26 Aralık 2024, Perşembe
spot_img

SİGORTA KULİSİ: Acentesinin müşterisine teklif maili attı, ortalık karıştı!

İddia çarpıcı… Hem görünüşe göre çok da iddia gibi değil. Acentelerin poliçelere müşterilerinin cep telefonlarını yazmaması son yılların en önemli sorunlarından biri. Acente ve şirketler bu konuda bir türlü anlaşamıyorlar. Bir parça kağıt ile prim toplayıp ‘bir şey olursa mağduriyetini çözeceğim’ denen, güvene dayalı sektörde acente ve şirket birbirine güvenemiyor.

Şirket acentesine rakip olur mu?

İddialara göre olay şöyle gelişiyor. Sektörün önemli şirketlerinden bir tanesi TC kimlik numarasından yakaladığı eski müşterilerine SBM sorgulamaları sonrası direkt e-mail ile ‘teklifimiz bu’ diyormuş. Teklif de nereden sorgulama yapılırsa yapılsın, ‘Kadıköy Bölge’den gidiyormuş. Acente ekranı sorgulamalarında bile şayet eski müşteri ise TC kayıtlarına göre mail adresi bu şirketimizde varsa hemen acenteye verilen teklifin altında bir teklif e-mail ile müşteriye ulaştırılıyormuş.

Hiç poliçe kestiniz mi? ‘HAYIR’

SBM’den müşterisi için sorgulama yapan acente, daha önce bu şirketten poliçe yaptırmış ve e-mail adresi şirket kayıtlarında varsa hemen otomatik e-mail devreye giriyormuş. Ve acentenin teklifi müşteriye gitmeden şirketin teklifi sigortalıya gidiyormuş. Şirket şöyle düşünüyor: ‘Sorgulama acente veya sigortalı tarafından yapılsa da ben buna bakmam, eski müşterim tekrar benden poliçesini yaptırsın.’ Şirket, aracı varsa da devreden çıkarıp direkt ‘Kadıköy Bölge’den poliçe kesmek istiyor. Bunu fark eden bir acente, bu konuyu bölge müdürüne söylemiş. Birkaç bölge müdürüne de konu bir şekilde acenteler kanalı ile ulaşmış. Şirketimizin genel müdürü, bölge müdürleri ile toplantı yaparken konu kendisine iletilmiş. Bundan habersiz olan genel müdürümüz, IT’den sorumlu genel müdür yardımcısına bunun neden yapıldığını sormuş. Konu bir şekilde izah edilmeye çalışılmış olsa da, finans ve sonuç odaklı genel müdürümüz hemen sormuş: “Bu yöntem ile bugüne kadar kaç poliçe kestiniz?” Genel müdür yardımcısı cevap vermiş: “Hiç efendim.” İddialara göre genel müdürümüz bu uygulamadan vazgeçilmesini istemiş. Konunun yeni geliştiği iddia ediliyor, o nedenle henüz uygulama iptal edilmemiş. Ama önümüzdeki günlerde sonucuna hep beraber tanık oluruz.

2 YORUMLAR

  1. 3 aydır maalesef sıkıntılı geçiyor biz acenteler için de. Kaldı ki aynı sigorta şirketinin ben de acentesiyim. Yetkililerle görüştüğümde ” Kaybetmek Yok ” sloganı devreye giriyor :))

  2. bu şirket Anadolu sigortadır. bu uygulama yeni değildir. sbm den toplu fiyat verilemeye başlandığından beri devam ediyorlar. bizzat kendi aracım için bile mail gönderdiler.
    ayrıca Anadolu sigorta 2009 yılında fesh edilen ve 2010 yılında tescilden düşürülen kapattığımız acenteliğimiz ile ilgili 2016 aralık ayı hesap mutabakatı göndererek bizi borçlandırmışlar. sağ olsunlar 2.15 tl olan borcumuzu sildiler. istemeyiz dediler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER