2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Orçun Kızıltepe: Sigortalı alacağı teminatları bilmeli

sigortaladim.com Genel Müdür Yardımcısı Orçun Kızıltepe, acentelere rakip olarak kurulmadıklarını belirterek; “Sigortalının ürünü nasıl ve nereden alacağı değil sağlanacak teminatlar hakkında doğru bilgilendirilmesi daha büyük önem taşıyor” diyor.

Sigorta Ekranı, yaz aylarında da tüm hızıyla devam ediyor. Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sunduğu programa katılan sigortaladim.com Genel Müdür Yardımcısı Orçun Kızıltepe samimi açıklamalar yaptı. Sohbet ortamında gerçekleşen yayında Kızıltepe, sigortaladım.com’un kuruluş hikayesini anlatarak sözlerine başladı.

sigortaladım.com’un 4 yıl önce kurulduğunu söyleyen Kızıltepe; “Şirketimizin ortaklık yapısında, uluslararası alanda test, denetim, belgelendirme ve eğitim hizmetleri veren Almanya merkezli TÜV SÜD; 300’ün üzerinde şirketi ve 20 bini aşkın çalışanı ile 7 sektörde faaliyet gösteren DOĞUŞ GRUBU ve Londra merkezli, fon ve sermaye kuruluşu olan BRIDGEPOINT bulunmaktadır. İlk başlarda pazarı tanıdık. Esas faaliyete başlamayı 2020 yılında, pandemi öncesine denk getirmiş olduk. Bu durum bizim açımızdan hem şans hem şansızlıktı. Pandemiyle birlikte dijital dünyada çok hızlı gelişmeler yaşandı. Özellikle son 3 ayda 7 yaşından 70 yaşına kadar herkes hayatını dijital dünyada sürdürmeye başladı” dedi.

Pandemi fırsat oldu

Pandemiye rağmen sigorta satışında klasik satış kanallarının etkisinin devam ettiğini vurgulayan Kızıltepe, “Yaptığımız araştırmada İngiltere, Almanya, Fransa ve İtalya gibi Avrupa’nın önde gelen ülkelerinde dijital sigorta satışının zaman içerisinde önem kazanmaya başladığını gördük. İngiltere’de dijital sigorta penetrasyonu yüzde 50’nin üzerinde. Bazı özel ürünlerin dijitalleşmesi söz konusu değil. Ama insanlar, kolayca ulaşabileceği sigorta ürünlerini internet üzerinden, karşılaştırmalı olarak satın alabiliyor. Pandemi dönemi, bizim gibi dijital dünyada var olmak isteyen şirketler için bir fırsat oldu” diye konuştu.

7 gün 24 saat hizmet

7 gün 24 saat müşterilerin yanında olan bir sistem kurgulamaya çalıştıklarını belirten Kızıltepe, “Müşterileriyle sigorta ürününü internet üzerinden buluşturabiliyorsunuz ama bizim burada sloganımızı ‘Sigortana iyi bak, ne aldığını bilerek al’’ olarak belirledik. İnsanlar bazen ne aldığını bilememenin güvensizliğini yaşıyor. Biz bu teknolojik alt yapıyı kurarken istedik ki gerçekten şeffaf, bağımsız ve müşterilerimizin girip kendi ihtiyaçlarını karşılaştırmalı olarak tüm teminat alt yapılarıyla görebilsin. Müşterilerimiz gerektiği zaman 7 gün 24 saat hizmet verebilecek bir yapı kuralım istedik. Bugün görüyoruz ki hedeflediğimiz noktayı geçmiş durumdayız. Teknolojik alt yapımıza çok ciddi yatırım yapmıştık. Önemli olan konu; müşterinin talep ve ihtiyaçlarına, zaman ve mekân fark etmeksizin cevap verebiliyor olmanızdır. Sigortacılık dört duvar arasında oturularak yapılacak bir meslek değil. İster geleneksel yöntemlerle ister dijital olsun müşterinin yanında olmanız gerekiyor” açıklamasını yaptı.

