22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Sigortacıların 5 yıllık stratejisi dijitalleşme olacak

Dünyanın yadsınamaz bir realite ile dijitalleştiğini belirten Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Can Akın Çağlar, şubat ayında sektörün gelecekteki 5 yılına yönelik bir strateji çalıştayı yapacaklarını ve gündemlerinin dijitalleşme olacağını söyledi.

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı ve Eureko Sigorta Genel Müdürü Can Akın Çağlar, TSB olarak şubat ayında sektörün gelecekteki 5 yılına yönelik bir strateji çalıştayı yapacaklarını söyledi.

Can Akın Çağlar
Can Akın Çağlar

Bloomberg HT‘de Finansal Teknoloji programına katılan Çağlar, dünyanın yadsınamaz bir realite ile dijitalleştiğinin altını çizerek, “Bu çalıştayda ‘Türkiye sigorta sektörü gelecek 5 yılda nerede olacak’, ve bu dijitalleşme ile nereye gidebileceğimizin çalışmasını yapacağız. Çalıştayın ana alt teması dijitalleşme olacak” diye konuştu. Dijitalleşmeye sadece sektörün hazır olmasının yeterli gelmeyeceğini, kamunun da hazır olması gerektiğinin altını çizen Çağlar şöyle devam etti: “Başta e-devlet olmak üzere kamunun kendi içinde çok iyi bir dijitalleşme süreci görüyoruz. Ancak bazen kamunun dış dünya ile ilişkilerinde aynı hızı göremeyebiliyoruz. İşte biz de bu çalıştayın çıktılarını arz ederek bunu biraz zorlamak istiyoruz. Onun için bu çalıştayın içinde kamu da olsun diye çok arzu ediyoruz.”

Dijitalleşmeye hazırız

Bireysel ürünlerin dijital kanallardan çok daha hızlı satılmaya başladığına dikkat çeken Çağlar, “Sektör bütün detaylarıyla teknolojiyi hem kullanan hem kullandıran noktaya doğru geliyor. Biz sigorta şirketleri olarak buna son derece hazırız” diye konuştu. Eskiden teknolojiyi şirketlerin kendi ihtiyaçları için kullandığını hatırlatan Çağlar, şimdi ise müşterinin ihtiyacı için kullanmaya başladığını belirtti. Çağlar, müşteri ilişkilerini odağa alan dönemden müşteri ihtiyacının odağa alındığı döneme geçildiğini söyledi.

Acenteler dijitale uyum sağlamalı

Sigortacılık ve teknoloji yan yana konuşulduğunda buradaki en büyük tehdidin acenteler üzerinde olacağını ifade eden Can Akın Çağlar, Türkiye’de yaklaşık 16 bin acentenin olduğunu, bunların ağırlıklı sattıkları ürünlerin hızlıca dijitalden satılacak ürünler olduğunu söyledi. Acentelerin, özellikle basit ürün diye bahsedilen kasko, trafik, ferdi kaza, seyahat ve sağlık gibi ürünleri dijital kanallar açıldıkça hızla kaybedeceklerini vurgulayan Çağlar, “Bu yüzden acentelerin de hem yeni döneme kendilerini ayarlamaları gerekiyor, hem de dijital dünyaya uyum sağlamaları gerekiyor” diye konuştu. Çağlar, şirketler olarak acentelere bu anlamda imkânlar sağlamaya çalıştıklarını söyledi.

Teknoloji daha hızlı sigortalı yapıyor

Sigortanın somut olarak elle tutulan bir ürün olmadığının ve satışının zor olduğunun altını çizen Can Akın Çağlar, sektörün bu anlamda teknolojiyi kullanarak bazı ürünlerin satışını kolaylaştırdığını söyledi. Çağlar, “Sektör olarak her gün 111 milyon TL hasar ödüyoruz. Fabrikalar yanıyor, iş yerleri hasar görüyor. Bu tecrübeyi insanlara sözlü olarak anlattığınızda çok yerine oturmaya biliyor. Ama teknoloji kullanıp, artırılmış gerçeklikler gibi teknolojileri kullanıp gösterdiğinizde karar süreçlerinde çok etkili olduğunu gördük” diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER