23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Sigorta sektörü ‘Enflasyonla Mücadele Programı’na ne kadar destek verebilir?

CAN KANTAR

Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı (ETMP) kapsamında sigorta sektörü de üzerine düşeni yapmalı, ama nasıl? Sigorta satan ile peynir, et, pantolon satanlar aynı kefede değerlendirilmemeli. Bugün satılan sigorta ürünün maliyeti önümüzdeki yıl ve yıllarda sektörün karşısına çıkıyor.

Sigorta şirketlerinin trafik, kasko, sağlık ve hatta yangın sigortalarında indirim yapmaları mümkün değil. Çünkü gelecek sene içerisinde karşılaşacakları hasarların maliyetini şimdiden hesaplamak zor. Kurdaki artış, yedek parça, işçilik ve servis maliyetleri hepsi kocaman bir soru işareti.

Yedek parça satanlar, servis hizmeti verenler, kısacası öncelikle sigorta sektörünün tedarikçilerinin fiyatlarında indirim yapmaları gerekiyor. Hatta bugün, önümüzdeki üç ay içinde bile değil. Bu indirimlerin önümüzdeki yılda da devam etmesi gerekiyor. O da şu anda pek mümkün görünmüyor!

İndirim yapan sigorta şirketleri elbette var. Özellikle internet üzerinden satılan ürünlerde indirim yapan şirketler var. Bu indirimler enflasyona ve döviz kurunun etkileyemeyeceği sigorta ürünlerinde belki olabilir. (Ferdi kaza, konut) gibi. Daha fazlası beklenmemeli.

Sigorta şirketleri bu çalkantılı dönemi mali gelir ile ancak dengeleyebiliyor. Çünkü Hazine tarafından özellikle trafik sigortalarında Temmuz ayında primlere yapılması beklenen enflasyon farkı düzenlemesi gerçekleşmedi. SGK payı da düşürülmedi. Bir de üstüne fiyat indirin demek haksızlık.

Bence sigorta şirketleri bu dönemde primleri başka sektörlerin yaptığı gibi fırsat bilip artırmayarak zaten Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı’na son üç aydır ciddi destek veriyor.

Daralan piyasa bütün sektörler gibi sigortacıları da oldukça derinden etkiledi. Azalan araç satışları, faizler nedeniyle neredeyse durma noktasına gelen kredi talebi ve konut satışlarının bitmesi, şirketlerinin satışlarını etkiledi. Hasar maliyetlerinin fahiş artış göstermesi de işin cabası.

Bu son durum ne yazık ki sigorta şirketlerini, acenteleri ve sigorta endüstrisinden gelir elde eden herkesi yakın gelecekte çok etkileyecektir. Sektör öncelikle mevcudu korumak yani yenilemelerde (yüzde 100’ü yakalamak), sonra da üstüne bir tık ilave edebilmek için çok daha fazla enerji harcayacaktır. Burada da acentelere çok işi düşüyor.

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER