29 Nisan 2024, Pazartesi
spot_img

Sigorta şirketlerinin finansal raporlarına düzenleme

Hazine Müsteşarlığı, sigorta ve reasürans şirketleri ile emeklilik şirketlerinin finansal raporlarını belirli aylar doğrultusunda iletmeleri konusunda düzenlemeye gitti.

Sigorta ve reasürans şirketleri ile emeklilik şirketlerinin finansal raporlarında düzenlemeye gidildi. Hazine Müsteşarlığının, “Sigorta ve Reasürans Şirketleri ile Emeklilik Şirketlerinin Finansal Raporlamaları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliği” Resmi Gazete’de yayımlandı.

Buna göre, şirketler, mart, haziran ve eylül ayları sonu itibarıyla düzenleyecekleri konsolide olmayan ara dönem finansal raporlarını bir ay, konsolide olanları ise iki ay içinde, aralık ayı sonu itibarıyla düzenleyecekleri konsolide olmayan yılsonu finansal raporlarını iki ay, konsolide olanları ise üç ay içinde Müsteşarlığın yanı sıra Türkiye Sigorta Birliği’ne de elektronik ortamda gönderecek.

Söz konusu finansal raporların denetimden geçmesi durumunda bu sürelere iki hafta ilave edilebilecek.

Türkiye’de teşkilat kurarak faaliyette bulunan şirketin merkezine ait bilanço, gelir ve nakit akış tabloları, merkezin kurulu bulunduğu ülkedeki yetkili organlar tarafından onaylanmasının ardından bir ay içerisinde şirket tarafından müsteşarlığa elektronik ortamda sunulacak.

Yönetmelik 1 Ocak 2016’dan geçerli olmak üzere yürürlüğe girdi.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER