Sigorta sektörü paydaşlarıyla birlikte İzmir merkezli depremin acılarını azaltabilmek amacıyla bölgede yoğun bir şekilde çalışıyor. TSB, SEDDK, DASK ve TOBB SEİK başkanları 5 Kasım’da deprem bölgesinde hasar tespit çalışmalarını yerinde inceledi.
Sigorta sektörü 30 Ekim 2020 tarihinde İzmir’de büyük hasara yol açan 6.6 şiddetindeki depremin acılarını silmek için bölgede yoğun bir şekilde çalışıyor. Depremin hemen ardından başta DASK olmak üzere tüm sigorta şirketleri seferber olurken, hasar tespit çalışmaları ve sigortalı olan hasarların tazminat ödemelerine ise hızla başlandı. Sigorta sektörü DASK dahil geride kalan bir haftada 10 milyon TL’ye yakın bir tazminat ödemesi gerçekleştirirken, bölgede 100’den fazla sigorta eksperi hasar tespit çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürüyor.
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) Başkanı Türker Gürsoy, Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı Atilla Benli, Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) Yönetim Kurulu Başkanı Mete Güler, Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Özgür Obalı ve TOBB SEİK Başkanı Ahmet Nedim Erdem depremin yarattığı hasarı ve çalışmaları yerinde görmek amacıyla 5 Kasım 2020 Perşembe günü İzmir’de temaslarda bulundu. Bu temaslardan sonra TSB’den yapılan açıklamada, “Tüm paydaşlarımızla birlikte depremin acılarını azaltabilmek için yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Sigorta eksperlerimizin çalışmaları tamamlandığında tüm sigortalılarımızın teminatları kapsamında tüm hasarları eksiksiz karşılanacaktır. Sigorta sektörümüz sigortalı vatandaşlarımızın yanındadır” denildi.
Bakan’la birlikte toplantıya katıldılar
SEDDK Başkanı Türker Gürsoy, TSB Başkanı Atilla Benli, DASK Yönetim Kurulu Başkanı Mete Güler ve TSB Genel Sekreteri Özgür Obalı, 5 Kasım 2020 tarihinde Çevre ve Şehircilik Bakanı Sayın Murat Kurum ile İzmir Afet Koordinasyon Merkezi’nde gerçekleştirilen toplantıya katılırken, hasar tespit çalışmalarını yerinde görmek amacıyla da başta Bayraklı ilçesi olmak üzere kentte bir dizi temasta bulundu.
Türkiye Sigorta Birliği açıklamasında “Hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı diliyoruz. Yaralanan vatandaşlarımızın bir an önce sağlığına kavuşması en büyük temennimiz. Depremden etkilenen illerdeki vatandaşlarımıza ve tüm milletimize geçmiş olsun” ifadelerine yer verirken, söz konusu depremin İstanbul, Eskişehir, Tekirdağ dâhil olmak üzere, 14 ili kapsayan geniş bir etki alanı içinde hasar ihbarlarının alındığı ve bu derin sarsıntı ile DASK’ın öneminin bir kez daha idrak edildiği belirtildi.
2 bin 462 hasar dosyası açıldı
TSB’den yapılan açıklamada ülkemizin bir deprem ülkesi olduğu gerçeği hatırlatılarak, “Unutmamalıyız ki deprem, sel, fırtına, tsunami gibi doğal felaketler bugün olduğu gibi bundan sonra da yaşanmaya devam edecek. Bu nedenle de sigortalı olmanın ve sigortalı kalmanın bizlere verdiği güveni ise bu tür felaketler yaşadığımızda daha da iyi anlıyoruz. Başta DASK ve çalışanları olmak üzere tüm sigorta şirketlerimiz, sigorta eksperlerimiz ve paydaşlarımızla birlikte güzel İzmir’imize büyük hasar veren depremin yaralarını hızla sarma gayretindeyiz. 5 Kasım 2020 tarihi itibarıyla sigorta şirketlerimiz, kasko, tekne, nakliyat, mühendislik ve yangın branşlarında toplam 2 bin 462 hasar dosyası açarken, sonuçlanan dosyalar için sigortalılarına 2,8 milyon TL hasar ödemesi gerçekleştirdi. Bunun yanı sıra tüm dünya genelinde örnek gösterilen kurumumuz DASK’ tan ise 12 bin 770 ihbar bildiriminde bulunan 14 ilimizde Zorunlu Deprem Sigortası kapsamında, 153 dosya için 6,3 milyon TL tazminat ödemesi yapıldı. Sigorta sektörü olarak ilk hedefimiz bugün olduğu gibi yarın da, hasar ihbarı aldığımız sigortalılarımızın hasar tespit çalışmalarını en kısa sürede tamamlayarak, tazminat ödemelerini yapmak ve böylece vatandaşlarımızın normal hayatlarına en kısa sürede dönmelerine katkıda bulunmaktır” ifadelerine yer verdi.
Ayda 15 TL’ye zorunlu deprem sigortası
İl ve bölge bazında değişkenlik gösterse de ayda ortalama 15 TL gibi bir tasarrufla Zorunlu Deprem Sigortası yaptırarak konutların güvenceye alınabildiğine dikkat çekilen TSB açıklamasında, “Sigorta varlıkların korunması için olmazsa olmaz bir ihtiyaçtır. Bu konuda farkındalığın oluşması için yıllardır sigorta şirketlerimiz, paydaşlarımız, kamu kurumlarımız, DASK ve STK’lar pek çok çalışma gerçekleştiriyor. Sigorta sektörü, bir doğal afet durumunda normal hayat koşullarına bir an önce dönebilmek için çok önemli bir misyon üstleniyor. Zorunlu deprem sigortası yaptırmak, poliçeyi her yıl yenilemeyi ihmal etmemek ve bunu ihtiyari sigorta ürünleriyle desteklemek büyük önem taşıyor. İzmir depremi de başta hayat ve sağlık olmak üzere konut, işyeri ve kasko sigortası ile varlıklarımızın sigorta güvencesi altına alınmasının son derece önemli olduğunu gösterdi” denildi.
Çağrı merkezlerimiz 7/24 çalışıyor
Yaşanan bir doğal afet sonrasında vatandaşların hayatlarına kaldığı yerden devam edebilmeleri ve yaraların hızlıca sarılması için sigortalılık oranlarının hep birlikte artırılmasının sigorta sektörünün en önemli sorumluluklarından biri olduğuna işaret eden TSB açıklamasında ayrıca depremden etkilenen poliçe sahiplerinin hasar bildirimlerini sigorta şirketlerinin 7/24 çalışan çağrı merkezleri ile acil yardım masaları aracılığıyla gerçekleştirebileceklerini de önemle hatırlatıldı.