Yeni ürünler geliştirirken tüketiciyi anlamaya ve iyi analiz etmeye odaklandıklarını kaydeden Güneş Sigorta Genel Müdürü Süreyya Çetin, “Yönümüzü de buna göre belirliyoruz. Tüketiciye dokunan ürün ve hizmetler sigorta bilincinin de artmasını sağlıyor” dedi.
ŞEMSİYE DERGİSİ
Güneş Sigorta, geliştirdiği yeni ürünlerle sigortacılık bilincinin artırılmasında önemli bir katkı sağlıyor. Özellikle bu noktada tüketiciye dokunan ürünler geliştirmenin önemine değinen Güneş Sigorta Genel Müdürü Süreyya Çetin, “Tüketicisini tanıyan, ihtiyaçlarını bilen, nasıl hizmet istediğini anlayan şirketler daha fazla tüketiciye dokunan ürünler oluşturacaktır. Bunun örneklerini de hem sigorta sektöründe hem de diğer sektörlerde rastlıyoruz. Biz de hem ürün hem de hizmet geliştirmelerimizde tüketici ihtiyacını iyi anlayarak ve analiz ederek yönümüzü belirliyoruz. Tüketiciye dokunan ürün ve hizmetler sigorta penetrasyonunun ve dolayısıyla sigortalılık bilincinin de artmasını sağlayacaktır” diye konuştu.
Agresif büyüyecek
Sigorta sektöründe 60 yılını dolduran Güneş Sigorta, geçtiğimiz 10 yıl içinde insan kaynağından, bilgi işleme ve çalışma şekline kadar tepeden tırnağa yenilendi. Güneş Sigorta, bundan sonraki yıllar için agresif bir büyüme planı çizdi. Güneş Sigorta’nın önümüzdeki dönemde büyüme planları yaptığı alanlardan en önemlisi banka sigortacılığı olacak. Özellikle penetrasyonun artması açısından önemli bir kanal olarak bu alana yatırım yapacak olan Güneş Sigorta, acenteleri de ihmal etmeden onların ihtiyaçlarını gözetecek bir büyüme stratejisi izleyecek. Çetin, “Bu kanalda daha fazla şeyler yapılacağını biliyoruz. Bunun yanında 60 yıldır birlikte çalıştığımız ve bizi bugünlere taşıyan, ortağımız olarak gördüğümüz acenteleri de ihmal etmek gibi bir niyetimiz yok. Acentelerimizin ihtiyaçlarına her daim kulak vermeye ve onları güçlendirmek için gerekli yatırımları yapmaya devam edeceğiz. İki kanalı da birbirinden ayrı olarak büyüteceğiz” diye konuştu.
Trafik sigortasında acentenin yanındayız
Güneş Sigorta olarak geçtiğimiz yıl trafik sigortaları konusunda üzerine düşen görevi yaptıklarını belirten Çetin, şunları söyledi: “Bunu özellikle 12 Nisan sonrasında birkaç şirketle birlikte ekranlarımızı açık tutarak gösterdik. Hem acentemize hem halkımıza trafik sigortasına kolay ulaşım için gereken desteği verdik. Bunun karşılığını aldık mı derseniz hayır almadık. Biz bunu görev olarak gördük. Acentenin her zaman yanında olmaya da devam edeceğiz. Bu konuda havuz sisteminin büyük faydası olacak. Havuza kesinlikle değişmemesi gereken bir sistem olarak bakıyorum”
Kaybedecek şeylerimizin sayısı artıyor
Türkiye’nin büyüdüğüne ve ekonominin geliştiğine dikkat çeken Çetin’e göre bunların sigorta sektörüne olumlu yansıması gerekiyor. Son 10 yılda herkesin konutlarını ve araçlarını yenilediğinin altını çizen Çetin, “Kaybedecek şeylerimizin sayısı arttı. Gelişme demek kaybedecek daha çok şey anlamına geliyor. Sektör olarak bizde eğitimden sağlığa ve emekliliğe kadar her konuda çeşitli çözümler sunuyoruz. Hayatın her alanında sigorta var. Bütün hayatımız aslında bir yanı ile sigortaya dokunuyor. Bu nedenle tüketicilerin bu güvence altına girmeleri gerekiyor” dedi.
Siber riskler için çözüm İhtiyacın gerisinde
Sektörde siber risk konusunda halen önemli bir çalışma yapılmadığına dikkat çeken Çetin, “Örneğin Siber risk nedir? Bu konuda konuşuyoruz. Ama yavaş hareket ediyoruz. Burada sigorta sektörü neyi koruyacak. Bir cevabımız yok. Sektör olarak siber riskler için bulduğumuz çözümler ihtiyacın çok gerisinde” dedi.