22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

“Sigorta artık korkunun değil, özgürlüğün simgesi”

Pazardaki geleneksel yaklaşımdan uzak durduklarını söyleyen Groupama Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Frederique Guegan Tayar ‘Kişilere sigortanın yaşamlarına kattığı konfor ve değeri hissettirmek istiyoruz” diyor.

Groupama Sigorta sosyal medya kampanyalarıyla son dönemde adından sıkça söz ettiriyor. Pazardaki geleneksel yaklaşımdan uzak durarak, korku ve endişeye vurgu yapan söylemlerin aksine sigortanın özgürlük sağlayan niteliğine vurgu yaptıklarını söyleyen Groupama Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Frederique Guegan Tayar, “Kişilere sigortanın yaşamlarına kattığı konfor ve değeri hissettirmek istiyoruz” diyor.

Frederique Guegan
Frederique Guegan Tayar

Frederique Guegan Tayar’ın Marketin Türkiye’den Berkan Kişin ile gerçekleştirdiği röportajın devamı şöyle:

Yeni söylemlerle farklığımızı ortaya koyuyoruz

Sigortacılık iletişiminde yeni söylemler geliştirerek farklığımızı ortaya koyan çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Kişilere sigortanın yaşamlarına kattığı konfor ve değeri hissettirmek istiyoruz. Pazardaki geleneksel yaklaşımdan uzak durarak, korku ve endişeye vurgu yapan söylemlerin aksine sigortanın özgürlük sağlayan niteliğine vurgu yapıyoruz.

Sosyal sorumluluk alanında sigortalılarımız, çalışanlarımız ve iş alanımızla destek olacağımız kişi ve kurumlar arasında bağ yaratan projelere yöneliyoruz. Tüm iletişim süreçlerimizi şekillendiren ana çerçeveyi, kişilerin hayat kalitelerini yükseltmelerinde onlara destek olmak şeklinde özetleyebiliriz.

Müşterilerimiz yaş ortalaması 39,9

Ocak ayında gerçekleştirdiğimiz marka bilinirliği araştırmamız bize yepyeni bir kapı açtı. Araştırmanın ardından sigortacılığı günlük yaşamın vazgeçilmez bir ihtiyacı olarak konumlayarak daha fazla bireysel müşteriye ulaşmayı hedefledik.

Öncelikle demografik verilere baktığımızda potansiyel sigorta müşterilerimizin yaş ortalamasının oldukça genç olduğunu fark ettik (35,9). Hedef kitlemizin yüzde 94,7’si düzenli olarak internet sitelerini takip ediyordu. Bu kitlenin satın almayı düşündüğü sigorta poliçeleri ise şöyle sıralanıyor: Özel Sağlık Sigortası %40 Trafik %30,7 Kasko %29 Zorunlu Deprem %23,3 Konut sigortası %15,7

Öte yandan araştırma sonuçlarımıza göre Groupama, kayıp müşteri oranı en düşük marka. Ancak potansiyel müşterilerle iletişimimizi de güçlendirmemiz gerekiyordu. Bu doğrultuda sağlık, kasko, konut branşlarında yüksek müşteri memnuniyetiyle (yüzde 81,7) başarısı kanıtlanmış ürünlerimizin iletişimi için sosyal medya mecralarını kullanmaya karar verdik.

Aşk için risk aldı, tweet’i bilbord!a yazıldı

14 Şubat Sevgililer Günü kampanyamızda sigorta  gibi rasyonel bir kavramla aşk gibi romantik bir  kavramı, özgün bir bağlamda bir araya getirdik  ve özel öyküler içeren animasyonlar hazırladık.  #AşkİçinRiskAl hashtag’iyle sosyal medya  kampanyası başlattık ve kampanya kapsamında  Twitter’da bir yarışma düzenledik.

Yarışmadaki en güzel aşk tweet’i 14 Şubat’ta billboard’larda  yer aldı. Kampanya kapsamında binlerce kişi sevgisini ifade  eden tweet’ler attı. Filmlerimiz 10 milyondan fazla izlendi.  Groupama olarak herkesi aşk için risk almaya davet ederken,  “Diğer riskler için biz varız” mesajını başarılı biçimde  verdiğimize inanıyoruz.

Sigorta hareket özgürlüğü sağlıyor

Yaz aylarında da bu  yaklaşımımızı devam  ettirdik ve bu kez  #YaşamakRiskAlmaktır  kampanyasıyla sigortalı  olmanın sunduğu konfor  ve özgürlüğe dikkat çektik.  Yaz aylarındaki hareket  özgürlüğünde sigortanın  değerini destekleyen  üç yeni filmle dijital ve  sosyal medyada yer aldık.  yapan söylemlerin aksine  sigortanın özgürlük  sağlayan niteliğine vurgu  yapıyoruz.

Hayatın tadını  çıkarmak için risk  almak gerektiğini  hayatın içinden küçük  detaylarla anlatan  kampanyamızda  Groupama Sigorta’nın  konut, sağlık, kasko  branşlarındaki  ürünlerini yaz  aylarında artan ihtiyaç  paralelinde yansıttık.  ✓ İnsanlara “yaşamak  için risk al” derken,  burada pozitif anlamda  bir risk alma eyleminden  bahsediyoruz ve dolaylı  olarak onlara “Beklenmeyen  gerçek riskler için biz  her zaman yanınızdayız”  mesajını da veriyoruz. Bu  anlamda marka mottomuz  olan “Kafana Takma,  Sigortan Groupama”  söylemiyle de birbirini  tamamlayıcı bir ilişki  kurmuş oluyoruz.

İlk film “İstediğin yere  gitmen için Groupama  Kasko Sigortası”, ikinci  film “Özgürce yaşaman  için Groupama Sağlık  Sigortası” ve üçüncü  film “Her anın tadını  çıkarman için Groupama  Konut Sigortası” olarak  şekillenirken, kampanya  #YaşamakRiskAlmaktır  hashtag’iyle yaygınlaştı.  Bir de yarışma düzenledik  ve yarışmayı kazanan iki  kişi Likya Yolu’nu seyahat  blogger’ı Emre Durmuş ile  yürüme şansı elde etti.

Outdoor iletişimden vazgeçmek mümkün değil

Sosyal medya daha çok  sayıda kişiye ulaşmanın  yanında, sonuçların hızlı  biçimde ölçülebilir olmasıyla  pazarlama iletişimine ayrı bir  değer katıyor. #YaşamakRiskAlmaktır  filmlerimiz ve postlarımızla  sosyal medyada 32.5  milyon erişim sağlarken 56.2  milyon gösterime ulaştık.

Elbette outdoor iletişimden  vazgeçmek mümkün değil.  Yaz aylarındaki hareket  özgürlüğünde sigortanın  katkısını vurguladığımız  kampanyamızı İstanbul’un  yanı sıra Bodrum ve  Antalya’da da outdoor’da  tüketicilerimizle buluşturduk

Özellikle “Tatildeyken aklınız sadece evinizdeki çiçeklerde  kalsın” mesajıyla oluşturduğumuz görsel çok dikkat çekti.  İstanbul’da iki ayrı noktada (Bağdat Cad. ve Levent Çarşı)  konumlandırdığımız özel uygulamalı billboard’larla gerçek bir ev  motifi oluşturduk ve saksıda gerçek çiçeklerle evimizi süsledik.

Healpy ile sağlık ve iyilik bir arada

2018 yılında lanse ettiğimiz, sağlık müşterilerimizin poliçeleriyle  ilgili tüm detayları görüntüleyebildiği; aynı zamanda sağlıklı  yaşam alanında rehberlik veren ve herkese açık olan mobil aplikasyonumuz  Healpy ile özellikle su içme ve adım atma konusunda  kullanıcıları yönlendirirken günlük hayatta sağlık konusunda ihtiyaç  duyulan bilgilere de kolayca ulaşımı sağlıyoruz. Healpy havuzunda  toplanan adımlarla Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği’ne  tekerlekli sandalye bağışı yapıyoruz. İki yılda Healpy platformunda  1,5 milyardan fazla adım atıldı ve 20 sandalye bağışlandı.

Aplikasyon üzerinden nöbetçi eczanelerin  kolayca listelenmesi de uygulamayı cazip kılan  özellikler arasında yer alıyor. Ayrıca kullanıcılar  hastane ve doktor randevularını takip edebiliyor,  kolayca özel sağlık sigortası teklifi de alabiliyor.

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER