Sektörde Ergo‘yu da alarak adından ençok söz ettiren şirketi HDI, Fenerbahçe ile bir sponsorluk anlaşması yapıyor. Erkek voleybol takımına hem isim hem forma sponsoru oluyor. Önemli bir bütçe ve sigorta sektörünün tanınırlığına büyük katkı sağlayacak bir olay. Geçen sene Fenerbahçe Erkek Voleybol Takımı Türkiye Şampiyonu olmuştu. Bu senenin de favorisi muhtemelen. Toplantıda Fenerbahçe Başkanı Ali Koç, HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu hazır bulunmuşlar. Özetle önemli bir haber. Ayrıca bir şirket satılmış, yani Türkiye’den çıkmış… Bu haber bile bazılarında yok. Böyle bir şey olabilir mi ?
Diğer taraftan sigorta sektörüne yön veren düzenleyici kamu kurumları İstanbul’a taşındı. Yani Sigortacılık Genel Müdürlüğü ve Sigorta Denetleme Kurulu artık İstanbul’da görevlerini yapacaklar.
BÜLTEN GAZETECİLİĞİ HAKİM
Benim medya sektöründe 40’ıncı yılım. Fakat bu sektörden ekmeğini kazanan sektör medyasında bu haberler yok mesela. Olay onlara göre önemli değil. Bu medya kuruluşlarının bir kısmı sadece tüccar olabilirler, bu işten anlamayan internetçiler olabilirler, ama bunların arasında iyi gazeteci arkadaşlar da var. Çok tuhaf gerçekten. Sektör medyası olduğu gibi “Bülten” gazeteciliğine yönelmiş vaziyette. Bakın sitelerine hiç özel haber yok. Şirket Bülten-yazı gönderirse kullan, göndermezse kullanma.
Türkiye’de medyanın genel durum ortada. okunurlukları azaldı. Reklam veren şirket ve kurumlara yönelik bir medya yaklaşımı belki kabul edilebilir. Ama gazeteciliğin de bir etiği olmalı. Bazı haberler var ki bunun reklam veren olduğuna bakılmaksızın kullanılması gerekir.
BAZI HABERLER GÖRMEZDEN GELİNEMEZ
SigortaMedya olarak habercilik tarafımızda bizimle işbirliği içinde olan şirketlere önceliğimiz elbet var. Biz de bu işten para kazanıyoruz. Ama bizimle işbirliği içerisinde olmayan şirketlerin bazı haberlerini de görmezden gelmiyoruz. Ama bu şirketlerin yöneticileri değişir, çok önemli bir iş yapmışlardır ya da şirket batar, satılır.. o zaman tabii ki bizde haberleri yayınlanır. Ama başka geyik haberleri ne yazık ki bizde yer bulmaz. Sektör medyasındaki sorun daha da vahim Hazine SGM ve SDK bir reklam veren mi ki haberi yok sayılıyor. Bu resmen tembellik. Ya da ” SigortaMedya haberi vermiş sektör zaten okumuştur vermeye gerek yok” yaklaşımı olmalı::)) Çok acı gerçekten. Herkes işini doğru yapmalı. En azından bunun için çaba sarf etmeli.
Sektör geneli ile ilgili bilgi edinmek gelişmeleri takip etmek isteyenler, Twitter‘da @sigortamedya ve @kcankantar , Facebook, Linkedin ve instagram hesaplarından hızlı bilgilere ulaşabilirler.