Pandemi ile birlikte tüm sektörlerde dijital yatırımlar arttı. Sigorta sektörü de dijitalleşmeye en hızlı adapte olan sektörlerin başında geliyor. Sigorta şirketleri, yeniledikleri mobil uygulamaları sayesinde hizmet kalitelerini yükseltirken, dijital kanallar üzerinden satışını gerçekleştirdikleri ürün portföylerini de genişletiyor. Dijital yatırımlara hız kesmeden devam edecek olan sigorta şirketlerinin hedefi ortak: Tüketicinin hayatını kolaştırmak…
Sigortacılık sektörü, dijitalleşmeye en hızlı adapte oldu. Yapay zeka ve ileri analitik veri modelleri konusunda önemli yatırımlara imza atan sigorta şirketleri, bu sayede tüketicinin hayatını kolaylaştırıyor. Özellikle pandemiden sonra dijital kanallarda da etkinliklerini artıran şirketler, bu süreçte neredeyse her üç işlemden birisini dijital alanda gerçekleştirmeye başladı. İşte yaşanan bu hareketlilik şirketleri dijitale daha fazla yatırım yapmaya yöneltti. Bu noktada bazı şirketler internet şubeleri ve mobil uygulamalar üzerinden satılan ürün portföyünü genişletirken, bazı şirketler ise kullandıkları uygulamalar ile tüketicilere verdikleri hizmetin kalitesini artırmak ve onlarla daha iyi iletişime geçmek için harekete geçti.
KATILIM EMEKLİLİK
Dijital kanallarımızı kullanıcı dostu haline getirdik
Katılım Emeklilik de dijital kanallardan satılan ürün portföyünü artırmak için harekete geçti. Katılım Emeklilik, bu kapsamda bireysel emeklilik, sağlık, hayat ve ferdi kaza sigortalarını da internet şubesi ve Katılım Cep mobil uygulaması gibi alternatif dijital kanallar üzerinden tüketicilerle buluşturmak için çalışmalarını hızlandırdı. Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek, dijital dönüşüm yatırımlarını artırdıklarını belirterek, “Hali hazırda 1000’den fazla fiziki şube üzerinden ulaştığımız katılımcılarımıza 2023 yılıyla beraber artık daha da geniş bir ağ üzerinden hizmet vermek hedefindeyiz. Yakın zamanda İnternet Şubemizi ve Mobil Şubemizi (Katılım Cep) güncelledik. Onları daha da kullanıcı dostu uygulamalar hâline getirdik. Hâliyle kullanıcılarımız, daha nitelikli bir hizmete oldukça pratik şekilde ulaşabilir bir konuma geldi. Farklı branşlardan ürünlerimize şirketimizin uygulamaları aracılığıyla kullanıcılarımız artık rahatlıkla erişebiliyor, poliçeleri veya sözleşmeleri üzerinde kimi değişiklikleri hızla yapabiliyor ve bir sorunla karşılaştıklarında tarafımıza doğrudan ulaşabiliyor. Tüm bunlara ilaveten önümüzdeki süreçte ürün satışlarımızın bir kısmını da dijital alana kaydırmayı hedefliyoruz. Katılım Emeklilik olarak dijitalleşmenin pozitif etkilerini kullanıcılarımıza her bakımdan hissettirmek için çalışıyoruz” diye konuştu.
3 işlemden 1’i dijital kanallardan
Pandemi sürecinde artan mobil şube kullanımının artık kalıcı hale geldiğini vurgulayan Ayhan Sincek, “Güncel verilere göre katılımcılarımızın yüzde 50’si internet ve mobil şubeleri kullanıyor. Bu katılımcılarımız, yaptıkları işlemlerin yüzde 35’ini dijital kanallar üzerinden yapmayı tercih ediyor. Özellikle 18-35 yaş grubundaki katılımcılarımızın dijital olanaklara ilgisi yüksek. Bu da bize dijital dönüşüm ve inovasyonun sektörümüzde için öneminin katlanarak artacağını işaret ediyor. Bu nedenle dijitaldeki yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. BES segmentinde fon kullanım değişikliği yapmak isteyen katılımcılarımıza risk tercihlerine göre öneriler sunan “Robo advice” sistemimizi devreye alıyoruz. Temel planlar düzeyinde sunduğumuz online ürün satışlarımızda da portföyümüzü genişletmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.
GULF SİGORTA
Sigortalılar ile etkileşimi güçlendirmek istiyoruz
Gulf Sigorta, sigortalıların hayatını kolaylaştıracak ve şirketle çok kısa sürede temas etmesini ve canlı destek almasını da sağlayacak, ‘WhatsApp/chatbot projesi’ni hayata geçirdi. Çağrı merkezi ile sunmuş olduğu hizmete WhatsApp iletişim kanalını da ekleyen Gulf Sigorta, müşterilerine her alandan kesintisiz iletişim sunmuş olacak. Şu anda kullanıcı test aşamasında olan proje, temmuz ayının 2’nci haftası sigortalılara hizmet vermeye başlayacak. Gulf Sigorta Operasyon Direktörü Rennan Altıntaş, “Sigortalılarımızla etkileşimin kalitesini ve hızını artıracağız. Gulf Sigorta olarak sigortalarımıza en yüksek faydayı sağlayarak, gelişmiş müşteri deneyimini tecrübe ettireceğiz ” diyor.
