27 Nisan 2024, Cumartesi
spot_img

Sigorta sektöründe rekabet DİJİTAL’e taşındı

Pandemi ile birlikte tüm sektörlerde olduğu gibi sigorta sektöründe poliçe satışlarının önemli bir kısmı dijital ortamda yapılmaya başlandı. Bu durum farklı sektörlerde faaliyet gösteren birçok şirket için ise yeni fırsatların kapısını araladı. Mevcut şirketlerin artan dijital yatırımları ve pazara yeni giren oyuncularla birlikte sektördeki rekabette ‘dijital’ ortama taşınmış oldu.

İhtiyaçlar değişiyor. Bireyler pandemi ile birlikte hızlı bir geçiş yaptıkları ‘dijital çağda’ artık tüm ihtiyaçlarını internet üzerinden karşılama yoluna gidiyor. Pandemiye kadar ağırlıklı olarak acenteler, broker ve banka gibi dağıtım kanalları üzerinden satılan ‘sigorta ürünleri’ artık internet üzerinden de talep ediliyor. Sigorta şirketleri gerçekleştirdikleri dijital yatırımlarla özellikle acentelerine bu konuda destek olurken, pazara yeni giren rakiplerle birlikte sigorta sektöründeki rekabet de ‘dijital’ ortama taşındı.

Sektöre hızlı giriş yaptılar

Sigorta sektörü son dönemde hareketli bir süreç yaşıyor. Bir yandan sektörde pazar yeri olarak faaliyet gösteren şirketlerin yatırımlarının yanı sıra telekomünikasyon sektörünün öncü firmaları olan Vodafone ve Turkcell gibi önemli şirketlerin de dijital satış konusunda sigorta sektörüne adım atması sektörü ciddi olarak hareketlendirdi. Geçtiğimiz yıl Vodafone’in adım attığı pazara bu yıl da Turkcell dijital sigorta satışı yapacak olan yeni bir şirket kuracağını açıklayarak hızlı giriş yaptı. Her ne kadar bu durum özellikle sigorta dağıtım kanalları arasında önemli bir paya sahip olan acenteler tarafından çok iyi karşılanmasa da yeni giren şirketlerin sektördeki rekabeti daha da artıracağına da kesin gözüyle bakılıyor.

Hepsiburada da işbirliği ile bu rekabette yerini aldı

Tüm bu gelişmelerin yanında Türkiye’nin önde gelen e – ticaret sitesi Hepsiburada da geçtiğimiz yıl Allianz ile başlattığı işbirliğiyle müşterilerine ihtiyaçlarına özel Allianz ürünlerini satın alma imkânı sunarak bu rekabetteki yerini aldı. Uzmanlar, önümüzdeki süreçte bu işbirliklerinin artarak devam edeceğini belirtirken, rekabetin bundan sonra dijital olarak da etkin olmaya başlayacağına dikkat çekiyorlar.

Pazarı yenilikçi ürünlerle daha da büyütmek istiyoruz

Telekomünikasyon sektörünün önemli oyuncularından Turkcell; Turkcell Finansman’ın yüzde 100’üne sahip olacağı dijital bir sigorta şirketi kurmak için harekete geçti. Kurulacak şirket, “Dijital deneyim odaklı ve veriye dayalı yenilikçi sigorta çözümleri sunacak” hedefi ile yola çıktı. Turkcell Finanstan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Osman Yılmaz, yeni şirketle ilgili şu bilgileri verdi: “Bu yeni girişimimiz Turkcell’in dijital finansal hizmetler stratejisi kapsamında heyecan verici ve gelecek vadeden bir alan. Bugün mevcut Turkcell Sigorta acenteliğimiz ile mevcutta yılda 1,5 milyon adet poliçe düzenlenmesini sağlayarak müşterilerimizi farklı risklere karşı güvence altına alıyoruz. Şimdi de sigortayı herkes için basit, kolay anlaşılır ve kolay ulaşılabilir bir çözüm haline getirerek, pazarı veriye dayalı yenilikçi ürünlerle daha da büyütmeyi, sektöre yepyeni bir soluk getirmeyi amaçlıyoruz. Turkcell Sigorta acenteliği ile temellerini attığımız dijitale dayalı satın alma ve ödeme deneyimlerini, fiyatlama, ürün tasarımı, risk değerlendirme, hasar, satış sonrası hizmet gibi diğer tüm alanlara yayarak Turkcell markasını sigorta sektörünün dijital referans noktalarından biri haline getirmek istiyoruz. Turkcell Sigorta acenteliği ile temellerini attığımız dijitale dayalı satın alma ve ödeme deneyimlerini, fiyatlama, ürün tasarımı, risk değerlendirme, hasar, satış sonrası hizmet gibi diğer tüm alanlara yayarak Turkcell markasını sigorta sektörünün dijital referans noktalarından biri haline getirmek istiyoruz. Turkcell olarak Türkiye’nin dijitalleşmesine olan katkımızı sigorta alanına da yansıtmak istiyoruz.”

