23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Sigortacılar: Değer kaybı sorununu raportörün çözmesi zor

Değer kaybıyla ilgili, Sigorta Tahkim Komisyonu’nda raportörlerin yetkilerini artıran yönetmeliği eleştiren sigorta sektörü temsilcileri, araçlarda değer kaybı sorununun raportör aşamasında çözümlenmesinin zor olacağını ileri sürdüler.

ALP SÜER / SİGORTAMEDYA

Hazine Müsteşarlığı’nın (eski Hazine Müsteşarlığı) değer kaybıyla ilgili Sigorta Tahkim Komisyonu’nda raportörlerin yetkilerini artıran yönetmeliği (Sigortacılıkta Tahkime İlişkin Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik) ile ilgili tartışmalar sürüyor. Konuyla ilgili olarak düşüncelerini açıklayan sigorta sektörü temsilcileri, ilgili yönetmeliği eleştirerek, araçlarda değer kaybı sorununun raportör aşamasında çözümlenmesinin zor olacağını ileri sürdüler. Sigortacılara göre, raportörün yargılama yetkisinin olmaması, değer kaybı başvurusunun raportör tarafından çözümlenebilmesi için başvuru sahibinin bu konuda isteğinin olması ve başvuru ücreti ile raportör tarafından alınacak danışmanlık hizmet bedelinin, başvuru sahibine (sigortalı) yüklenecek olması gibi hususlar değer kaybı sorununun raportörler tarafından çözülmesini zorlaştırıyor.

İki önemli yenilik

Hazine Müsteşarlığı’nın, 14 Haziran ve 30451 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan ‘Sigortacılıkta Tahkime İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’, iki önemli yenilik getiriyor. Bunlardan ilki, değer kaybı ile ilgili. Vatandaşlar, sigorta şirketleriyle değer kaybı uyuşmazlıklarıyla ilgili olarak daha önce de Tahkim Komisyonu’na başvuru yapıyorlardı. Ancak,  bütün dosyalar hakeme gönderiliyordu. Yeni yönetmelikle, değer kaybı başvurularının öncelikle hakeme gitmeden raportör aşamasında çözüme kavuşturulması amaçlanıyor.

‘Değer kaybı’ sorununa Tahkim’de hızlı çözüm

Raportör, 15 gün içinde sonuçlandıramazsa hakeme gönderilmesi gerekiyor. Yönetmelikle getirilen ikinci önemli yenilik de ‘eğitim’ ile ilgili. Yönetmelik, düzenleme ve itiraz hakemlerinin, ilk defa görevlendirilmeye başlamadan önce düzenlenen eğitimine katılmak zorunda olduğuna ve söz konusu hakemlerin 5 yılda bir ‘yenileme eğitimi’ne katılmasını hükmediyor.

Önce şirketinize başvurun

Araçlarda değer kaybı, bir trafik kazası sonucunda, bireyin aracındaki değer düşüşünü ifade ediyor. Araçları sigortalı bireyler, araçlarında oluşacak değer kaybını sigorta kapsamında, sigorta şirketlerinden de tahsil edebiliyor. Sigortalıların, öncelikle sigorta şirketine talepleriyle ilgili olarak yazılı başvuru yapmaları gerekiyor. Sigorta şirketi, bireyin başvurusunu kısmen veya tamamen reddettiyse veya bireyin talebine 15 gün içinde yazılı olarak cevap vermediyse birey, Tahkim Komisyonu’na başvuruda bulunabiliyor. Sigorta şirketleriyle uyuşmazlıklarda bireylerin Komisyon’a başvurabilmeleri için öncelikle sözleşme yaptıkları sigorta şirketlerinin Tahkim Komisyonu’na üye olması gerekiyor. Ancak, bu durumun önemli bir istisnası var: Vatandaşlar, sigorta şirketi Tahkim Komisyonu’na üye olmasa bile trafik ve diğer zorunlu sigortalarla ilgili 18 Nisan 2013’ten sonra ortaya çıkan uyuşmazlıklar için Komisyon’a başvurabiliyor.

Değer kaybını ‘raportör’ çözecek

 

Bilgi, belge eksikliğine bağlı dosya kapatmada ücretin yarısı iade edilecek

  • Değer kaybıyla ilgili uyuşmazlık bilgi ve belge eksikliğinden kaynaklanıyorsa, raportör durumu taraflara bildirecek ve taraflara bilgi vermek kaydıyla dosyayı kapatacak.
  • Bilgi ve belge eksikliğinden dolayı dosyanın kapatılması halinde, başvuru ücretinin yüzde ellisi başvuru sahibine iade edilecek.
  • Değer kaybı talepleri ilgili mevzuatında önceden belirlenen formül, yöntem veya ölçütlere göre başvuru sahibinin isteğine bağlı olarak, Komisyonun danışmanlık hizmetleri çerçevesinde raportörler tarafından sonuçlandırılacak.
  • Bu kapsamda yer alan dosyalar için raportörler tarafından komisyon listesine kayıtlı sigorta eksperlerinden sıra usulüne göre danışmanlık hizmeti alınacak.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER