20 Kasım 2024, Çarşamba
spot_img

Sektör farkı ‘uzaktan’ yarattı

Son yıllarda teknoloji yatırımlarına odaklanan sigorta sektörü, bu stratejik hamlenin meyvelerini pandemi de topladı. Pandeminin zorunlu kıldığı uzaktan çalışma modeline ‘en hazır sektör’ olarak öne çıkan sigorta sektörü, çalışanlarıyla sürekli iletişim içinde kalarak ve online özel etkinlikler düzenleyerek motivasyonu da yüksek tutmayı başardı.

VELİ KARADENİZ / HAYATIMIZ SİGORTALI

Önceleri personel servisi diye geçiyordu. Çalışanların özlük hakları, maaşları ve işe alımlarla ilgilenirdi. Şef tarafından yönetilirdi. İşler yoğunlaşmaya başlayınca personel müdürlüğü oldu. Fakat, hem bünye büyüyüp hem de alan genişleyince insan kaynakları (İK) müdürlüğü oldu. Çok yapılı kurumlarda, iş yerlerinde ise insan kaynakları koordinatörlüğü birimleri kuruldu.

Evet, bu ayki özel haber dosyalarımızdan biri de İK’lar, yani insan kaynakları… İK’ların başlıca görevi doğru işe doğru çalışanı yerleştirmek olsa da daha sofistike görevleri de var. İK’ların günümüzdeki en önemli amacı işletmenin verimliliğini ve etkinliğini artırmaktır. Bu amaç çerçevesinde çalışanın kapasitesinin ve motivasyonunun arttırılması ile ilgili aktivitelerden sorumludur. Şirketin hedefleri doğrultusunda doğru personeli bulma ve uygun departmana yerleştirme işlemi insan kaynaklarının en belirgin görevidir.

İşte bu verimlilik ve etkinlik, sigorta sektörünü de yakından ilgilendiriyor. Hele ki yoğun bir şekilde yaşadığımız salgın döneminde. Sigorta şirketleri salgın döneminde turizm sigortaları gibi bazı branşlarda zarar etseler de diğer branşların etkisiyle 2020 yılını kâr ile kapadılar. Peki bu kâr, sadece ürünlerin iyi olmasından mı kaynaklanıyor? Hayır! Esas sebep, moral ve motivasyonu düzgün çalışandır. 2020 yılı kâr ile kapatıldığına İK’lar görevlerini tam yaptı diyebiliriz. Üstelik, yüklerinin 5-10 kat arttığı pandemi döneminde.

Çalışanın memnun olmadığı bir şirket kâr edemeyeceğine göre İK’lar nasıl bir yönetim sergilediler de bu üretimler ve kârlar geldi? Pandemi döneminde çalışan sayıları arttı mı; yoksa azaldı mı? Çalışanlar arasında esnek, yarı zamanlı çalışmaya geçenler oldu mu? Evden çalışmaya (homeoffice) geçildi mi? Çalışanların yüzde kaçı evden çalışıyor? Pandemi sonrası çalışma koşulları eskisi gibi mi olacak? Yoksa evden çalışma devam mı edecek? Tüm bu soruları sigorta şirketlerinin pandemide gizli kahramanları olan İK yöneticilerine yönelttik.

‘Sektörde istihdam oluşturuyoruz’

Türkiye Sigorta ve Türkiye Hayat Emeklilik İnsan Kaynakları, Eğitim, Tedarik ve İdari Hizmetler’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fatih Yıldız

Türkiye Sigorta ve Türkiye Hayat Emeklilik, birleşmesini pandemide sağladığı için İK’ları diğer şirketlere oranla daha fazla enerji harcadı. “Sektör lideri bir şirket olarak büyümemizi sürdürürken istihdam alanları oluşturmaya da devam ediyoruz” diyen Türkiye Sigorta ve Türkiye Hayat Emeklilik İnsan Kaynakları, Eğitim, Tedarik ve İdari Hizmetler’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Fatih Yıldız, “Buna bağlı olarak şirketimizin değerlerine uygun, bugünün ve geleceğin iş modellerine uyum sağlayacak potansiyel ve yetkinliklerde çalışanları şirketimize dahil ederek güçleniyoruz. Ayrıca yeni mezun genç yetenek programları yanı sıra sektördeki nitelikli iş gücünü artıracak, istihdama ve ülke ekonomisine katkı sağlayacak farklı iş modellerimiz ile istihdam alanları oluşturmayı ve uzun vadede sürdürülebilir kârlı büyümemize de katkı sağlamayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Yıldız, “Ülkemizde ilk vakaların görülmeye başlaması ile beraber şirket olarak üst seviyede önlemlerimizi aldık ve kısa zaman içinde teknolojik altyapı ve donanım gereksinimlerimizi hızlıca tamamlayarak genel müdürlük ve bölge lokasyonlarımızda iş sürekliliği kapsamında işyerinde zorunlu olarak bulunması gereken personel ve üst yönetim kadromuz haricinde bütün çalışanlarımız için evden çalışma uygulamasına geçtik. Hali hazırda merkez ve bölge lokasyonlarımızda personelimizin yüzde 18’si ofisten yüzde 82’si ise uzaktan erişimle evden çalışmaya devam ediyor. Pandemi sonrası için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Uzaktan çalışma, esnek çalışma gibi yeni iş yapış şekillerine ve uygulamalarına uyumlu, mevcut durumdan daha kapsamlı ve seçenekli farklı çalışma imkânlarını çalışanlarımıza sağlayacağız” dedi.

Türk P&I sigorta iş zekâsı yatırımlarını tamamladı

Türk P&I Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Enis Güngör

Türk P&I Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Enis Güngör, pandemi döneminde organizasyon yapılarında herhangi bir değişiklik olmadığını söylüyor. Görevleri arasında İK sorumluluğu da olan Güngör, “Pandemi nedeniyle iş hacmimizde bir azalma olmamakla birlikte, önümüzdeki dönemdeki büyüme hedeflerine paralel olarak insan kaynakları planlamamızı ve süreçlerimizle ilgili iş zekâsı yatırımlarımızı da tamamlamış durumdayız. Esnek/yarı zamanlı çalışma sürecimiz bulunmuyor. Pandemi sürecinin başında ‘evden çalışma’ yöntemini uygulamaya aldık. Önceliğimiz ekip arkadaşlarımızın evden çalışması olmakla birlikte, ofise gelinmesi gereken durumlar kontrollü şekilde yönetiliyor” diyor.

Güngör, “Bir yılı aşan süredir ‘evden çalışma’ uygulamasına geçildi; bu süreçte çalışan sayımızın yüzde 15-20’sini geçmeyecek şekilde ofise gelişleri kontrol altında tuttuk. Son dönemdeki artışlar nedeniyle evden çalışma oranımızı yüzde 90’ın üzerinde tutacak şekilde planlamamızı yapmış bulunuyoruz” diye konuşuyor.

Ankara Sigorta çalışan sayısını yüzde 14 artırdı

Ankara Sigorta Tahsilat, İnsan Kaynakları ve İdari İşler Direktörü Özlem Yılmaz

Ankara Sigorta Tahsilat, İnsan Kaynakları ve İdari İşler Direktörü Özlem Yılmaz, pandemi döneminde çalışan sayılarının yüzde 14 arttığını söyledi. Sigorta sektörünün 2020 yılında reel büyüme gösterdiğini belirten Yılmaz, “Şirketimiz de büyüme hedefleri doğrultusunda çalışan sayısını yüzde 14 seviyesinde artırarak ülkemizin istihdamına katkı sağlamıştır” dedi. Yılmaz, “Pandeminin başlangıcı itibariyle dönüşümlü çalışmaya başladık. İlk olarak tedbirler kapsamında kısıtlı sayı ile şirkete gelen çalışanlarımız için trafik yoğunluğunu da dikkate alarak mesai başlangıç ve bitiş saatlerini değiştirdik. Pandemi sürecinde; esnek tam zamanlı çalışma, yarı zamanlı çalışma, esnek yarı zamanlı çalışma ve proje bazlı uzaktan çalışma modellerini işin niteliğine ve kişiye bağlı olarak karma şekilde uyguluyoruz. Şu anda çalışanlarımızın yüzde 70’i evden çalışıyor. Yeni çalışma modellerinden esnek zamanlı ve dönüşümlü çalışmanın pandemi sonrası daha çok kabul göreceğini düşünüyoruz. Şirketimiz de yeni nesil çalışma sistemlerini dikkate alarak faaliyetlerini sürdürmeyi hedefliyor” diye konuştu.