Müşterilerin ihtiyaçlarına odaklandık

Vodafone, mobil finansal hizmetler ve perakende sektörlerinin ardından geçtiğimiz yıl da sigorta sektörüne de adımını attı. Bu kapsamda Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri A.Ş.’yi kuran şirket, faaliyetlerine “sigorta şirketi acenteliğini” de eklemiş oldu. Bugün Vodafone, müşterilerine dijital ortamda sigorta teklifleri sunuyor. Teknolojinin hayatın her alanında var olmaya başladıkça, müşteri ihtiyaçlarının da farklılaştığımı belirten Vodafone yetkilileri sektöre giriş yaptıklarında büyüme isteklerini şu şekilde açıklamışlardı.  “Müşterilerimiz, iletişim kurmanın yanı sıra iş, eğlence, alışveriş, bankacılık, sigorta gibi tüm ihtiyaçlarını tek bir platform üzerinden karşılamak istiyor. Bu doğrultuda biz de sadece iletişim hizmetleri sunmanın ötesine geçiyor ve dijitalleşmenin gücünü kullanarak dijital pazaryeri, finans ve sigorta hizmetleri sağlayıcısı olma yönünde adımlar atıyoruz. Son 4 yılda önemli yatırımlar yaptığımız Vodafone Yanımda’yı e-ticaretten sigortaya, finanstan gaming’e kadar her alanda her gün girilip işlem yapılan, kullanılan ve yaşayan bir uygulamaya dönüştürmeyi hedefliyoruz. Teknoloji üretimindeki avantajımızla müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu güvencelere uçtan uca bir dijital deneyimle erişebilmesi için sigorta sektörüne de adım attık ve abonelerimize ayrıcalıklı sigorta teklifleri sunmak amacıyla Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri A.Ş’yi kurduk. Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri sayesinde, bir yandan sigorta pazarının dijitalleşmesine katkıda bulunurken, bir yandan da müşterilerimizi dijital ortamda en uygun sigorta ürünleri ve özel faydalar ile buluşturacağız. Vodafone olarak, yenilikçi ürün ve servislerimizle müşterilerimizin dijital yol arkadaşı olmaya devam edeceğiz.”

Sigorta sektöründe müşteri deneyimine yeni bir boyut getirdik

Hepsiburada ise Allianz ile başlattığı iş birliğiyle, müşterilerinin ihtiyaçlarına özel, ayrıcalıklı Allianz ürünlerine ulaşma imkânını e-ticaret üzerinden sunuyor. Bu iş birliği ile Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, Geri Ödeyen Eğitim Sigortası; Eşyam Sigortası ve Yuvam Sigortası yaptırmak isteyenler, ayrıcalıklı Allianz ürünlerine ulaşabiliyor. Allianz Türkiye İcra Kurulu Başkanı Tolga Gürkan, iş birliğiyle ilgili olarak, şu değerlendirmeyi yapmıştı: “Sigorta sektörünün dijitalizasyon lideri olarak yeni teknolojilerin yaşam alışkanlıklarımızı, satın alma davranışlarımızı ve iletişim tercihlerimizi değiştirdiği bir dönemde, müşterilerimize hem daha etkili ulaşabilmek hem de memnuniyetlerini yükseltmek için dijitalleşmeye öncelik veriyor, bu alanda önemli yatırımlar yapıyoruz. Hepsiburada işbirliği ile sigorta sektöründe müşteri deneyimine yeni bir boyut getiriyoruz. Müşterilerimize Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, Geri Ödeyen Eğitim Sigortası, Eşyam Sigortası ile Yuvam Sigortası ürünlerimize Hepsiburada üzerinden; kolayca ulaşma ve kendilerine en uygun modeli seçerek satış kanallarımıza kolaylıkla ulaşma olanağı sunuyoruz.”

Sigorta alanında ilk stratejik ortaklık

Hepsiburada CEO’su Murat Emirdağ ise işbirliği ile ilgili şu bilgiyi verdi: “Bu Hepsiburada’nın sigorta alanındaki ilk stratejik ortaklığı. Allianz gibi konusunda uzman, dünya oyuncusu bir partner ile iş birliği yapmaktan dolayı da ayrıca memnunuz. Hedefimiz müşterilerimize daima mükemmel bir alışveriş deneyimi sunarak, onların hayatını kolaylaştırmak. Bu hedefle de mevcut ürün çeşitliliğimize ek olarak, müşterilerimize en uygun sigorta çözümlerini Allianz ile birlikte hızlı, kolay, pratik; kısacası online alışveriş rahatlığı ve konforuyla sunuyoruz” dedi.

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER