Swiss RE’nin en son açıkladığı sigma raporunda teknolojinin, sigortacıların yolunu değiştirerek müşterileri ile bağlantıda olmalarını ve onları daha iyi anlamalarını sağladığı belirtildi.
Swiss RE’nin “Dijital Sigortacılık: Sessiz Devrim” adlı çalışması, teknolojinin acentelerin ve brokerlerin yerini alamayacağı ve müşteriler için aynı etkiyi yaratmayacağı yönünde sonuçlandı. Çalışma, farklı ülkelerden gelen ve teknolojinin müşteriler açısından nasıl bir etki yaratarak dijital ortamdan veya mobil cihazlardan satın almanın analizlerini kapsıyor.
Yapılan çalışmada aynı zamanda, ‘büyük veri’ konusundaki ilerlemelerin, müşterilerin ilgi alanlarının toplanabileceği veri kaynaklarının oluşturulmasına olanak sağladığı ve bu veri kaynaklarının sigortacılar tarafından satış ve pazarlama alanlarında kullanılması gibi kolaylıklar sağlayacağı belirtiliyor. Çalışama ayrıca, dijital değişimin sigortacıları daha fazla müşteri odaklı hale getireceğini de gösteriyor.
Online satışlar yükselişte
Swiss RE’nin şef ekonomisti Kurt Karl’a göre “sessiz devrim” hala devam ediyor. Birçok ülkede online satışlardaki prim payı oranı halen çok düşük olsa da yükseliş gösteriyor. Karl bu konuda, “ Yeni teknolojinin dağıtım sürecini yaşıyorsanız, e-ticaret sigortacılığı istatistikleri derin etkiyi maskeler,” diyor.
Birçok araştırma, tüketicilerin sigorta konusunda internetten araştırma yaptığını ve bilgi olarak internete güvenlerinin arttığını gösteriyor. Satış öncesi süreçte, karşılaştırmalı ve toplu ürün hizmeti sunan internet sitelerinin yanı sıra sosyal medyanın da rolünün büyük olduğu belirtiliyor. Araştırmanın eş yazarı Ginger Turner’ın belirttiğine göre, tüketiciler mobil ve telematik teknoloji ile istedikleri yerden istedikleri zamanda sigorta kuruluşu ile etkileşime geçebiliyor.
Üstelik basit sigorta ürünlerinin satışı ise internet üzerinden daha kolay sağlanıyor. Bu özellikle açık pazarlarda, bireysel ve oto sigortaları branşlarında nispeten görülebiliyor. Ayrıca hayat sigortalarının ve bazı şirketler için gereken (mesuliyet sigortaları gibi) sigortalarda da internet ortamında satışın arttığı gözleniyor. Swiss RE’nin analizi gösteriyor ki, Asya gibi yükselen ve satışın daha çok aracılar vasıtasıyla yapıldığı piyasalarda dahi, müşterilerin online ortamda direkt satın alma oranları artıyor.
Rapora göre, dijital değişim konusunda tüm sigorta sektörü aynı yolda ve aynı gelişim sürecinde değil ve öyle de devam etmeyecekler. Fakat raporun gösterdiği çok açık ki, sonuç olarak tüketiciler sigorta ihtiyaçları için online pazarlama yöntemlerinden faydalanacaklar.
Rapor ayrıca İngiltere’de motor sigortalarının online satışta sadece birkaç yılda ne kadar yüksek bir ivme kazandığından da bahsederek, aynı şekilde gelişmekte olan piyasalarda da yenilikçi mobil uygulamalarla sigorta ürünlerine erişimin yükselişte olduğunu gösteriyor.
Aracılar kenara atılmayacak
Çalışma da vurgulandığına göre, aracılar bu süreçte ilgili olacak ve dijital dönüşüm aracıların sonu olmayacak. Teknolojinin yeni tip dağıtım kanalı oluşturacağı aşikâr olsa da, tüketicilerin özellikle sağlık ve ticari sigortaları gibi yüksek risk taşıyan konularda acente ve brokerler gibi danışman tavsiyelerine ihtiyaç duymaya devam edeceği ve etkileşim içinde olacağı belirtiliyor.
Çalışma, acente ve brokerlerin müşterilerin değişen ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla kendi iş yöntemlerini bu sürece adapte edeceğini söylüyor.
INSURANCEJOURNAL.COM