Axa Sigorta Hasar ve Tüm Operasyonlardan Sorumlu Başkan ve İcra Kurulu Üyesi Mert Ekitmen, İstanbul’da yaşanan sel felaketinin ardından beş gün içerisinde bini aşkın ihbar alırken, hasar boyutunun 10 milyon TL’ye ulaşabileceğini söyledi.
Geçtiğimiz hafta İstanbul’u etkisi altına alan yoğun yağış sebebiyle meydana gelen sel felaketi, olası talihsizliklere karşı sigortalı olmanın ne kadar büyük bir önem taşıdığını akıllara getirdi. Axa Sigorta, yaptığı açıklamada yaşanan afet sonrasında hasarların hızla giderilmesi için seferber olduklarını belirtti.
Axa Sigorta Hasar ve Tüm Operasyonlardan Sorumlu Başkan ve İcra Kurulu Üyesi Mert Ekitmen, yaşanan afet sonrası ilk beş günde bini aşkın hasar ihbarı aldıklarını ve bu ihbarlarla ilgili 10 milyon TL mertebesinde bir hasar ödemesi öngördüklerini söyledi. Ülkemizde sigortalılık oranlarının dünya geneline kıyasla oldukça düşük seviyelerde olduğunu ve daha gidilmesi gereken çok yol bulunduğunu belirten Ekitmen, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye gibi sigorta bilinci ve sigortalılık oranı düşük ülkelerde doğal afetlerin ardından sigorta ürünlerine olan talep bir anda artarken felaketlerin yaraları sarıldıktan sonra bir sonraki afete kadar konu rafa kaldırılıyor. Ancak çevre ve meteoroloji uzmanları son dönemde iklim değişikliği ve kuraklığa bağlı olarak doğal afetlerin tüm dünyada artacağını ve özellikle çarpık kentleşme ve yetersiz altyapı dolayısı ile artık kentleri daha çok tehdit edeceğini savunuyor. Dolayısıyla bu hafife alınacak bir olgu değil.”
“Sigorta bilinci çok yavaş gelişiyor”
Ekitmen, ülkemizde sigorta sektöründe kişi başı prim miktarının 164 dolar seviyesinde, GSYH’daki payının ise 1.55 olduğunu söyledi. Dünya ekonomisi açısından 17’nci sırada olan ülkemizin, sigorta prim üretiminde ise 36’ncı sırada olduğunu belirten Ekitmen, sigorta sektörünün büyümesinin ülke ekonomisi açısından çok büyük önem taşıdığını da ifade etti.
Ekitmen, sözlerine şöyle devam etti: “Bu haliyle özellikle hayat dışı prim üretiminin GSYH’daki payının dünyanın geri kalanına kıyasla düşük olduğunu, toplumda sigorta bilincinin çok yavaş geliştiğini görüyoruz. Ülkemizde sigorta genelde zorunlu sigortalar ile artıyor. Ne yazık ki vatandaşlarımız ancak bir afet ile karşı karşıya kaldıklarında bu ürünleri araştırmaya başlıyorlar. Özellikle afet dönemlerinde hayatın hızla normale dönebilmesi için sigorta çok önemli.”
“Sigorta yetkililerimiz seferber oldu”
Axa Sigorta olarak müşterilerine destek olabilmek adına yaşanan sel felaketi sonrası çalışmalara hızla başladıklarını belirten Ekitmen, “Sigortalılarımızın yaşadığı mağduriyetlerin en kısa sürede çözülmesi ve zararlarının hızla karşılanması için hasar ve sigorta yetkililerimiz seferber oldu” dedi. Ekitmen, ayrıca özellikle hasar gören iş yerlerinin zararlarının karşılanmasının iş devamlılığı ve ekonominin zarar görmemesi için çok kritik olduğunu, bu anlamda ticari ve kurumsal müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamak için özenle çalıştıklarını da ekledi.
Şirket olarak İstanbul’da yaşanan son afette müşteri odaklı bir yaklaşım ile sigortalılarının sorunlarını daha kolay çözmek adına hizmetlerini farklılaştırdıklarını ifade eden Ekitmen, su baskını yaşanan mahallelerde fotoğraf ile belgeleme ile; 50 bin TL’ye kadar olan hasarlar için ise eksper raporu ile ilerlediklerini söyledi. Öte yandan her bölgeye özel bir eksper tahsis eden Axa Sigorta, eksper raporu doğrultusunda sigortalılarının ödemelerini 1 gün içerisinde gerçekleştirdi.