Sigorta sektörünün yaşadığımız süreçte çok hızlı aksiyon aldığını ve krize uyum sağladığını belirten CYB Yönetim Kurulu Başkanı Cem Yalçın Bayer, “Öncelikli olarak bu dönemlerin geçeceğini unutmamak, tabiri caizse enseyi karartmamak gerekiyor” dedi.
YouTube Kanalı, Sigorta Ekranı’na konuk olan CYB Yönetim Kurulu Başkanı Cem Yalçın Bayer, Sigorta sektörünün yaşadığımız süreçte çok hızlı aksiyon aldığını, sigorta şirketlerinin çalışanlarına ve müşterilere yönelik bu olumsuz duruma çok hızlı bir şekilde adapte olduklarını söyledi. Bu dönemin, her sektörde olduğu gibi sigorta sektörü için de zorlu bir dönem olacağını vurgulayan Bayer, “Fakat bu dönemlerin kalıcı olmamak gibi bir özelliği var. Öncelikli olarak bu dönemlerin geçeceğini unutmamak, tabiri caizse enseyi karartmamak gerekiyor” dedi.
Çince’de kriz fırsat demek
Bu dönemin aslında geriye dönüp bakmak ve ileriyi planlamak için önemli bir fırsat olduğunu vurgulayan Bayer, şunları söyledi: “Krizler beraberinde fırsatı da getirir. Çince’de kriz kelimesi fırsatla aynı anlama gelir. Çok da doğrudur. Sigorta sektörü bu krize çok çabuk adapte oldu. Müşterilere verilen hizmette herhangi bir aksama yok. Burada en çok yaşanan sıkıntılardan birisi müşteriye ulaşmak ve yeni müşteriler bulmak. Ancak, teknolojiden faydalananlar bunun üstesinden geliyor.”
Programda uzaktan öğrenim ile ilgili olarak görüşlerini açıklayan Bayer, öncelikle uzaktan öğrenmenin doğru bir şekilde tanımlamak gerektiği düşüncesinde. Yıllardan beri Türkiye’de CYB de dahil bunun altyapısı hazırlayan, teknik desteğini veren firmaların olduğunu ifade eden Bayer, “E-öğrenme dediğimiz aslında hepimizin kullandığı bir eğitim sistemi. Bunlar daha çok teknik eğitimler içeriyor ve eğitimcinin çok fazla katkısı olmuyor. Aslında, bu öğrenme şekli ileriye dönük tek başına yeterli olmuyor. Biz, ‘blended learning’-karma, karışık öğrenme dediğimiz sistemi başlattık. E-learning ile alınan belli bilgileri, sınıf içi eğitimlerle destekleyecek programlar yaptık. Bunu özellikle sınavlara yönelik uyguluyoruz” dedi.
“Eyvah, bittik” değil; “Bununla nasıl savaşırım” demek önemli
Satış yapan sigortacı arkadaşların bu dönemde ikiye ayrılmış durumda olduklarını belirten Bayer, şu örnekleri veriyor: “Birinci kısımda ‘Eyvah, yandık, bittik’ diyenler var. Diğer tarafta da ‘Ben ne yapabilirim, bununla nasıl savaşabilirim’ diyenler. Birinci kısımdan hemen ayrılmak gerekiyor. Çünkü bir şekilde bu süreç devam edecek ve hizmet vermeyi sürdüreceğiz. Müşterilerin hepsinde telefon, tablet ve bilgisayarlar var. O nedenle onlarla irtibata geçmek çok daha kolay olacak. Aslında bunu yapanlar çok daha şanslı. Geçmişte irtibat kurdukları müşterilerle ilişkilerini sürdürenler, süreci rahat atlatır. Bizim önerimiz, satışçı arkadaşlarımızın portföy taraması yapıp, poliçeleri gözden geçirmeleri yönünde olacak. Bu şekilde müşterileri için yeni ihtiyaçlar da bulabilirler.”