Axa Sigorta, Superbrands tarafından düzenlenen “Türkiye’nin Süper Markaları” araştırma sonuçlarına göre “Sigorta Sektörünün Süper Markası” oldu.
Marka değerlendirme konusunda bağımsız bir otorite olarak kabul edilen Superbrands, 2016-2017 dönemi için Türkiye’nin süper markalarını açıkladı. İş dünyasının önemli isimlerinin değerlendirmelerinin yanı sıra The Nielsen Company’nin gerçekleştirdiği araştırma ile belirlenen süper markalar arasında yer alan Axa Sigorta, listede yer alan tek sigorta şirketi oldu.
Axa Sigorta’nın Türkiye sigorta pazarının uzun soluklu bir oyuncusu olduğunu dile getiren Axa Sigorta CEO’su Guillaume Lejeune, en önemli amaçlarının insanların daha iyi bir yaşam sürmesi için onlara destek olmak olduğunu belirtti: “Bu sebeple sürdürülebilir bir iş modelinin ancak müşteriyi birinci sıraya koyarak mümkün olduğunu bilen, dolayısıyla da Axa ile aynı bakış açısına sahip çok iyi bir dağıtım ağı ile çalışıyoruz. Ayrıca yine bu hedef doğrultusunda dijital dönüşümün ürün ve hizmetlerimizin zenginleştirilmesi tarafında büyük önem taşıdığını biliyoruz. Sürekli olarak gelişim alanlarımızı inceliyoruz. Şanslıyız ki müşterilerimize ürün ve kanal çeşitliliğimiz sayesinde ulaşabiliyor; poliçenin satıldığı andan ihtiyaç anında hasarlarının karşılandığı ana kadar her bir müşterimizin mükemmel bir sigorta deneyimi yaşamasını sağlayabiliyoruz. Superbrand tarafından ödüllendirilen tek sigorta şirketi olmak da bizi Türkiye’de sigorta bilincini artırmak için dağıtım kanallarımız ve ekiplerimizle bağımızı güçlendirmek konusunda daha da fazla teşvik ediyor.”
Lejeune ayrıca sözlerine Axa’nın aynı zamanda Interbrand tarafından bu yıl üst üste dokuzuncu kez dünyanın bir numaralı sigorta markası seçildiğini ve %48lik bir oran ile Axa Sigorta’nın müşterilerin aklına gelen ilk sigorta markası olduğunu da ekledi.
Axa Sigorta, “Axa Sağlığım” mobil uygulamasıyla Effie, Felis ve Stevie ödüllerine layık görülmüş; ETİKA Ödülleri’nde de Türkiye’nin en etik şirketlerinden biri seçilmişti.
Türkiye’nin süper markaları nasıl seçiliyor?
Dünyanın 89 ülkesinde 1993 yılından bu yana iki yılda bir düzenlenen Superbrands çalışması ülkemizde 2005 yılından bu yana gerçekleştiriliyor.
Superbrands araştırması için aday şirketler; teknoloji, yatırım, iş gücü kalitesi, yaratıcılık, markalaşma yatırımları, marka devamlılığı, sosyal sorumluluk projeleri, etik değerlere uyması, çevre duyarlılığı ve vergi sıralamasındaki yeri baz alınarak değerlendiriliyor. İş dünyasından önemli isimlerin oluşturduğu bir jürinin yanı sıra İstanbul, Ankara ve İzmir’de 18-56 yaş arasında tüm SES gruplarından yaklaşık 1638 tüketicinin görüşleri alınarak değerlendirilen markalar arasından 67 puan barajını geçen markalar listede yer almaya hak kazanıyor.