Sigortalı Yaşam, BES ve Otomatik Katılım Dergisi Şemsiye, Temmuz sayısında sigortayla ilgili mobil uygulamaları kapak konusu yapmış. Dergide, sektörle ilgili bilgilendirici ve yeni gelişmelerin yer aldığı diğer haberleri de okuyabilirsiniz.
Şemsiye Dergisi’nin “Editör” köşesinde SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın “Tatilde sigortanız da yanınızda olsun” başlıklı makalesi yer alıyor.
Yaz aylarında bulunduğumuza dikkat çeken Kantar, “Birçoğumuz yorucu bir çalışma süreci sonrası tatil programları yapıyoruz. Herkes bütçesi doğrultusunda tatil yapacak. Biraz dinlenecek ve yeni yoğun çalışma temposu için enerji depolayacak. Tatil yapmaya karar verdiğinizde öncelikle dikkat etmeniz gereken konuların başında sigorta geliyor. Tatilde de her konuda sigortanın nimetlerinden faydalanmak mümkün. Çünkü her türlü risk artık sigortalanabiliyor. Tabii ki riskin yüksekliğine göre prim miktarının yükseleceğini de unutmayın. Öncelikle tatile aracınız ile çıkacaksanız mutlaka trafik sigortanızın süresinin geçip geçmediğini kontrol etmeniz gerekiyor” diyor.
Hiç bu kadar kolay olmamıştı
Derginin kapak konusunu içeren haber “Sigorta satın almak hiç bu kadar kolay olmamıştı” başlığıyla verilmiş. SigortaMedya Haber Müdürü Alp Süer’in imzasını taşıyan haberde “Bireyler, artık akıllı telefonları vasıtasıyla birkaç adımda sigorta teklifi oluşturup, sigorta ürünleri satın alabiliyor. Son dönemde mobil uygulamalar üzerinden vatandaşın trafik, kasko, konut, seyahat sağlık poliçelerine yoğun ilgisi var. Teknolojideki inanılmaz değişim ve akıllı telefonların, 7’den 70’e herkesin hayatını kaplamasıyla, mobil uygulamalara da son yıllarda büyük bir ilgi söz konusu. Zaman ve mekan kısıtlamasını kaldırarak, bireylerin istedikleri bilgi, ürün ve hizmetlere ulaşmasını sağlayan uygulamalar hayatımızı da büyük ölçüde kolaylaştırıyor. Sigorta şirketlerinin de son yıllarda mobil teknolojilere ciddi yatırım yapması da dikkat çekiyor” deniyor.
Doğru acentenin önemi
“Benim Acentem” köşesinde İzmir’de 1980 yılında valf ve komponentler üretmek üzere kurulan; Akon Hidrolik Valf Sanayi’nin Genel Müdür Yardımcısı Selin Tuna’nın görüşlerine yer verilmiş. Tuna, “Acente müşterisini doğru ürünlere yönlendirmeli ve onu bilgilendirmeli. Kişilerin ve şirketlerin acente veya sigorta şirketi seçerken mutlaka referans alması ve araştırması gerekiyor. Çünkü bu belki hayatımızda bir kere ihtiyacımız olacak bir şey ama ihtiyaç anında kısa sürede çözüme kavuşması çok önemli. Tüm ürünler hakkında bilgi sahibi olan ve bu bilgileri firmalara taşıyabilen acente ile çalışmak oldukça önemli. Sadece fiyata bakılarak alınan sigorta poliçelerinde hasar anında oluşan zaman ve para kayıpları önlenemez zararlar oluşturmaktadır” diyerek acentenin ne kadar önemli olduğuna dikkat çekiyor.
Sahte poliçeler
Şemsiye Dergisi ayrıca sahte poliçeler konusunda da uyarıcı bir haber yapmış. Edip Üçok imzalı haberde, “Sahte poliçe nasıl anlaşılır ve poliçeniz sahte ise ne yapacaksınız?” sorularına cevap veriliyor. Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Genel Sekreter Yardımcısı Atilla Oksay, konuyla ilgili “Poliçenin geçerli bir poliçe olmadığı kanaatine ulaşırsanız, bu konuda düzenleme ve denetim otoritesi olan Hazine ve Maliye Bakanlığının (Sigortacılık Genel Müdürlüğü ve Sigorta Denetleme Kurulu) e-Devlet uygulaması zerinden veya doğrudan posta yoluyla şikâyet başvurusu yapabilirsiniz” diyor.