23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Sigortada önce araba, sonra sağlık geliyor

Türkiye’de sigorta tercihlerini araştıran Anadolu Sigorta ilginç bilgilere ulaştı. Kendisi veya ailesi için sigorta yaptıranların yüzde 40’ının kaskoya öncelik verdiği belirlendi. Onu, sağlık ve konut sigortası izledi. Tüketicilerin, sigortayı ağırlıklı olarak acente üzerinden yaptırdığı ortaya çıktı.

Anadolu Sigorta, vatandaşın en fazla hangi sigorta ürünlerini tercih ettiğini araştırdı. 12 ilde kendisi veya ailesi için konut, kasko, sağlık sigortası ürünlerinden bir veya birden fazlasını satın alan 18 yaş ve üstü bin 22 kişi araştırmaya katıldı. Katılımcıların yüzde 40’ı öncelikle kasko sigortasını, yüzde 28,5’i sağlık sigortasını, yüzde 26’sı ise konut sigorta poliçesini satın aldığını belirtti. Tüketicilerin gelecekteki öncelikli tercihleri sorulduğunda ise yüzde 36,8 ile sağlık poliçesi ilk sırada yer aldı.

Araştırmaya katılanların genel sigorta satın alma eğilimleri incelendiğinde ise yüzde 77,3’ünün her yıl düzenli olarak sigorta yaptırdığı ve satın alma sürecinin ağırlıklı olarak acente üzerinden gerçekleştirildiği belirlendi. Kasko sigortası yaptıranlar verilen ücretsiz hizmetlerde ikame araç hizmetine önem verirken, konut sigortasında ambulans hizmeti öne çıkıyor. Sağlıkta ise gidilebilecek hastane ağının genişliği büyük önem taşıyor.

‘Mal canın yongasıdır’

Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Levent Sönmez, araştırma sonucunun ‘mal canın yongasıdır’ atasözünü doğrular nitelikte olduğunu söyledi. Sönmez, “Kişiler belli bir yaşam kalitesine eriştiklerinde, önemli tasarruflar yaparak sahip oldukları araçlarını sigortalamayı önceliklendiriyor. Bir anlamda canımızın güvencesi olan sağlık sigortaları ise bu sıralamada ikinci planda kalıyor. Biz hem kendi sigortalılarımız hem de diğer şirketlerden poliçesi bulunan ve çoğunluğunu üniversite mezunlarının oluşturduğu kişilerin katıldığı bir araştırma gerçekleştirdik” dedi.

Sönmez, 2016 yılı içinde yaptırdıkları sigorta poliçeleri sorulduğunda katılımcıların kendilerinden çok arabalarının risk altında olduğunu düşündüklerini, kaskonun, sağlık sigortasından daha öncelikli olduğunu bildirdi. “Geçmiş eğilimleri bu yönde olan katılımcıların geleceğe yönelik eğilimlerini sorduğumuzda ise sağlık sigortası birinci sırada yer aldı” diyen Sönmez, insanların sağlık sigortasının öneminin bilincinde olduğunu, ancak poliçeye dönüşme noktasında önceliğin hala kaskoya ait olduğunu aktardı. Sönmez, özel sağlık sigortalarının da bilinçli olarak kullanıldığı takdirde yaşam kalitesini arttıracak vazgeçilmez bir bireysel sigorta hizmeti olduğunu anlattı. Sönmez, “Özellikle sadece SGK güvencesi olan ve özel hastanelerin sağlık hizmetlerinden de yararlanmak isteyen bireylere Anadolu Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünümüzü incelemelerini tavsiye ediyoruz” diye konuştu.

Sağlıkta öncelik güven

Özellikle sağlık sigortasında tüketicinin önceliğinin güven olduğunun altını çizen Levent Sönmez, şu değerlendirmelerde bulundu: “Kasko sigortası tercihinde fiyat yüzde 23 ile en önemli kriterken, sağlık sigortasında tüketicilerin yüzde 18’i fiyatının uygun olması ile birlikte güvenilir olan sigorta şirketini tercih ediyor. Güvenilirlik, konut sigortasında da yüzde 25 ile ilk sırada yer alıyor. Ankete katılanlara en fazla tercih ettiği sigorta şirketini neden tercih ettikleri sorulduğunda ise yüzde 24’ü güvenilir bulduğu cevabını iletti. Araştırmaya katılanların yüzde 91,9’u sigorta satın almanın kendilerini güvence altına aldığını düşündüğünü ifade etti. Fiyat ve güvenilirlik dışında satın almaya etki eden ve öne çıkan diğer etkenler ise kaliteli ve iyi hizmet, çevre tavsiyesi ve sigorta şirketinin köklü-tanınmış olması. Geçmiş tecrübeler de sigorta şirketi tercihinde oldukça etkili.”

Aynı araştırmaya göre en beğenilen sigorta şirketinin 10 üzerinden 7,53 puan ile Anadolu Sigorta olduğunu söyleyen Levent Sönmez, şirketlerin büyüklüğünü belirleyenin sadece rakamlar değil, tüketicide yarattığı memnuniyet ve zihinlerdeki algı olduğunu söyledi. Sönmez, Anadolu Sigorta’nın da güvenilirlik, hizmet kalitesi ve öncülük anlamında tüketicilerin zihninde öncelikli bir konumda bulunduğunu belirtti.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER