Trafik sigortalarında dağıtım kanalları arasında robot kullanımı her geçen gün hızla artıyor. Zorunlu trafik sigortaları teklif aşamasında acenteler ve sigortalılara avantaj sağladığı iddia edilen robot bilgisayar programların verdiği hizmeti artık Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’nin (SBM) vereceği iddia ediliyor.
Kulislerde konuşulanlara göre bunu acenteler talep etmiş. Bir toplantıda acente temsilcileri bu isteklerini Hazine yetkililerine iletmiş. Bu konu şirket yetkililerinin de olduğu bir ortamda tekrar gündeme getirilmiş. Hazine yetkililerinin bu talebi SBM yetkililerine ilettiği ve bu hizmetin gerçekleşebileceği konusunda bilgi alındığı iddia ediliyor. Şimdi ise top Türkiye Sigorta Birliği’ndeymiş (TSB). TSB yetkilileri ise bu konuyu kurullarına taşıyacakmış.
Şayet TSB buna olur verirse zorunlu trafik sigortalarındaki şirketlerin poliçe prim bilgi ekranı acentelere açılmış olacak. Bu konunun acenteler tarafından büyük sevinçle karşılanacak olması muhtemel. Fakat bir şirket yöneticisi “Tüm şirketlerin trafik primlerinin bilgi ekranından acentelerle paylaşılması, acenteler için hiç de iyi olmayacak. Son gelişme acente komisyonlarının daha da aşağı inmesine sebep olacaktır. Ayrıca sonuç, şirketlerin web sitelerinden poliçe satmasının da önünü açacaktır. En ucuz seçileceği için fiyat rekabetinin tekrar başlama olasılığı da yüksek. Yani ne acente ne şirket ne de ucuza yönlendirileceğinden sigortalı için iyi olmayacaktır” diyerek tepkisini dile getirmiş.
Aslında olması gereken budur. SBM nin sistemine yetkili acenteler girip şirketlerin fiyatlarını görebilirse acentelerin iş yükü dahada azalacaktır. Bende buna benzer bir uygulama düşünmüştüm. Ayrıca Trafik sigortası fiyatını Hazine belirleyip tek fiyat uygulansa bunada gerek kalmayacak. Yada kazaya karışan araçlar kendi yaptırdığı poliçeden hasarını karşılasa,dha sonra şirketler kusurlu , kusursuz incelemesi yapıp kendi aralarında mahsuplaşsa sistem daha iyi olabilir.
Bir SMS karşılığında 5 tl alan SBM çok merak ediyorum. bu uygulamayı acentelere kaç … bn tl karşılığında satacaktır.
BU ACENTELER İÇİN İYİ OLMAZ DAHADA FİYAT ODAKLI OLUP ŞİRKETLERİNDE KOMİSYON ORANLARINI DÜŞÜRME İHTİMALİ ARTAR.
BUNUN YERİNE DOĞRUDAN TANZİMİN GİRMESİ İLE ACENTELERİN İŞ YÜKÜ ARTACAK VE KENDİ ŞİRKETLERİNİN POLİÇESİNİ SATMAK DAHA MANTIKLI.