BNP Paribas Cardif Emeklilik Genel Müdürü Cemal Kişmir, şirketin brüt prim üretiminin 140 milyon TL’nin üzerine olduğunu söyleyerek, “Yakaladığımız büyüme ivmesi özellikle banka sigortacılığı kanalında gerçekleşti ve yılbaşından bugüne yüzde 80 seviyesine ulaştı” dedi.
BNP Paribas Cardif Emeklilik Genel Müdürü Cemal Kişmir, Türkiye pazarının BES ve hayat alanında halen ciddi bir potansiyel arz ettiğinin altını çizerek, “Son düzenlemeler, sektörü katılımcılar açısından daha erişilebilir kılarken yatırım ve kârlılık yönünden sektörün ihtiyaç duyduğu uzun vadeli bakış açısının altını çizer nitelikte” dedi. Kişmir, BNP Paribas Cardif olarak pazarda beliren fırsatları düzenli olarak değerlendirdiklerinin altını çizdi. Cemal Kişmir, sektöre yönelik görüşlerini ve BNP Paribas Cardif’in hedeflerini paylaştı.
Hacimsel ve adetsel daralmanın etkili olarak yaşandığı 2014 yılında ticari performanslarını koruyabilmek adına kurum olarak hem sigortacılık hem de bireysel emeklilik faaliyet alanları için aksiyon planlarını oluşturduklarını ve 2014 yılının ilk çeyreğinden itibaren bu planları hayata geçirmeye başladıklarını söyleyen Cemal Kişmir, “29 Ağustos 2014 tarihli EGM verilerine göre, yaklaşık 160 binin katılımcı ve devlet katkısı dâhil 1 milyar TL’yi aşkın fon büyüklüğümüz ile katılımcılarımıza hizmet veriyoruz. 2014 yılı için belirlediğimiz hedef ve stratejilerimiz doğrultusunda koruma ürünlerinde yakaladığımız hızlı büyüme trendini 2014 yılının ilk yarısında da hem iş ortaklıkları hem de banka sigortacılığı kanallarımızda sürdürdük. Haziran sonu itibarıyla şirketimizin koruma ürünlerindeki toplam büyümesi yüzde 50’nin üzerinde gerçekleşerek brüt prim üretimimizi 140 milyon TL seviyesi üzerine taşıdık. Yakaladığımız büyüme ivmesi özellikle banka sigortacılığı kanalında yılbaşından bugüne yüzde 80 seviyesine ulaşarak BNP Paribas Cardif’i sektörün en hızlı büyüyen şirketi konumuna yükseltti” diye konuştu.
“5 yıl içinde pazar payımızı yüzde 6 seviyesinin üzerine taşıyacağız”
Şirket olarak 2014 yılının alt yapı çalışmalarının da arttığı bir yıl olduğuna dikkat çeken Kişmir, sözlerini şöyle sürdürdü: “Klasik satış kanallarının olası performans kayıplarını tamamlamak adına çağrı merkezi üzerindeki odağımızı arttırarak ‘çapraz satış’ faaliyetlerimize hız verdik. Çağrı merkezinden direkt satış yapılabilmesi için altyapı çalışmalarımızı başlattık, beklediğimiz düzenlemelerin hayata geçmesinin ardından bu kanal vasıtasıyla da katılımcılarımızı BES’e dahil edeceğiz.”
Kişmir, pazarın hızlı gelişimine paralel olarak satış ve pazarlama faaliyetlerime hız vererek önümüzdeki 5 yıl içerisinde pazar paylarını yüzde 6 seviyesinin üzerine taşımayı hedeflediklerinin de altını çizdi.
Bankaların üretimdeki payı daha da artacak
Sektörde bankası olmayanın işinin zor olduğu yönlü görüşlere bakışını sorduğumuz Cemal Kişmir, bugün BES sözleşmelerinin yaklaşık yüzde 70’inin banka sigortacılığı kanalı ile katılımcılara ulaştırıldığının altını çizerek şunları söyledi: “Mevcut banka müşterileri ve bireysel emeklilik potansiyeli olan kişilerin de ortak paydada olmaları banka kanalının avantajını da artırıyor. Banka kanalı 2013 yılındaki büyümenin lokomotifi oldu, bu büyümenin 2014’te de devam edeceğini düşünüyoruz. Banka kanalının hali hazırda sahip olduğu geniş müşteri kitlesi ve bankacılık ürününün yanı sıra çapraz satışla emeklilik ve sigorta ürünlerini sunabilmesinin yarattığı avantajların da etkisiyle, önümüzdeki yıllarda banka kanalının sigorta sözleşmeleri toplam üretimindeki payının daha da artacağı görüşündeyiz.”
Kişmir, BNP Paribas Cardif Emeklilik olarak, önümüzdeki dönemle ilgili hedeflerinde kurumsal planlarda büyümenin öncelikli alanları arasında yer aldığını ve bu yönde iş ortakları Türk Ekonomi Bankası (TEB) KOBİ ve Kurumsal Bankacılık kanalı ile stratejik uyum ve koordinasyonunun artırılarak, banka kanalına uygun ürün portföyü oluşturarak satış performansının iyileştirilmesini kapsayan çalışmalar sürdürdüklerini de söyledi.
Türkiye pazarı BES ve hayat alanında ciddi potansiyel arz ediyor
Son dönemde sıkça konuşulan sektörde olası satın-almalar, birleşmeler yeni girişler konusundaki görüşlerini sorduğumuz Cemal Kişmir, Türkiye pazarının, BES ve hayat alanında halen ciddi bir potansiyel arz ettiğinin altını çizerek, “Karlılığın hacme daha çok bağlı olduğu bu yapıda, karlılığı uzun süre beklemek istemeyen şirketler için organik büyümeye alternatif olarak mevcut şirketlerin satın almalar yoluyla konsolidasyonu da gündemde olacaktır. Ancak potansiyel yeni oyuncuların uzun vadeli yaklaşıma sahip olarak pazardaki sürdürülebilir büyümeye katkı sağlamayı hedeflemeleri düşüncesindeyiz. BNP Paribas Cardif olarak biz de pazarda beliren fırsatları düzenli olarak değerlendiriyoruz” diye konuştu.
Sistemin geleceğine inanç tam
Yeni düzenlemelerin sistemdeki karlılığın ölçek ekonomisi ile hacme ve sürdürülebilir büyümeye bağlı olduğu bir yapı oluşturduğuna değinen Cemal Kişmir, “Karlılık ileriye dönük hızlı büyüme rakamlarına bağlı. Pek çok şirket, emeklilik bilançolarındaki negatif etkiyi hayat prim üretiminden kaynaklanan gelirlerle telafi etti. Bu noktada, yabancı sermayeli şirketler diğer ülkelerdeki portföylerinin toplam bilançolarına sağladığı pozitif etki sayesinde söz konusu gelir eksikliğinden daha az etkilendi. Öte yandan, 1 Ocak 2013 itibarıyla sektörde yer alan yerli ve yabancı tüm oyuncuların pazarlama ile satış kanalında yaptıkları yatırımlar sistemin geleceğine olan inancın bir göstergesi” dedi.
YAKUP SAYAR / DÜNYA