18 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

Sigorta sektöründe ofisler mazi oluyor

Ofis mesaileri artık mazi oldu. Pandemi sürecinde devreye giren uzaktan çalışma modeli, kalıcı hale geldi. Birçok sigortanın şirketinin eski alışkanlıklarını terk ederek benimsediği uzaktan çalışma modeli sayesinde binlerce ev ofis oldu. Başarının formülleri yeniden oluşturuldu. Kimi adını ‘HEY’, kimi ise ‘Sen Nereye Biz Oraya’ koydu…

SİBEL CİNGİ / SİGORTAMEDYA

Pandeminin getirdiği değişimler, artık hayatımızın yeni normali haline geldi. Uzaktan çalışma ve esnek çalışma kavramı da bunlardan biri… Pandemi ile birlikte başlayan uzaktan çalışma prensibi birçok sektörde kalıcı olmaya başladı. Sigorta sektörü de bu konuda öncü rol oynuyor… Sektörde birçok şirket yeni çalışma prensipleri belirleyerek uzaktan çalışma modeline geçerken, ofisler masası, sandalyesi, kalemi, kahvesi ile evlere kuruldu. Binlerce ev ofis oldu…. Başarının formülleri yeniden oluşturuldu. Kimi adını HEY koydu, kimi ise ‘Sen Nereye Biz Oraya’ koydu…

Hayat kısa, kuşlar uçuyor, Allianz ‘HEY’ ile hızlı çalışıyor”

Esnek çalışma prensibini benimseyen şirketlerin başında Allianz Türkiye geliyor. Allianz Türkiye, tüm çalışanlarına duyurduğu ‘Yeni Çalışma Modeli’ ile geleceğin çalışma hayatına esnek bir kapı açtı. Burası Allianz, Burada Hayat Bambaşka! (B.A.B.H.B!) sloganı ile Allianz çalışanlarına tanıtılan yeni model ile evden çalışma kalıcı hale getirildi.

Yeni çalışma modeline göre yaklaşık 2500 kişiden oluşan Allianz ailesi, çalışma disiplinlerine göre “Satış, Satış Dışı ve Çağrı Merkezi” olacak şekilde üç kategoride yeni çalışma modeline geçecek. Yeni modelde saha ekibi haftada 1 gün evde, diğer günler sahada görevlerine devam ederken, çağrı merkezinde görev yapan müşteri ilişkileri temsilcileri ise haftanın 5 günü evden çalışacak. Allianz ailesinin diğer üyeleri ise haftanın 2 günü ofise gelerek, kalan günlerde evden çalışacaklar.

“Bizce yeni dünyada hiyerarşi ve ünvanlar olmamalı, uzayıp giden işlerin yerini daha yalın, sade ve kolay süreçler almalı” diyen Allianz Türkiye, yeni dönemi şu sözlerler özetliyor: “Çalışanlar huzurlu, müşteriler mutlu olmalı… İşte tam da bu sebepten maziye bir ‘dur’ dedik ve hayatın hızlandığı, işlerin etkili, ekipteki herkesin de A’dan Z’ye yetkili olduğu çevik çalışma modeline geçtik. Biz buna kıcasa HEY! Diyoruz. Yani Hızlı, Etkili, Yetkili. Hayat kısa, kuşlar uçuyor, Allianz hıphızlı çalışıyor.”

Allianz Türkiye, Ocak 2021 itibarıyla ev ofisi destek paketini çalışma arkadaşlarımıza sunmaya başladı. Bu süreçte evde ergonomiyi desteklemek üzere; çalışanlara “ev-ofisi kurulum” ödemesi ve aylık rutin ev giderleri ödemesi ile ofis sandalyesi; internet paketi, cep telefonu; laptop, ekran, mouse, klavye gibi ekipman desteği veriliyor.

Ray Sigorta ‘Sen nereye RAY oRAYa’ dedi

Ray Sigorta, “Sen nereye, RAY oRAYa!” sloganıyla uzaktan çalışmanın standartlarını yeniden belirledi. Fiziksel, Finansal, Gelişim ve Duygusal olmak üzere; 4 ana başlıkta kurgulanan destek paketi, evden çalışma döneminde ortaya çıkan çeşitli ihtiyaçları karşılamayı hedefliyor. Ray Sigorta Destek Paketi kapsamında; evde harcanan sürenin artmasıyla beraber artan masraflara yardım etmek için; aylık net 500 lira finansal destek yanında, ergonomik sandalye ve her yerden erişimi sağlayacak mobil internet gibi ev-ofis ihtiyaçlarının karşılanması; bireysel gelişimin devamlılığını sağlamak için özel online eğitimler ve birlikte vakit geçirmek için düzenlenen online etkinlikler; açık kapı toplantıları, happy hour uygulamaları bulunuyor.

