Nielsen’in araştırmalarına göre; Türkiye’de tüketici güveni, 2014’ün üçüncü çeyreğinde 6 endeks puan yükselerek 87’ye ulaştı. Ekonomik endişeler tüm dünyada azalsa da savaş ve terör Türk halkının ana endişelerinden biri.
Türkiye’de tüketici güveni, 2014’ün üçüncü çeyreğinde 6 endeks puan yükselerek 87’yi bulurken global tüketici güveni bir puan artışla 98 puana ulaştı. Bu global puan bir önceki çeyreğe göre bir, sene başına göre iki puanlık bir artış anlamına geliyor. Türkiye’de Üçüncü Çeyrek Tüketici Güven Endeksi’ndeki yükseliş, önümüzdeki 12 aylık dönem için iş konusunda (yüzde 29’dan yüzde 36’ya) 7 puanlık artış gösteren olumlu beklenti ve harcama niyetindeki (yüzde 37’den yüzde 39’a) iki puanlık artıştan kaynaklanıyor.
Savaş ve terörizm ana endişelerden biri
Daha önceki çeyreklerde “ekonomi” Türkiye’deki katılımcıların önlerindeki altı ay ile ilgili ana endişeleriydi. Nielsen Türkiye Genel Müdürü, Roberto Pedretti, “Ancak 2014’ün üçüncü çeyreğinde “savaş ve terör” korkuları anlamlı derecede arttı ve savaş, bir önceki çeyreğe göre 11 puanlık anlamlı bir artış ile Türk insanları için ana endişelerden biri haline geldi” dedi. Ekonomi katılımcıların en büyük ikinci endişesi ve bunu borç takip ediyor. Bu endişelerde 2014’ün ikinci çeyreğine göre düşüş görüldü.
Türk katılımcılardaki durgunluk hissiyatı azalmaya devam ediyor
Türkiye’nin bir durgunluk döneminde olduğuna inanan katılımcıların yüzdesinde anlamlı bir değişiklik olmadı ancak oran, 2014’ün üçüncü çeyreğinde yüzde 68’den yüzde 65’e düştü. 2014’ün üçüncü çeyreğinde daha az katılımcı yeni kıyafetler için daha az harcama yaptığını belirtti. Bunun yanında ev dışı eğlencede kesinti yüzde dokuz artış gösterdi.
Türk erkekler daha yüksek güven sergiliyor
Nielsen’den alınan bilgiye göre, 2014’ün üçüncü çeyreğinde Türkiye’deki erkek katılımcılar kadın katılımcılara göre daha yüksek güven sergilediler. Türk erkeklerinin güven oranı bir önceki çeyreğe göre yedi endeks puanı yükseldi.