Ankara’da inşaat ve iç mimarlık alanlarında faaliyet gösteren Eka İnşaat’ın Yönetim Kurulu Başkanı Ertuğ Karadağlı, “Sigorta yaptırmak bir maliyet olarak görülmemeli. Sigorta bir ihtiyaçtır” dedi.
Benim Acentem sayfalarının bu ayki konukları Ankara’da sigorta acenteliği yapan Baran Sigorta Aracılık Hizmetlerinin sahibi Bülent Yük ve Eka İnşaat firmasının kurucusu Ertuğ Karadağlı. Bilgili ve oldukça bilinçli bir sigortalı olan Ertuğ Karadağlı, sigorta acentesi Bülent Yük ile güvene dayalı bir işbirlikleri bulunduğunu söyledi. Karadağlı, sigorta yaptırmayı maliyet unsuru olarak değil ihtiyaç olarak değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekti. Bir aile şirketi olarak 1996 yılında kurulan Eka İnşaat, bugün inşaat sektörü ve iç mimarlık üzerine faaliyetlerini yürütüyor. Yurtiçi ve yurtdışında birçok proje yürüten şirkette kurulduğu 1996 yılından itibaren gerekli sigorta poliçeleri aksatmadan yapılıyor. Bu konuda ilginç bir benzetmede de bulunan Eka İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Ertuğ Karadağlı, “Basiretli bir tüccar gibi davranıyorum. Sağlık, kaza, yangın, emeklilik ve ticari olarak gereksinim duyulan tüm sigortalarımı yaptırıyorum. Poliçesini yaptırmayıp mağdur olan ticaret hayatı biten birçok kişi tanıyorum. Bu nedenle sigortanın maliyet değil bir ihtiyaç olduğu kanaatindeyim” diye konuştu.
Acentemizi aileden biri olarak görüyorum
1998 yılından bu yana sigorta ile ilgili işlerinde Baran Sigorta Acentesi’nin sahibi Bülent Yük ile çalıştığını belirten Karadağlı, nasıl tanıştıkları ile ilgili olarak ise şunları söyledi: “Bülent beyi acentemiz olarak değil aileden biri olarak görmekteyiz. Uzun zamandır kendisi ile çalışıyoruz. Bu süreçte doğal olarak birçok olay yaşadık. Kendisiyle tanışmamız da zaten başımızdan geçen tatsız bir olayla başlamıştı. Bir sigorta şirketi ile davalık konumuz vardı. Avukatımız konuyla ilgili olarak süreci belli bir süre takip etti fakat konu bir türlü çözüme kavuşmadı. Bir arkadaşım konuyu şimdiki acentem olan Bülent beye aktardı ve yardım istedi. Uzunca bir süre avukatımızın takibinde olan konuyu Bülent Bey halletti ve evrakları tarafıma getirdi. Bu olayla birlikte kendisiyle tanışmış olduk ve o gün bugündür kendisinin yönlendirmelerine güvenir ve çizdiği yolda ilerlemeye çalışırım.”
Dürüst acentelerle işbirliği yapılmalı
Karadağlı, poliçe satın alırken kesinlikle işini iyi yapan, düzgün ve dürüst çalışan acenteler ile işbirliği yapmak gerektiğine dikkat çekti. Karadağlı, “Zira acente ile çalışmayıp daha sonra mağdur olan birçok insan tanıyorum. Riski minimuma indirmek için sigorta yaptırmanın dışında doğru acenteyle yol almak çok önemli” dedi.
Şirketler acentelere dijitalleşmede destek olmalı
Ankara’da 1995 yılından bu yana Baran Sigorta adıyla aracılık hizmetlerini yürüten Bülent Yük, tam 25 yıldır bu sektörde faaliyet gösteriyor. Bugün aralarında Groupama Sigorta, Güneş, HDI ve Quick Sigorta olmak üzere birçok sigorta şirketinin acenteliğini yürüten Yük, 3 kişilik ekibi ile faaliyetlerini sürdürüyor.
Acentelerin son zamanlarda dijitalleşmeye ciddi yatırımlar yaptığını söyleyen Bülent Yük, ”Zamana ayak uydurmamız lazım. Fakat takdir edersiniz ki ciddi maliyetler gerekiyor. Bu nedenle sigorta şirketleri acentelerine destek olmalıdır. Son zamanlarda bu konunun ne kadar önem arz ettiği daha da iyi görülüyor” dedi.
Sigortalımız sayemizde bilinçli bir sigortalı oldu
Bülent Yük, sigortalısı Ertuğ Karadağlı ile tanışmalarının çok eskilere dayandığını belirterek, “1998 yılında kendisi ile bir sigortalımızın referansıyla sigorta şirketiyle yaşadığı bir sorunun çözümü için tanışmıştık. O günden bugüne kadar gelişen dostluğumuz ve işbirliğimiz devam ediyor. Karadağlı sigorta konusun da sayemizde oldukça bilinçli bir sigortalı oldu. Sağlık, konut, işyeri, kasko, trafik, ferdi Kaza ve ayrıca şirketinin inşaat All risk poliçeleri, 3. Şahıs Sorumluluk, İşveren Sorumluluk gibi çok yönlü argümanları olan poliçelerini de yaptırıyor” diye konuştu.
Yük, Karadağlı ile birlikte sigortayla ilgili başlarından geçen bir olayı da şöyle anlatıyor: “Bir gün yeni aldığı aracın kasko poliçesini yaptırmak için plazadan ayrılmayıp yaklaşık 2 saat fiyat çalışmasını yapıp onaylamamızı beklemişti. Bu örnek aslında sigortalımız Karadağlı’nın kendini güvende hissetmesinin verdiği huzur ile kendisinde adeta bir disipline dönüştü:”
İnsanların sigortaya bakış açısı hakkında da değerlendirmelerde bulunan Yük, şöyle devam etti: “Ülkemizde sigorta bilincinin artırılması çok önemli. Sigortalılık oranı Avrupa ülkeleri ile kıyaslanamaz bile. Ne yazık ki bu konu ile ilgili sektörün paydaşlarında da çok fazla bir gayret görmüyoruz. Sektör dernek kurum ve kuruluşları yapı olarak güçlü yapılar. Maddi imkânları ve lobi güçleri var. Fakat bakıldığında kamu spotu bile olmayan bir sektörüz maalesef. Kamu spotları hazırlanarak ülkemizdeki sigorta bilinci arttırılabilir. Destekleyici olarak, TV programları, sigortalı olmanın önemini anlatan tiyatro gösterileri gibi birçok etkinlik yapılabilir. Bu sayede sigorta yaptırmanın bir maliyet değil gereklilik olduğu insanlara hissettirilebilir. Örneğin Ankara bir memur kenti. Burada ağırlıklı olarak bireysel ürünler tercih edilmekte. Eğer sigorta bilinci gerektiği şekilde bireylere anlatılır ise ürün çeşitliliğimizde ister istemez artacaktır.”
Benim acentem köşesi ve daha birçok tüketici haberlerinin bulunduğu Nisan ayı Şemsiye dergisini okumak için linle tıklayınız https://dergilik.sigortamedya.com.tr/semsiye-2020/
Türkiye’nin ilk ve tek günlük sigorta gazetesi”GAZETE SİGORTA”nın
TURKCELL DERGİLİK / Gazeteler,TÜRK TELEKOM e-Dergi / Gazeteler
DİJİTAL BASIN / Gazeteler http://dijitalbasin.com linkine tıklayarak üstelik ücretsiz olarak okuyabilirsiniz