Doğa Sigorta hibrit çalışma modeli uyguluyor

Doğa Sigorta İnsan Kaynakları Müdürü Oya Uğurlu, pandemi döneminde çalışanlarının sağlığını ön planda tuttuklarını söyledi. Uğurlu, “Dünya üzerinde her yerde ve her sektörde etkisini hissettiren pandeminin ülkemizde resmileşmesi sonrası evden çalışma sistemine geçme kararı alan şirketlerden biri olduk. 18 Mart 2020 tarihi itibarıyla genel müdürlük ve bölge müdürlüklerimiz dahil olmak üzere tam kadro evden çalışmaya geçiş yaparak; çalışanlarımızın sağlığını ön plana aldık. 2020 yılının yaz aylarında vaka sayılarının düşük oranlarda seyretmesiyle dönüşümlü olarak ofiste çalışmaya dönsek de sonbahar ile birlikte vaka sayılarındaki artışa bağlı olarak yeniden tam kadro evden çalışmaya başladık. Güçlü dijital alt yapımız sayesinde pandeminin başından bu yana hiçbir sorun yaşamadan çalışmalarımıza devam ediyoruz.”

“COVID-19 salgını hayatımızdaki birçok şeyi köklü olarak değiştirdiği gibi çalışma yaşamımızda da kalıcı etkiler bırakacak. Bu nedenle pandemi öncesi çalışma koşullarının aynı şekilde devam etmesi söz konusu değil. En önemli kaynağımız olan değerli personellerimizin sağlığını ön planda tutarak pandemi sonrası dönem için hibrit çalışma modelini benimseme kararı aldık. Bu doğrultuda belli bir oranda ve dönüşümlü olarak uygulanacak bu sistemle pandeminin ardından kısmi olarak evden ve ofisten çalışmaya devam etmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu.

Groupama işe alım süreçlerini dijitale taşıdı

Groupama İnsan Kaynakları, Eğitim ve İç İletişimden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özge Yılmazyavuz

Groupama İnsan Kaynakları, Eğitim ve İç İletişimden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özge Yılmazyavuz, pandemide personel kısıtlamasına gitmediklerini belirterek, “Esas değişim çalışan sayısında değil, işe alım süreçlerinde yaşandı. Bu dönemde tüm mülakatlarımızı dijital platformalar üzerinden gerçekleştirdik ve başta tereddütle yaklaştığımız bu yöntemin etkinliğimizi azaltmadığını, aksine bizi hızlandırdığını görmek içimizi rahatlattı” dedi.

Yılmazyavuz, “Groupama olarak yenilikçi ve çevik yönetim anlayışımız ve dijital yetkinliğimiz sayesinde uzaktan çalışma düzenine salgından çok daha önce hazırdık. Dijital ve kültürel dönüşüm yolculuğumuza 2017 yılında başladık. 2018 yılında başlattığımız pilot proje ile evden çalışma uygulamasını hayata geçirdik ve 2020 yılına geldiğimizde çalışanlarımızın neredeyse yarısı haftada bir gün evden çalışıyordu. Pandeminin ilk döneminde ise çalışanlarımızın yüzde 95’i tam zamanlı olarak evden çalışmaya başladı. Şimdi aylık planlar çerçevesinde yüzde 15 ofis – yüzde 85 evden çalışma kuralı ile ilerliyoruz. Salgın tamamen bittiğinde de karma bir çalışma modeli olacağını öngörüyoruz” diye konuştu.

Quick Sigorta çalışanlarına verdiği sözü tuttu

Quick Sigorta İnsan Kaynakları Direktörü Burcu Akın

Quick Sigorta İnsan Kaynakları Direktörü Burcu Akın, “Pandeminin başında Maher Holding’e bağlı tüm şirketlerimizde çalışan arkadaşlarımızın özlük haklarında bir kısıtlama ve değişime gitmeden ve devletimizin sağladığı kısmi çalışma desteğini kullanmadan istihdamı koruyacak ve faaliyetlerimize devam edeceğiz demiştik. Bu sözümüzde durmaya aynen devam ediyoruz. Ayrıca iş süreçlerini aksatmadan ve çalışanlarımızın sağlıklarını koruyacak şekilde iş planlaması yaptık ve istihdama katkıda bulunarak yeni alımlar gerçekleştirdik” dedi.

