Yaşadığımız zorlu dönemde sigorta şirketleri arasında koasürans anlaşmalarının artacağını vurgulayan Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, “Bugüne kadar ağırlıklı olarak endüstriyel tesisler için yapılan söz konusu anlaşmalar, sigorta bedeli daha düşük işletmeler ve riskler için de yapılacak ” diyor.
ALP SÜER / Hayatımız Sigortalı
Türkiye sigorta sektöründe prim üretimindeki büyümenin sürmesine karşın, yüksek enflasyon ve döviz kurundaki yükselişe bağlı olarak artan hasar maliyetleri ile birlikte trafik branşındaki sorunlar, reasürans kapasitesindeki daralma ve düşen mali gelirler sigorta şirketlerinin de belini büküyor. 2022 yılındaki sorunların, 2023 yılının ilk yarısında da devam etmesi, üstüne üstlük 6 Şubat’ta yaşanan ve 11 ilimizi etkileyen Kahramanmaraş depremi, sigorta sektöründeki şirketlerinin de oyun planlarını yeniden gözden geçirmelerine yol açtı. Bazı sigortacılar ise yaşanan zorlu dönemde sigorta şirketlerin arasındaki işbirliklerinin artacağı görüşünde. Geçen ay, sektörün deneyimli sigortacılarından, Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin kapak konuğu oldu. Unico Sigorta’nın, İstanbul, Nida Kule-Göztepe İş Merkezi’ndeki Genel Müdürlük Merkezi’nde bir araya geldiğimiz Güzeler ile sektörün sorunları yanında Unico Sigorta’yı da konuştuk. Güzeler, öncelikle bu zorlu dönemde sektörde ‘koasürans’ anlaşmalarının artacağı ve şirketlerin kapasitelerini birbirleri ile paylaşacağı görüşünde. Koasürans anlaşmalarının yaygınlaşmasının sektöre de pozitif bir etki yapacağını dile getiren Güzeler, bugüne kadar sigorta bedeli yüksek endüstriyel tesisler için yapılan söz konusu anlaşmaların yangın, mühendislik branşlarında sigorta bedeli daha düşük işletmeler ve riskler için de yapılacağını söylüyor.
Riskleri bölüşmek gerekli
Yeni dönemde sigorta şirketleri arasında sigortacılığın da doğasına uygun, risklerin bölüşülmesi gerektiğini vurgulayan Güzeler, “Koasüaransı çok daha fazla konuşuyor olacağız. Koasürans uygulamaları çok daha yaygınlaşacak. Bir sigorta şirketi yöneticisi olarak, kapasitemi bir-iki tesisi sigortalayarak doldurmak istemem. Bunu yaymak isterim. Sözgelimi, İstanbul’da 2 tane yüksek sigorta bedelli yeri sigortalayıp, risk birikim kapasitemiz dolduğunda, nasıl başka yangın sigortası yapacaksınız? Bu nedenle riskleri bölüşmek çok önemli” diye konuşuyor.
Röportajımızda, Türkiye sigorta sektörü ile ilgili değerlendirmelerde de bulunan Güzeler, sektörde prim üretiminde TL bazındaki büyümeye karşın, sektörün aslında birkaç yıldır döviz bazında küçüldüğünü söylüyor. Sigortalılık oranının artmadığını ve pastanın büyümediğine dikkat çeken Güzeler, “Pastanın büyüyebilmesi için hem bireysel varlıkların artması hem yatırımların çoğalması gerekli. Bunun için de bir taraftan genel ekonominin dinamikleri çalışırken, diğer yandan da sektör olarak sigortacılığı tabana yayıyor olmamız lazım” diyor. Sektörün 2023 yılında da reel olarak ekonomideki büyüme hızının (yüzde 5-6) üzerinde büyüyeceğini belirten Güzeler, yılsonunda sektörde nominal prim üretimindeki artışın yüzde 100’ün üzerinde olacağını tahmin ediyor.
Sigortayı mutlaka tabana yaymalıyız
Güzeler, Sigortacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK), Trafik Operasyon Merkezi ile ilgili önerisi ve trafik sigortası ile ilgili olarak da şunları söylüyor: “Arz sorununu en hızlı çözme yöntemi olarak bu seçenek tercih edildiğini düşünüyorum. Bize düşen görev, bunu sahiplenmek ve buna uyum sağlamak. Bir deneyip, göreceğiz birlikte. Sigortanın mutlaka tabana yayılması lâzım. Bu bakış açısı ile değerlendirdiğimizde farklı çözüm önerilerinin zaman içerisinde mutlaka hayata geçirileceğini düşünüyorum. Serbest tarife vazgeçilmez. Riskli sigortalılar havuzu tanımından sonra kalan kısım, serbest tarifeye geçirildiğinde bugünkünden daha uygun fiyatlara trafik poliçesi satılır. Bununla birlikte, maliyet tarafı da ıslah edilmeli. Trafik sigortasında, değer kaybı, Tahkim, hasar takipçileri vb. sorunlar çözülmeli. Yasal düzenlemelerin geriye dönük işletilmemesi sağlanmalı.”
Yeni ürünler yolda
Unico Sigorta yeni ürünleri de piyasaya sunmaya hazırlanıyor. Oto sigortalarında teminatlarını genişlettikleri ‘Tam Kasko’ ürünü sigortalılardan da büyük ilgi gören Unico Sigorta şimdi de ‘işyeri sigortası’ ürünü ile işyerlerine de kapsamlı güvence sağlamaya hazırlanıyor. İçinde bulunduğumuz zorlu dönemde, AXA-Groupama örneğinde olduğu gibi sektörde sigorta şirketleri arasında satın alma ve birleşmelerin önümüzdeki dönemde de artması bekleniyor. Bu konuda düşüncelerini öğrendiğimiz Güzeler, Unico Sigorta’da organik büyümenin devam edeceğinin altını çizerek, satın alma ve birleşme konusunun yakın dönemde gündemlerinde olmadığı söylüyor.
‘Tam Kasko’yu geliştirdik, araç korumasını en üst düzeye çıkardık
Unico Sigorta, ‘Tam Kasko’ ürününde da iddialı. ‘Tam Kasko’yu Unico Sigorta’nın 35’inci yıldönümüne uygun olarak geliştirdiklerini vurgulayan Güzeler, aracın korumasını en üst seviyeye çıkardıklarını söylüyor. Güzeler’den aldığımız bilgilere göre, özel olarak tasarlanan ‘UniMarka Tam Kasko’, 10 bin TL’ye kadar mekanik arıza teminatı, 5 bin TL’ye kadar olan boyasız kaporta göçük düzeltme ve derin çizik onarımlarının hasarsızlığı bozulmadan gerçekleştirilmesi gibi ek faydalar sağlıyor. Yılsonuna kadar, iş ortaklarına da yüzde 25 komisyon avantajı sunuyor. Unimarka Tam Kasko; Volkswagen, Ford, Renault-Oyak, Tofaş-Fiat, Toyota, Opel, Hyundai, Nissan, Dacia, Peugeot, Renault ve Citroen gibi seçili markalara özel avantajlar, ayrıcalıklı servis imkânı ve kapsamlı teminatlarıyla araç sahiplerinin tüm ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor.
Müşteriden gelecek talepleri şubattan itibaren doğrudan biz karşılıyoruz
Unico Sigorta bu yıl sigortalılara yönelik ‘Satış Sonrası Hizmetler Merkezi’ni hayata geçirdi. Röportajımızda bu konuda da değerlendirmelerde bulunan Unico Sigorta Genel Müdürü Ender Güzeler, şunları söylüyor: “Satış Sonrası Hizmetler kapsamında, iş ortaklarımızla, müşterilerimizle, servislerimizle ve eksperlerle iş birliği içinde hizmet vermeye odaklandık. Bu hizmeti bütünleşik olarak kendi bünyemizde arkamızda yine bir asistans desteğini alarak biz veriyoruz. Sonrasında ise daha farklı iş birliği yöntemleriyle ilerleyecek şekilde devam ettireceğiz. Müşterilerimizin ilk temas noktasını Unico Sigorta olarak konumlandırıp, müşteriden gelecek tüm talepleri asistans firmaya müşteri adına biz iletip, müşteri deneyimi ve memnuniyetini proaktif ve doğrudan ekiplerimizle sağlamaya çalışıyoruz. Müşterilerimize, en hızlı şekilde çekici organizasyonu yapıp, doğru servislerde en iyi hizmeti almasını sağlayıp, aracının tamiri, konutunun onarım sürecinde sigortalının ihtiyaçlarını eksiksiz karşılamaya çalışıyoruz. İkinci fazda ise yeni bir müşteri yolculuğunu başlatacağız.”