Proje kapsamında, öncelikle Gulf Sigorta web sayfası ve whatsapp uygulamasında dijital asistan ‘GİGİ’ ile iletişim ve ulaşılabilirlik hızını daha da artırdıklarını belirten Altıntaş, “GİGİ’yi sadece yapay zekâ ile talep karşılama yöntemi olarak kullanmaktan ziyade, sigortalılarımızın ihtiyaç duyduğu anda chatbot yardımıyla müşteri temsilcilerimizden canlı destek alabilme kanalı olarak da kullanmalarını istiyoruz. Amacımız, sadece otomatik cevaplama ve yapay zekâ kullanılarak talepleri yanıtlamak değil, canlı destekler ile ulaşılabilir olmak, sigortalılarımızın ihtiyaçlarını daha yakından takip etmek ve bu doğrultuda hizmetlerimizi sürekli değiştirerek ve geliştirerek etkin hizmetler sunmak” diye konuştu. Altıntaş, önümüzdeki dönemde de süreçlerdeki yenilikçi dijital dönüşüm ile üretim aşamasından satış sonrası desteğe kadar her anlamda teknolojinin getirdiği avantajlardan faydalanacaklarını söylüyor.
ALLİANZ TÜRKİYE
Vivy ve Dijital Doktorum ile yeni bir kitleye ulaşacak
Allianz Türkiye, sağlık sigortası portföyüne iki yeni dijital çözüm ekledi. Sağlık sigortası müşterilerinin değişen ihtiyaçlarına ve dijital çözüm beklentilerine göre ürün ve hizmetlerini geliştirmeye devam eden Allianz Türkiye, yeni sağlık uygulaması Vivy ve Dijital Doktorum Sağlık Sigortası’nı hayata geçirdi.
Sürekli gelişen dünyada sağlık sigortası dinamiklerini değiştirecek yeni dijital çözümler üretmeye odaklandıklarını belirterek Allianz Türkiye İcra Kurulu Başkanı Tolga Gürkan, “Müşterilerimizin dijital sağlık partneri olacak yenilikçi uygulamamız Vivy ile sağlık sigortasını farklı bir alana taşıyacağımıza ve dijital dönüşüm alanında büyük bir ivme yakalayacağımıza inanıyoruz” dedi.
Önceliklerinin müşterilerin seçebileceklerini daha uygun fiyatlı alternatif bir ürün sunarak sağlık sigortasının daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak olduğunu belirten Gürkan, şunları söyledi: “Hem dijital hem de geleneksel kanallar aracılığıyla tüketicinin yanında olmak istiyoruz. Vivy ile eşzamanlı olarak hayata geçen Dijital Doktorum Sağlık Sigortası ile yepyeni bir kitleyi sağlık sigortasıyla buluşturmayı hedefliyoruz. Dijital Doktorum, özel sağlık sigortasına bütçe ayıramayanlar için ideal bir alternatif olacak. Allianz olarak ciddi anlamda fark yaratan müşteri odaklı bakış açımız, güçlü altyapımız, yenilikçi ürün ve hizmetlerimizle müşterilerimizin yaşam boyu sağlık ortağı olma vizyonumuzu gerçekleştirmeye devam edeceğiz.”
ANADOLU SİGORTA
Dijital sigortacılık yelpazesini geliştirmek için gaza bastı
Teknoloji yatırımları ile sektörün önde gelen şirketlerinden biri de Anadolu Sigorta… Anadolu Sigorta’nın gelişen teknolojiler ile birlikte hem ürün ve hizmetlerde hem de iş süreçlerinde dijitalleşmeyi çok önemsediğini açıklayan Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtan, “Potansiyel ve mevcut sigortalılara hitap eden web sitesi ve mobil uygulamalar gibi farklı kanallar ile dijital sigortacılık yelpazemizi geliştirdik. AS’lı adını verdiğimiz yapay zekâ platformu ile görselden hasar tespiti gibi farklı hizmetleri sunabiliyor, birçok iş sürecini tek başına yapabilir hale gelen robotik süreç otomasyonumuz ile çalışanlarımızın iş yükünü hafifletiyoruz. 360 derece iletişim yaklaşımımız ile sigortalılarımızın, mobil uygulama, web sitesi ve WhatsApp hattı da dâhil pek çok farklı platformdan şirketimize kolaylıkla ulaşabildiği ve geri bildirimlerini anlık olarak verebildiği bir kullanıcı deneyimi sunuyoruz. Dijitalleşme alanında yaptığımız kapsamlı çalışmalara önümüzdeki dönemde de devam edeceğiz” dedi.