Akın, “Tüm sektörleri derinden etkileyen bu dönemde çalışma hayatında yeni modeller ön plana çıktı. Biz esnek ve yarı zamanlı çalışmadan çok hibrit model uygulamasına geçtik. Güvenli ve düzenli bir çalışma sağlamak için tüm süreçlerimizi hazırladık. Hibrit modelimizi çalışma arkadaşlarımızın evden veya ofisten dönüşümlü çalışmalarına olanak sağlayacak şekilde tasarlandık. Şirket olarak bir numaralı önceliğimiz çalışanlarımızı güvende tutmaktır. Bu anlayıştan yola çıkarak pandeminin ilk 6 aylık döneminde çalışanlarımızın yüzde 80’i homeoffice uygulamasına geçti. Şu anda da evden çalışanların oranı yüzde 20’dir. Evden çalışan arkadaşlarımızın da motivasyonunu yüksek tutmak için pek çok çalışma başlattık. İşyerinde yaptığımız kutlamalara kadar her organizasyonumuzda online’dan bağlanan çalışanlarımızı da düşünerek planlamalar yapıyoruz” diye konuştu.

Gulf Sigorta yeni çalışma modelini belirledi

Gulf Sigorta İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Başaran

Gulf Sigorta İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Başaran, “Pandemi döneminde beş yeni çalışan aramıza katıldı. Mart 2020’den bu yana yüzde 95 uzaktan çalışabilir olarak faaliyetimizi sürdürüyoruz” dedi. İş ile ilgili gerekliliklerin elverdiği şekilde uzaktan çalışma planı ile ilerlediklerini belirten Başaran, “Eylül 2020’den bu yana da ofise gelmesi zorunlu olan ve gönüllü olan çalışanlarımız ofise gelip çalışmaktadır. Bu oran toplam çalışan sayımızın en fazla yüzde 25’i olacak şekilde planlanmadık. Geçtiğimiz bir yıl içinde ofiste ortalama çalışan sayımız toplamın yüzde 10’u olarak değerlendirilebilir. Bir yıldır merkez ofisimiz yüzde 95, bölge ofislerimiz yüzde 50 olacak şekilde uzaktan çalışmaktayız. 2022 yılı için yeni çalışma düzenimizi planlayarak ilerliyoruz. Gerekli bilgilendirmeyi 2021 yılının son döneminde çalışanlarımız ile de paylaşacağız” diye konuştu.

Neova Katılım Sigorta İnsan Kaynakları Müdürü Murat Serdaroğlu

Neova evden çalışmaya 2015 yılında geçti

Birçok şirket pandemiyle birlikte mecburen evden çalışma modeline geçerken Neova Katılım Sigorta bu modeli 2015 yılından beri uyguluyor. Konuyla ilgili bilgi veren Neova Katılım Sigorta İnsan Kaynakları Müdürü Murat Serdaroğlu, “Pandemi süreci ile iş sürekliliği, uzaktan çalışma gibi konular hem şirketlerin hem de çalışanların gündemine hızlı bir giriş yaptı. Biz Neova Katılım Sigorta olarak 2015 yılından itibaren evden çalışma modelini gerçekleştirmekteyiz. Hali hazırda bu modeli uyguluyor olmamız pandemi sürecini daha iyi yönetmemizi sağladı. İnsan kaynakları olarak pandemi sürecini hem ülkemiz genelinde hem de şirketimiz içerisinde yakından takip edip, gerekli aksiyonları almaktayız. Yıllardır evden çalışma modelini uyguluyor olmamız bu dönemde çalışma arkadaşlarımızın adaptasyonunu hızlı bir şekilde sağlamamıza yardımcı oldu. Çalışma arkadaşlarımızın motivasyonunu artırmak ve iş sürekliliğini sağlamak adına yeni stratejiler geliştirmekte ve bu dönemde çalışanlarımızın sağlığını ön planda tutmaktayız” diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER