23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Seydi Demir: Modüler ürünlerle büyüyeceğiz

Sigorta şirketlerinin ve sigortalıların son dönemde ilgi gösterdiği ürünler arasında modüler ürünler dikkat çekiyor. Sigortalıların ihtiyaçları doğrultusundaki teminat ve limitlerle hazırlanan modüler ürünler Generali Sigorta’nın da stratejileri arasında yer alıyor. Modüler ürünlerin sigortalıya inanılmaz bir konfor alanı oluşturduğu belirten Generali Sigorta Genel Müdürü Seydi Demir, “Çünkü içeriğini sigortalı belirlediği için fazla prim ödememiş oluyor. Acentelerimiz için anlatılması daha kolay bir yapı ve kazancı yüksek. Bizim stratejimizde tüm ürünlerimizi modüler hale getirmek var” dedi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Sigortalıların ihtiyacına göre belirlenen teminat ve limitlerle hazırlanan modüler ürünler sigorta sektörünün son dönemdeki en favori ürünleri arasında yer alıyor.  Ekle-çıkar mantığıyla düzenlenen ve sigortalılara önemli kolaylıklar sunan modüler ürünler sigorta şirketlerinin de yeni büyüme planları arasında bulunuyor. Türkiye’nin en köklü sigorta şirketlerinden birisi olan Generali Sigorta da modüler ürünler konusunda ilk çalışma yapan şirketlerden. İlk olarak kaskoda modüler ürününü çıkaran Generali Sigorta, tüm ürünlerini modüler hale getirmek için harekete geçti. “Bizim stratejilerimizden bir tanesi ürünlerimizi modüler hale getirmek” diyen Generali Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Seydi Demir, ilk modüler ürünü kaskodan sonra KOBİ’lere ve konut branşına yönelik modüler ürünler hazırladıklarını söyledi. Sırada ise telematik konusunda modüler ürün hazırlamak var.

Generali Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Seydi Demir, sigorta sektörünün YouTube kanalı Sigorta Ekranı’nda; Sigortamedya Genel Yayanı Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu oldu. Modüler ürünlerin tamamen sigortalıların ihtiyaçlarına göre belirlenen teminat ve limitlerle hazırlandığına dikkat çeken Demir, “İlk olarak kasko ürünümüzü çıkardık. Bu ürünler ekle-çıkar mantığıyla yapılıyor. Diğer ürünümüz ise KOBİ’lere yönelik hazırlandı. Türkiye’de 3 milyon 300 bine yakın KOBİ var. Ve hâlâ sigortalanmayı bekleyen yaklaşık 3 milyon KOBİ bulunuyor. Stratejilerimizden biri de KOBİ sigortalarını büyütmekti. Bu nedenle Ekmek Teknem adı altında ikinci KOBİ ürünümüzü hayata geçirdik. Son derece kolay satın alınan bir ürün haline geldi. Çok daha iyi yerlere geleceğine inanıyorum. Tamamen KOBİ’nin kendi ihtiyaçlarına göre belirleyeceği teminat yapısı ve içeriğe sahip. Acentelerimiz içinde çok iyi bir komisyon yapısı var”  diye konuştu.

Demir, üçüncü modüler ürünlerinin ise konut olduğunu söyledi ve ekledi: “Çok taze çok yeni bir ürün. Yine teminat yapısını ve içeriğini sigortalı belirliyor. Acentelerimize yönelik olarak 18 Mayıs itibarıyla lansmanına başladık. Bölge bölge tanıtıma devam edeceğiz. Sektör karşılaştırmasına göre teminat yapısı en iyi ürünlerden. Eski konut ürünümüzü de kapatmadık. Fakat Mucitler Konut ürünümüz ile ilgili yaptığımız toplantılardan aldığımız reaksiyonlardan son derece memnunuz. Acentelerimiz hızlı benimsedi” dedi. Modüler ürünlerin sigortalıya inanılmaz bir konfor alanı yarattığına vurgu yapan Demir, “Baktığınız zaman acenteye de konfor alanı yaratıyor. Çünkü içeriğini sigortalı kendisinin belirlediği için fazla prim ödememiş oluyor. Acentelerimiz için anlatılması daha kolay bir yapı ve kazancı yüksek” yorumunu yaptı.