Müşteriyi tanımalıyız

Kızıltepe sigortaladım com’un bundan sonraki hedefleri ile ilgili şunları söyledi: “Hedefimizi biraz da sektör belirleyecek. Sonuçta biz bir broker şirketiz ve aracı kurumuz. Sektörün dijitalleşmeye daha fazla ayak uydurması lazım. Dijitalleşme ve mesafeli satışlarla ilgili birtakım düzenlemeler geliyor. Esas ürün sahibi olan sigorta şirketlerinin de müşterileri daha fazla tanımaya ihtiyacı var. Aynı şekilde bizim de müşterilerimizi daha fazla tanımaya ihtiyacımız var. Çok spesifik ve zorunlu ürünlerden ziyade size dijital dünyadan gelen müşterinin geçmişini, ihtiyacını iyi analiz edebileceğiniz teknolojik altyapıya sahip olmanız gerekiyor. Sigortaladim.com web sitemiz üzerinden öncelikle trafik, kasko, konut ve DASK poliçesi gibi çok spesifik ürünler verebiliyoruz. Ama ‘Genel müşteriye bu ürün uygun mu veya onun ihtiyacı olan ek bir şeyler daha var mı?’ analizlerini yapmamız gerekiyor. Bu şekilde bir farklılık oluşturabiliriz. Müşteriler böyle bir dünyaya girdiğinde ‘Benim için, benim adıma ihtiyaçlarımı belirleyen ve uygun bir ürünü önüme getiren kurum var diyebilmeli.”

“Global piyasaya baktığımızda müşterilere sunulacak birçok ek ürünlerin olduğunu görüyoruz. Geleneksel yöntemin kırılıp operasyonun ünite bileceğimiz noktalar olduğunu biz görüyoruz Türkiye’de hala Sigortacılık konusunda gidilecek çok mesafenin olduğunu düşünüyoruz sökülecek milli gelirimizin artması ve sahip olduğumuz emtiaların çoğalmasıyla günümüzde Sigortacılık açısından çok parlak dönemler olduğunu düşünüyoruz yatırımımız da bu yönde teknolojik Alt yapıya destek vererek yürütüyoruz.”

Kızıltepe, Kantarın “Yeni ürünler sigorta bilinirliğini arttıracak mı?” şekildeki sorusunu da “Kesinlikle artıracaktır. Sigorta ürünlerinin her koşulda ulaşılır olması bu bilinci arttıracaktır. Sigortalının ürünü nasıl alacağı değil sağlanacak teminatlar hakkında bilgilendirilmesi gerekiyor” diye cevapladı.

Dijital satış kanalları acentelere rakip mi?

Yine Kızıltepe, Kantar’ın “Dijital satış kanalları acentelere rakip mi?” sorusunu ise şu cevabı verdi:  “Acente kökenliyim. Aslında sektör hepimizin sektörü. Burada birilerine rakip veya birilerinin pastasından pay almak için yola çıkmış değiliz. Ancak hepimizin şunu görmesi lazım. Dünya değişiyor, iş yapış şekilleri değişiyor. Bence acenteler, sigorta sektörü dağıtım kanalları içinde büyük oyuncu olarak yollarına devam edeceklerdir. Bizim hedef kitlemiz daha farklı. Eğer biz sektörü büyüteceksek acentelerle beraber büyümemiz lazım. Biz dijital pazardan var olan ve oluşan pazara yönelik bir oyuncuyuz. Acenteler de daha geleneksel yöntemlerle sigorta almak isteyenlere hizmet veriyor. Dünyada da acentelerin pazar payı azalıyor ama ben şahsen dijitaleşmeye ayak uyduranların yollarına devam edeceklerine inanıyorum.”

Kızıltepe, sigortanın promosyon olarak bedava verilmesi veya veya sigortanın yanında başka ürünlerin promosyon malzemesiyle ilgili de, “Sigorta promosyon olarak verilmemeli. Ancak büyük ölçekli sermaye gruplar bu tip satış teknikleri geliştirebiliyor. Aynı uygulama başka sektörlerde de var. Fakat, sigorta bedava verilebilecek bir ürün değil” yorumunu yaptı.

Sözlerinin sonunda 2021 hedeflerini anlatan Kızıltepe açıklamasını şöyle tamamladı: Biz 2020’de bireysel müşterilere yönelik operasyon yürüttük. 2021 itibariyle işin ikinci fazına geçmek istiyoruz.  CRM alt yapısıyla oluşturacağımız yeni ürünlerle pazarda yer almak istiyoruz. İkinci el araç satışı ve cep telefonları sigortalarıyla ilgili bir çalışmamız var. Bu farklılaşma noktasında müşterilere ne gibi yeni ürünler sunabiliriz? Bunun üzerine çalışmaya devam ediyoruz. Sigortaladım.com’un bir çözüm ortağı olması açısından da bir takım yatırımlarımız olacak. Kurumsal müşterilerimize de profesyonel çözümler sunacağız. Şu anda yüzde 1 olan dijital pazarın yüzde 6-7’lere çıkacağını öngörüyoruz.” 

Yayının tamamını aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER