevu alarak hizmet alınabiliyor. Poliçe satışı yapılabiliyor. Sağlıklı yaşamak için birtakım tavsiyeler paylaşılıyor. Bu yıl 100 bin kullanıcımız var uygulamada. Sene sonuna doğru iki katına yaklaşacak. Bu konu hakkında önemli projelerimiz var” diye konuştu.

Sağlık hizmetleri insan ve teknoloji birlikteliği ile sunulacak

Kısa zaman önce uzaktan sağlık hizmetlerine dair yayınlanan yönetmeliğin işlerin ne tarafa doğru evirileceğinin bir göstergesi olduğunu söyleyen Erberk, “Muhtemelen biz sigorta şirketleri olarak prim havuzu oluşturarak ihtiyacı olanlara destek veriyor olacağız. Öte yandan sigortalıya sunulan içerik değişecektir. Nerelere varabilir diye düşündüğümüzde 5G denilen teknoloji var. Bugün uzaktan muayene yapmaya yarayan birtakım cihazlar konuşuluyor. Bu hizmetler elbette farklılaşacak. Bugün olduğundan daha iyi kullanacağız teknolojiyi. Fakat hiçbir zaman makinelere kalmayacak bu iş. Hibrit olacaktır. İnsan ve teknoloji birlikteliği ile sağlık hizmeti olacaktır. Biz de sigortacılar olarak bunların ödemesini yapıyor olacağız” açıklamalarında bulundu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER