23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Sigorta acenteleri neden dijital ajans ile çalışmalı?

Hayatımız Sigortalı Dergisi yazarı ve AcerPro Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Acer, sigorta sektörü için önemli bir konu olan dijitalleşme konusunu ele aldı. Acer, dijital ajansların sigorta sektörü üzerindeki etkisinin önemini vurgulayarak, “Bugün bir dijital ajansla çalışmayan sigorta acenteleri, sert rekabet ortamına, tek kolunu savaşta kaybetmiş insan gibi çıkacaklardır. Tek kolla rekabet etmek ne kadar mümkün?” ifadelerini kullandı.

Acer’in köşe yazısı şöyle:

 “Siz bir sigorta acentesisiniz ve bir dijital ajansınız yok öyle mi?

“Aman canım, bir dijital ajans ne yapar ki? Yani ne fayda sağlayacak ki bize? Hem bizim ajanslarla çalışacak bütçemiz yok” diyorsunuz belki de.

Bir dijital ajans ile çalışma gerekliliği ortaya çıktığında, ilk yaklaşım ve tavrın yukarıda tarif ettiğimiz gibi olması durumu, o kadar yaygın ki…

Her fikir, şirket ve icat bir ihtiyaca hizmet etmek için ortaya çıkmıştır. Pazarlama iletişiminin altın kuralıdır bu: Eğer sattığınız ürün ya da hizmet, bir ihtiyaca hizmet etmiyorsa, “iletişim” aşamasına geçememişsiniz demektir.

“Bir sigorta acentesi neden bir dijital ajansla çalışmalı” sorusuna yanıt arayacağımız bu metin, işte o “iletişim aşaması” olsun istiyoruz.

Ajans deyince aklımıza ilk ne gelir?

– Reklam ajansı… Reklamınızı yapar.

– Halkla ilişkiler ajansı… Medya ve halkla iletişim çabanızı düzenler.

– Sosyal medya ajansı… Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya kanallarındaki paylaşımlarınızın dilini ve şeklini, şemalini tasarlar.

– Peki dijital ajans ne yapar?

Dijital ajans, içerikle ilgili işler yapmaktan çok, sizin, gelişmiş teknolojiyi pazarlamaya uyarlamanızı sağlar ve dijital dönüşümünüzü gerçekleştirir.

Ne demek şimdi bu?

Mesela, acentenizin adına açılmış bir domain adresiniz var mı? (Örn: www.acercrea.com) Ve tabii buna bağlı e-mail adresleriniz. Mesela size ulaşabilecekleri info@acercrea.com e-mail adresi…

Çalışanlarınızın her birine, şirket kurumsal kimliğini yansıtan bir e-mail adresi açabiliyor musunuz? E-bülten gönderimleri ile müşterilerinizi ve hedef kitlenizi düzenli olarak gelişme ve kampanyalardan haberdar ediyor musunuz?

Bunları yapmak istiyor da yapamıyorsanız, bir dijital ajans desteğine mutlaka ihtiyacınız var demektir.

Bir web siteniz var mı? Bir broşür siteden söz etmiyoruz… Sizi müşterilerinizle buluşturan dinamik bir web site. Sizin ihtiyacınız yine bir dijital ajans olacaktır…

Son beş yıldır dijital iletişim, bilgisayarlar üzerinden değil, yüzde 90 oranında akıllı telefonlar üzerinden yapılıyor. Şirketler, akıllı telefonlara yüklenebilen uygulamalarla, müşterileriyle ilişki kuruyor. Peki, sizin, müşteri iletişimi için kullanabileceğiniz, size özel bir uygulamanız, bir “app”iniz var mı? Yoksa ya da var da yetersiz ise yolunuz bir dijital ajansa düşmek zorunda…

Sosyal medya sadece bir “medya” değildir, sosyal hayatımıza tam anlamıyla dahil olan bir oluşumdur. O medyayı, kendi ürün ve hizmet anlayışınıza uyarlamanız ve sosyalleşerek içerisinde bulunmanız gerekir. Plaza Türkçesiyle kendinize adapte edemediğiniz hiçbir sosyal medya kanalı, kesinlikle işinizi büyütmenize yardımcı olamayacaktır. Sosyal medyada kimliğinizi oluştururken ve konumlanırken yardımcınız dijital ajanslar olacaktır.

Gezegenimizde, dijital arama söz konusu olduğunda bu işi Google domine ediyor. Peki, Google’da sektörünüzle ilgili bir arama yapıldığında, arama sonuçlarında sizin acenteniz kaçıncı sayfada görünüyor? Daha önde, arama sonuçlarının daha başlangıç aşamalarında görünmek istemez misiniz? Arama motorlarında öne geçmenin belirli kuralları olduğunu ve teknik terimle SEO denilen bu işi en iyi düzenleyenlerin dijital ajanslar olduğunu biliyor musunuz?

Bugün bir dijital ajansla çalışmayan sigorta acenteleri, sert rekabet ortamına, tek kolunu savaşta kaybetmiş insan gibi çıkacaklardır. Tek kolla rekabet etmek ne kadar mümkün?

İyi organize olmuş, referansları sağlam bir dijital ajansla çalışmak size;

– Web sitesi, mobil uygulama, dijital reklam gereksinimlerinizde hızlı ve etkili çözümler bulmanızı sağlayacak,

– Dijital unsurları kullanarak, kendi sektörünüzdeki bilinirliğinizin hızla artmasını ve öncü olmanızı sağlayacak,

– Televizyon, radyo, gazete gibi konvansiyonel medyalarda çok çok pahalıya yapılabilecek tanıtımlar, dijital ortamlarda sizin için çok daha ekonomik bir şekilde gerçekleştirilecek,

– Televizyonda, gazetede, radyoda yaptığınız pazarlama faaliyetinin kaç kişiye ulaştığını net olarak asla bilemezken, dijital ajansların kuracağı yapı ile dijital ortamlarda erişim bilgileri ve raporlarını gerçek zamanlı ve sektirmeden gözlemleyebileceksiniz,

– Hedef kitlenizin sizden beklentilerini daha gerçekçi olarak anında görebilecek ve ona göre tavır alabileceksiniz…

Hâlâ dijital ajansa gereksinmeniz olmadığını düşünmeye devam etmiyorsunuz umarız…

Beklentileriniz büyük ve dijital ajans gereksinmeniz acil ise sizi AcerCrea’ya çay ya da kahve içmeye bekleriz.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER