Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, “Sigorta sektörü dinamik bir sektör. Bu yüzden sigortalı penetrasyon seviyelerini yükseltmenin en temel yolu; zorunlu sigortaları artırmaktan ve tüketiciler için ihtiyaca özel ürünler geliştirmekten geçiyor” dedi.
Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, gerçekleştirdikleri tüm teknolojik projelerle, aynı zamanda acentelerinin de hayatını kolaylaştırmayı hedeflediklerini ifade etti. Pamukçu, düzenledikleri kampanyalarla her zaman acentelerinin motivasyonunu artırmayı ve onlara ek kazanımlar sağlamayı amaçladıklarını kaydetti. “Acentelerimize özel olarak hazırladığımız kampanyalarımızda hedefimiz; şirketimize olan bağlılık duygusunu pekiştirmek dışında, çapraz satış imkânları yaratarak sigortalı beklentilerine çözüm sunmak ve aynı zamanda da üretimde branş dengesini sağlamaktır” diyen Pamukçu, sözlerine şu şekilde devam etti: “Kampanyalarımızla değişik ürünlerle sahanın nabzını da tutuyor, verilen reflekse göre bir sonraki kampanyada izleyeceğimiz yolu daha da netleştiriyoruz. Kampanyanın üretim anlamında pozitif katkısının yanında, ürün çeşitliliğimizle hem sigortalı hem de acentelerimiz arasında farklılığımızı ortaya koyuyoruz” dedi.
Acenteler en önemli dağıtım kanalımız
Türk Nippon Sigorta’nın acenteleriyle büyüyen genç, dinamik bir sigorta şirketi olduğunu bir kez daha vurgulayan Pamukçu, acentelerden gelen her türlü öneriyi şirket olarak hızlıca değerlendirip, inandıkları her iş için destek verdiklerini sözlerine ekledi. Yıl içinde acente sayılarını 1000 adete çıkarmayı hedeflediklerini belirten Pamukçu sözlerine şöyle devam etti: “Şirketimizin en önemli dağıtım kanalını acenteler oluşturuyor. Acentelerimizi iş ortaklarımız olarak görüyor ve onları her şeyden çok önemsiyoruz. Şirket olarak bunun bilinciyle hareket ediyoruz. Üretimimizin büyük bir kısmını en önemli iş ortaklarımız olan acentelerimiz vasıtasıyla sağlıyoruz ve böyle de devam edeceğinin altını her zaman çizmek istiyoruz. Şirket olarak, diğer şirket uygulamalarının dışında, acentelerimize karşı farklılıklar yaratan dinamik bir yapı içinde hizmet vermeye çalışıyoruz.”
Sektör olumsuz etkilenmedi
Ekonomi hakkında da açıklamalarda bulunan Dr. E. Baturalp Pamukçu, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Kur değişiklikleri ve yıl içerisinde karşı karşıya kalınan diğer olumsuz tablolar, birçok sektörü olduğu gibi finans sektörünü de etkiledi. Ancak sektörümüzün, bu olumsuz faktörlerden en az etkilenen sektör olduğunu düşünüyorum. Tüm bunlardan yola çıkarak, sektör ve şirketimiz özelindeki büyüme seviyelerinin, sektörümüzün ne kadar güçlü olduğunun bir göstergesi olduğunu belirtmeliyim.”
İhtiyaca özel ürünler geliştirilmeli
Sektörün istenilen hızda büyüyememesinin en büyük sebeplerinden biri olarak penetrasyon oranlarının düşük olmasını gösteren Pamukçu, “Sektörümüz dinamik yapıda olan ve rekabetin yüksek olduğu bir sektör. Bu yapıyla yola çıkarak, penetrasyon seviyelerini yükseltmenin en temel yolunun zorunlu sigortaların artırılması, sigorta bilincinin küçük yaştan itibaren okullarda müfredatlara ilave edilerek aşılanmaya başlanması ve ihtiyaca özel sigorta ürünlerinin geliştirilmesi olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.
Dijital Sigortacılık sektörü başka bir boyuta taşıdı
Teknolojik gelişmelerin yaşamımızın her alanını etkilediğini ve bu gelişmelere ilginin hızla arttığını dile getiren Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, “İnternet kullanımı ve kullanıcısı olarak dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olmamız sebebiyle, bu gelişmelerin sigorta sektörünü de etkileyen birçok yönü olduğunu açıkça görüyoruz. Sigorta sektörü müşteriye hızlı ulaşma, poliçe düzenleme, hasar bildirimi, tazminat ödemesi gibi daha birçok konuda teknolojiyi yakından takip ediyor. Sektörün gündem konularının en önemlilerinden olan ‘dijital sigortacılık’ kavramı ile içerisinde bulunduğumuz aşamalar farklı bir boyuta taşındı. Tüm bu gelişmeler, şirketimizin teknolojik projelerine yön verdi” diye konuştu.