Yaklaşan yaz aylarını da düşündüklerini ifade eden Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, çalışanlarına “Sen nerede rahat, huzurlu ve güvende hissediyorsan, orası senin için Ray Sigorta” diyerek yanlarında olduklarını ve sadece finansal değil birçok alanda kurguladıkları destek paketleriyle çalışanlarının bulundukları yerde hayatlarını kolaylaştırmayı hedeflediklerini belirtti. Erdoğan, “Huzurlu ve mutlu çalışanın iş süreçlerimize nasıl yansıdığını biz gördük. Sektörde önemli bir istihdam sağlayıcısı olarak yeni uygulamalarımız ile; ülkemizde uzaktan çalışma pratiklerinin oluşması adına doğru bir adım attığımıza inanıyor, yaptıklarımızın iş dünyasına yön göstermesini umut ediyoruz” dedi.

Howden Sigorta çevik çalışma modelini pandemiden sonra da sürdürecek

Uzun süredir teknolojiye yaptığı yatırımlar sayesinde pandemi dönemindeki değişime kolaylıkla ayak uyduran Howden Sigorta da çevik çalışma yöntemini benimsedi. Şirket, Covid-19 virüsü ile mücadele kapsamında dünya ofislerindeki tüm çalışanları ile bir hafta gibi çok kısa bir sürede evden çalışma sistemine geçti. Birbirinden yüzlerce kilometre uzaktaki üyeleri büyük bir koordinasyon içinde başarılı bir performansa imza attı. Şirket, Covid-19 ile gelen bu çevik çalışma yöntemini benimseyerek pandemi sonrasında da sürdürme kararı aldı. Bu konu üzerinde önemli çalışmalar yapıyor.

Küresel zorluklar herkesi dönüşüme zorladı

AXA Sigorta’nın İnsan Kaynakları, İç İletişim, İdari İşler Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Esra Güller de kısa bir süre önce katıldığı bir etkinlikte; “Başta pandemi süreci olmak üzere, yaşanılan tüm küresel zorluklar şirketleri dönüşüme zorladı. Daha çevik, daha esnek çalışma sistemlerini elde etmek için; herkes yapılarını, süreçlerini, ekiplerinin çalışma alanlarını değiştirmeye başladı. AXA Sigorta olarak biz de bu süreci, pandemiden daha önce, bir anlamda tatbikat şeklinde yaşadık. Şu anda ise hayatın gerçeklerini yaşıyoruz” dedi 

Çalışanların tüm ihtiyaçlarını eve gönderiyor

Pandeminin ilk gününden bu yana çalışanlarının sağlığı ve güvenliği için aldığı özel önlemlerle faaliyetlerini sürdüren Anadolu Sigorta; uzaktan çalışma sistemine yönelik destek paketleriyle çalışanlarına katkı sunuyor. Evden çalışmayı sürdürenlere konforlu ve ergonomik bir ortam sağlamayı hedefleyen Anadolu Sigorta; bu doğrultuda pandemi öncesinde ofislerde faydalanılan bazı imkânları evlere taşıdı. İnternet paketi ve ergonomik çalışma sandalyesi gibi özel imkanlar sunan Anadolu Sigorta; çalışanlarının içeceği çay, kahveden; ajanda ve kalem setine kadar her detayın düşünüldüğü paketleri, ev adreslerine gönderiyor.

Araştırmalar “Esnek çalışma kalıcı olacak” diyor

Dünya çapında yapılan araştırmalara da gösteriyor ki esnek çalışma modeli kalıcı olacak. Zoom, pandemi sırasında uzaktan çalışma ve video iletişim çözümlerinin ekonomik etkilerini değerlendirmek için; Boston Consulting Group (BCG) ile 6 ülkenin incelendiği; “Video iletişimin COVID-19 krizine etkisi” adlı küresel bir anket ve ekonomik analiz araştırması gerçekleştirdi. Araştırmada, ekonomik durgunluk döneminde hangi endüstrilerin iletişim teknolojilerini kullanarak; çalışma biçimlerini değiştirebildiği ve bunun sonucunda işlerinin devamlılığını ve hatta büyümesini sağlayabildiği ortaya çıktı.

5820 yöneticinin görüşlerinin alındığı ankete göre COVID-19 salgını döneminde uzaktan çalışanların sayısı 2.5 ile 3 kat arasında artış gösterirken; video konferans çözümleri kullanan çalışanların sayısı ise benzer şekilde 2.4 ile 2.7 arasında arttı. Video konferans çözümleri kullanarak geçirilen süre ise 3 ile 5 kat artış yaşadı. Yöneticilerin yüzde 70’i salgından öncekine kıyasla esnek çalışma modellerine daha sıcak bakmaya başladı.

Esnek çalışma modellerini gelecekte desteklemeyi en çok planlayan ülkeler ise sırasıyla Hindistan (yüzde 92); ABD (yüzde 72) ve Almanya (yüzde 70) oldu. Öte yandan yöneticiler hibrit çalışma modellerinin kalıcı olduğu; çalışanların üçte birinden fazlasının salgın sonrasında da uzaktan çalışmaya devam edecekleri görüşünde. Kurumların en az yüzde 64’ü salgın sonrasında da video konferanslara devam edeceğini belirtti.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER