SİGORTAMEDYA vatandaşa “SBM sorgulaması acenteleri nasıl etkiledi?” diye sordu. SBM’nin trafik sigortası teklif alma ekranının acenteler üzerindeki etkisi çarpıcı sonuçlar verdi.
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’nin (SBM) yeni uygulaması ‘trafik sigortası teklif alma ekranı’ ile SBM’nin internet sitesi üzerinden (www.sbm.org.tr) sorgulama yapılarak tüm şirketlerin fiyat tekliflerine ulaşılabiliyor.
Uygulama, devreye alındıktan sonra tüm şirketlerin tekliflerinin bir listede görünmesiyle birlikte uygulamanın satışa açık bir platforma dönüşmesi endişesi acente kanalını rahatsız etmişti. SİGORTAMEDYA, geçen iki aylık süre zarfında uygulamanın acenteleri nasıl etkilediğini ortaya koymak amacıyla hem sosyal medya kanalları hem de internet sitesi sigortamedya.com.tr üzerinden bir anket gerçekleştirdi.
Twitter, Facebook ve sigortamedya.com.tr üzerinden ulaşılan kişilere “SBM sorgulaması acenteleri nasıl etkiledi?” diye soruldu. Katılımcılara ise şu üç seçenek sunuldu: “Kolaylık Sağladı, Etkilemedi ve Kötü Etkiledi”
‘Kolaylık sağladı’ %56 oy aldı
Ankete göre, katılımcıların çoğunluğu SBM’nin trafik sigortası teklif alma ekranın acentelere kolaylık sağladığını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 56’sı teklif alma ekranının acentelere kolaylık sağladığını, yüzde 14’ü acenteleri etkilemediğini, yüzde 30’u ise kötü etkilediğini bildirdi.
Böyle bir sistem olabiliyorduda daha önce acentenin yetkili kullanıcı ekranına neden yapılmadı?Belge seri no olmadan fiyat vermeyen şirketler ;bu sistemle belge seriye gerek duymadan nasıl fiyat verebiliyor ?
Sistem şu anda iki ay somrasına bile fiyat verebiliyorken, acente sistemleri “son 30 gün” için fiyat verebiliyor?
20 senelik bir acente olarak fikrim HERKESİN İSTEDİĞİ GİBİ ACENTELERİ KAPATSINLAR , acenteler uşaklık yapmasınlar çünkü el-ayak işi olduğu için bu meslek gözüyle bile bakmıyorum artık !!!