Sektör Kulağı’na seslenen bir acente, verilen ikame araç sonrası yaşadığı zorlukları aktardı. Aracı kaza yapan sigortalısı için ikame araç peşinden koşan bir acentenin macerası mı desek artık bilemedik.
Olay İstanbul dışında geçiyor. Ve sigorta şirketlerinin üç kuruş daha ucuza yapıyor diye iş verdiği asistans şirketinin tedarikçisi bir rent a car firması. Ucuz etin yahnisi misali. Olay şöyle; Araç sigortalıya teslim ediliyor. Aracı kısa bir süre kullanan sigortalı araç 80 km hıza geldiğinde direksiyonun titrediğini fark ediyor. Aaa!… evet o araçta rot-balansında bir sıkıntı var. “Size aynı bir araç olmadığı için veremeyeceğiz. En yakın yerde bir rot-balans ayarı yaptırıverin bir zahmet!” denilmiş. Kısa bir tartışmadan sonra sigortalı bir süre daha kullanacağı için “Yaptırayım bari” demiş. Neyse akşam olup farları yaktığında ön farlardan birinin yanmadığını fark etmiş. Aynı kişilerle bu tartışmaya giremeyeceği için acentesine durumu anlatmış. Acente de asistans şirket ve araç kiralama servisini arayıp aynı cevabı alıncak. Kalan üç gün için bir de bir de aracın farını yenilemek ile uğraşmamak için öyle idare etmiş. Ama artık bu sigortalı bir daha kasko yaptırır mı? Ya da o şirketten yaptırır mı bilemeyiz. Evet kaza branşında primler belli, bir takım önlemler alalım da, üç kuruş daha ucuz diye bir asistans firması seçilecek olursa sonuç bu oluyor ne yazık ki. Çünkü şirketlerin sigortalılara karşı yüzü acenteler, eksperler ve asistans firmaları. Buralarda oluşabilecek eksiklikler ne yazık ki sigorta şirketlerini ve dolayısıyla sektöre güveni zedeliyor.