TOBB Sigorta Eksperleri İcra Komitesi (SEİK) yeni tip koronavirüs (COVID-19) salgını nedeniyle tedbir kuralları duyurusu yayınladı.
Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği tarafından üyelere gönderilen ve derneğin internet sitesinden yayınlanan duyuruda sigorta eksperlerinin dikkat etmesi gereken kurallar yer alıyor.
Duyuru şu şekilde:
1- Ekspertiz sürecinde kati suretle eldiven ve maske kullanılmalı, özellikle yurtdışından gelen araç, emtia hasarları ile ekspertiz için ziyaret edilen yerlerde; şüpheli kişilerin bulunduğu mekanlarda, otel- hastane gibi yüksek riskli mahallerde eldiven ve maske yanı sıra tulum kullanılmalıdır.
2- Ekspertiz esnasında gerek sigortalı, gerekse diğer kişilerle sosyal mesafe düzeyi korunmalı, ekspertizi yapılan nesnelere eldivensiz dokunulmamalıdır.
3- Yüksek riskli konut, iş yeri, depo, gemi, araç ve diğer taşıyıcılar gibi alanlarda ekspertiz öncesi, tulum, maske ve eldiven takılmasına mutlak surette dikkat edilmelidir.
4- Hasar evraklarının zorunlu olmadıkça elden alınması yerine dijital yollardan temin edilmesi ve iletilmesi sağlanmalıdır.
5- Ofis çalışanlarının farkındalığı için gerekli bilgilendirme sizler tarafından sağlanarak, ofis ziyaretleri sınırlandırılmalıdır.
6- Ofislerin temizliğine dikkat edilmeli, dezenfektan kullanılmalı, hijyen kuralları uygulanarak kapalı ortamlar sık sık havalandırılmalıdır.
7- Evraklarla temas yapan tüm personelin mutlak suretle eldiven ve maske kullanması sağlanmalıdır.
8- Dışarıdan gelen kargo ofis içine alınmadan eldiven ve maske kullanılmak suretiyle açılmalıdır.
9- Hastalık belirtileri gösteren personel derhal hastaneye yönlendirilmeli, söz konusu personele gerekli izinler verilerek, diğer ofis çalışanlarının güvenliği sağlanmalıdır.
10- Hamile, olan ya da riskli grupta yer alan çalışanlara (bağışıklık sorunu olanlar, kanser hastaları, kronik solunum yolu hastaları; obezite ve diyabet, kalp damar hastalıkları, organ nakli olanlar, kronik hastalar) izin kullandırılmalıdır.
11- Yaşanılan bu durumun süreci bilinmemekle birlikte, kamu otoritesi tarafından alınacak tedbirler göz önüne alınarak personelin evden çalışmasını sağlayacak tüm alt yapı kurulmalı, kullanılmalı, hazır hale getirilmelidir.
12- Mümkün olduğunca personellerin evden çalışmaları sağlanmalı, ofiste çalışma zorunluluğu varsa, çalışma saatleri azaltılmalı, işe geliş ve çıkış saatleri toplu ulaşımın yoğun olmadığı saatlere göre programlanmalıdır.
13- İlgili kamu otoritelerince alınan tedbirlere en üst bilinçle ve titizlikle riayet edilmelidir.
SEİK aynı duyuruda Statik IP kullanımıyla ilgili şu açıklamayı yaptı:
“Bu önlemlerle birlikte personelin evden çalışmasına olanak sağlayacak Statik İP kullanımı zorunluluğunun kaldırılması sağlanmıştır. Meslektaşlarımızın olası teşvik ve desteklerden yararlanabilmelerine yönelik ilgili merciler nezdinde girişimde bulunulmuş olup; süreç İcra Komitemiz tarafından titizlikle takip edilmektedir.”
Onay bekleniyor
“Ayrıca, eksperlerimizin risk altında sahada zorunlu olmadıkça ekspertiz yapmasının önüne geçilmesini teminen İcra Komitemizce daha önceden hazırlanan; uzaktan ekspertiz çalışma usul ve esaslarına ilişkin Hazine ve Maliye Bakanlığından onay beklemekte olup, sürecin hızlandırılması talep edilmiştir. Tüm branşlarda uygulanması planlanan uzaktan ekspertiz bilgi işlem alt yapısı için daha önceden başlatılan gerekli görüşme ve çalışmalar devam etmektedir. Bakanlık tarafından verilecek onay sonrasında bilgi işlem alt yapısının ivedilikle hayata geçirilmesi sağlanacaktır.”