Telematik’i de modüler hale getireceğiz

Generali Sigorta’nın yeni modüler ürünü ise telematik konusunda olacak. Telematik’in sektöre çok yabancı bir ürün olmadığını ve daha önce denendiğini belirten Demir, “Sürücünün sürüş eğilimlerine göre puanlandırıldığı bir sistem. Biraz daha fark oluşturma anlamında bonus planları ile çıkacağız. Ödüllendirmeler yapacağız” dedi. Generali Sigorta, tamamlayıcı sağlık sigortalarına da 2020’nin başında giriş yaptı. Pandeminin başlaması ile adaptasyon sürecinin çok rahat olmadığını belirten Demir, “Tamamlayıcı sağlık sigortası bu sektörün gelecek ürünlerinden birisi. Çok iyi yerlere gidecek. İleriki dönemlerde tamamlayıcı sağlığa çok daha farklı yatırımlar yapmak istiyoruz. Ürünü anlatarak sigortalıyla ulaşmamız gerekiyor. İçeriklerini, teminatlarını ve asistans hizmetlerinin neler olduğunu sigortalımıza aktarmalıyız” dedi.

Pandemiye karşı çabuk aksiyon alıp hızlandık

Generali Sigorta olarak bu noktada bir şanslarının olduğunu da belirten Demir, pandemi döneminde hızlı aksiyon aldıklarını söyledi ve ekledi: “Uzaktan çalışmayı uzun zamandır uygulayan şirketlerdeniz. Dört yıl önce bölge müdürlüklerimizi kapatıp, tamamen evden çalışma modeline geçmiştik. Genel müdürlükteki çalışanlarımız da haftada iki gün evden çalışıyordu. 2020 yılı Mart ayı itibariyle eve geçtiğimizde hem teknoloji açısından hem de operasyon açısından herhangi bir sıkıntı yaşamadık. Pandemiye karşı çabuk aksiyon alıp kendimize hızlandırdık. İlk yaptığımız şey sosyal medya yayınları oldu. Kampanyalarda düzenlemeler yaptık. Çünkü acentelerimiz için o hedefleri tutturmak sıkıntılı hale gelmişti. Sigortalı kayıpları vardı; ekonominin nasıl olacağı belli değildi. O kaotik ortamda acentelerimizi desteklemek ve iletişimi kuvvetlendirmek gerekiyordu. Hemen eğitim organizasyonlarına başladık. O dönem içerisinde yaklaşık 800 acentemize farklı eğitimler verdik. DASK kampanyası yaptık, sonrasında Kasko kampanyasını hayata geçirdik.”

Pandemi bizi sudan çıkmış balık gibi yaptı

Demir’e göre dünyada ve Türkiye’de sigorta sektörü 2019 yılını hem satış hem de prim üretimi bakımından çok iyi yerde tamamladı. Sektörün 2020 yılına da bu beklentilerle girdiğine dikkat çeken Demir, “Taa ki 2020’nin Mart ayına kadar. Hiç kimsenin beklemediği bir şey, tüm dünyayı ele geçirdi. Hem sektör hem dünya; sudan çıkmış balık gibi oldu. Başlarda ne yapacağımızı çok bilemedik. Sonra çabuk toparlandık ve sektörün pandemide çok iyi bir sınav verdiğini düşünüyorum” dedi.

2021 yılı 2020’den daha iyi olacak

Sektörün 2020 yılını yüzde 17 büyüme ile kapattığını ifade eden Demir, enflasyondan arındığında büyümenin olmadığını söyledi. Demir, şöyle devam etti: “Kendi adımıza 2021’de çok derin rekabetin başlamasına rağmen yükselme yeteneğimizi koruduk. 2021 hem sektör hem bizim için daha iyi başladı. Yangın sigortalarındaki büyüme ve yeni çıkardığımız ürünlerin etkisiyle sektörün 6-7 puan üzerinde bir büyüme ile 2021’e devam ediyoruz. 2021 yılının 2020’den çok daha iyi olacağını söyleyebilirim.”

Dijitalizasyonla acente ve müşteriye dokunuyoruz

Generali olarak dijital alandaki yatırımlara ilk başlayan şirketlerden biri olduklarının altını çizen Demir, online satış tarafını da ilk deneyen şirketlerden olduklarını söyledi. Demir, konuyla ilgili şunları söyledi: “Generali Grubu da bu konuda çok ciddi yol alıyor. Biz dijitale sadece online satış olarak bakmıyoruz. Acentelerin dijitalleşmesi, müşteriye dijital yaklaşım ve dijital çözümlere önem veriyoruz. Bunun içerisinde hasarların dijital olarak çözümlenmesi ve dijital ekspertizde var. İşte tüm bunlar dijital gelişmeyi kapsıyor. Acentelerimizin dijitalleşmesi konusunda önemli yatırımlar yapıyoruz. Dijitalisazyonu kullanarak acente ile birlikte müşteriye dokunmaya çok önem veriyoruz. Pandemiden önce mobil uygulamalarımızı ve sayfamızı ve diğer dijital mecraların hepsini hem müşteri hem acente tarafında uyumlu hale getirmiştik. Bunun faydasını pandemide gördük. Acentelerimizi dijital kanala alıştırmak için çok fazla yatırım yapıyoruz. Özellikle sosyal medya tarafında acentelerin görünürlüğü ve onların web sayfasının düzenlenmesinden tutun da acentenin yeni müşteriye nasıl ulaşacağı ile ilgili dijital altyapıları sağlamaya çalışıyoruz. Ve bunu tamamen acentelerimiz ile birlikte organize ediyoruz. Acentelerimizi dinliyoruz. Tecrübelerimizi onları aktarıyoruz.”

Dijital ekspertiz iş süreçlerimizi hızlandırdı

Dijital hasar yönetimi ve dijital ekspertizin de kendileri için çok önemli olduğuna vurgu yapan Demir, bunun iş süreçlerini hızlandırdığını söyledi. Demir, “Herhangi bir fabrikayı bir under-writing’in uzaktan çözebileceği dijital altyapıyı hayata geçirdik. Çok yakında telematik programımız da hayata geçecek. Çok fazla acenteye ve müşteriye dokunmaya çalışıyoruz ki sigorta sektörünün hep beraber büyütebilelim” dedi. Demir’e göre acentelerin pandemi ile birlikte dijitale bakışı değişti. “Dijitale olan korkuları ortadan kalktı” diyen Demir, herkesin bu konuya yatırım yapmak istediğini ama biraz dikkatli olmak gerektiğini söyledi.

İki acentemizin başarısının ardından başvuran acente sayısında artış var

Seydi Demir, Generali Sigorta acentelerinden Cüneyt Demir ve Mehmet Ardıç’ın grubun dünya genelinde düzenlediği yarışmada aldıkları başarının çok önemli olduğunu söyledi. Demir, “Generali Grubun bu sene üçüncüsünü düzenlediği yarışmaya Türkiye’den Cüneyt Demir ve Mehmet Ardıç katıldı. Dünyada 165 bin Generali acentesinin katılmış olduğu bir yarışma bu. Cüneyt Demir’in yer aldığı grup, en önemli grup. Sadece prim üretimi ile katılabileceğiniz bir organizasyon değil bu. Müşteri memnuniyet ortalamanız, yenileme oranınız ve prim üretimimiz çok yüksek olacak. Bunların yanında sosyal medya çalışmalarınız dikkate alınıyor. Yayınladığınız postlar ve etkileşim sayısı nedir? Bunlara bakılıyor. İşte bütün kriterlerin yan yana geldiği bir yarışma bu. Ülkem, şirketim ve kendi adıma gurur verici bir şey. 165 bin acente içerisinde Cüneyt Demir ilk 10’a girdi. Bu inanılmaz bir başarı” yorumunu yaptı. Mehmet Ardıç’ın da kendi kategorisinde dünyada 165 bin acente içerisinde ilk 6’ya girdiğini belirten Demir, “Bu kategori sosyal medya ve bizim aplikasyonlarımızın kullandırılması ile ilgili bir yarışma idi. Ardıç, Ankara’nın küçücük bir ilçesinde göreceli olarak portföyü küçük bir acentemiz. Ama bize o kadar inanıp, bizimle o kadar kol kola girdi ki; bizim ona verdiğimiz o altyapıyı çok iyi kullanarak hem müşterilerine dokundu; hem de böyle bir yarışmada inanılmaz bir başarı sağladı. Cüneyt Demir ve Mehmet Ardıç’ın bu başarılarından sonra bize başvuran acente sayısında inanılmaz bir artış var” diye konuştu.

Butik bir şirketiz

Generali Sigorta’nın Türkiye’nin sigorta şirketi olarak 1863 yılında kurulduğunu hatırlatan demir, bu nedenle çok bağlı bir acente örgütü olduğunu söyledi. Demir, şunları söyledi: “Butik bir şirketiz ve aile ortamı çok iyi kurulmuş. Ulaşım ve iletişim konusunda acentelerimiz hiçbir problem yaşamıyor. Bana, genel müdürümüze ve diğer arkadaşlarımıza istedikleri anda cep telefonumuzdan ulaşabiliyorlar. Uluslararası bir şirket olduğumuz için süreçleri çok iyi yönetiyoruz. Acentelerimiz, “Ben operasyonda ve hasar sürecinde Generali ile sorun yaşamam. Ben satış genel müdür yardımcısına ulaşacağım zaman cep telefonumu açar veya bana hemen geri döner. Sıkıntılarımı bölgelerimle halledebilirim” diye düşünüyor. Acentelerimiz de üretim ve yenileme oranlarında hiç düşüş yaşamadan bizimle devam ediyor.”

Acentesine yatırım yapan kazanır

Sektörün yüzde 85’ini acente ve brokerlerin oluşturduğunu ve bu nedenle acente ve broker diye bir ayrım yapmadıklarının altını çizen Demir, “İkisi de bireysel müşteriye ulaştığımız çok önemli kanallar. Bugün de yarın da acentelerin önemi azalmaz. Acentesine yatırım yapan şirket uzun vadede her zaman kazanır. Acentelerimiz in bu kazançtan yararlanabilmesi için bazı geliştirmeleri ihtiyaçları var. Müşteri tutunması ve memnuniyette, bütün dijital tarafta bilgisine ve tecrübesine inandığınız şirketlerle kol kola girin. Biz bunlardan bir tanesiyiz gelin dijital tarafta biz size yardımcı olalım” değerlendirmesinde bulundu.

Yeni müşteri kazanmak her şeyden önemli

Demir’e göre önümüzdeki dönemde yeni müşteri kazanımı her şeyden daha çok önemli olacak. “84 milyon nüfusa sahibiz, ama 25 milyon trafik sigortalı var. Günümüzde hâlâ gidilmesi gereken 20 milyona yakın KASKO müşterisi var. 3 milyon KOBİ müşterisi var ve inanılmaz büyüklükte bir konut sigortası potansiyeli var” diyen Demir, transfer ve yenilemelerle hayatlarını idame ettirmenin mümkün olmadığını söyledi. Pandemi ile birlikte dijital mecraların yeni müşteri bulmada en önemli kaynaklar olduğunu belirten Demir, “Bu tarafta aktif olan acentemiz daha fazla kazanç elde edecek. Dijital taraftaki müşteri memnuniyeti de yeni müşterileri beraberinde getirecek” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER