23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘Satış kanalları arasında artık didişme değil, birleşme zamanı’

Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB), Genel Kurul sonrası ilk basın toplantısına dağıtım kanalları hakkında verilen mesajlar damgasını vurdu. Basın toplantısına katılan TSB yetkilileri, “Dağıtım kanalları arasında artık didişme, kavga değil, birleşme zamanı” dedi.

SİGORTAMEDYA / ALP SÜER

Türkiye Sigorta Birliği (TSB), 29 Haziran’da Başkanlığa yeniden Atilla Benli’nin seçildiği Genel Kurul sonrası dün yeni Yönetim Kurulu’yla bu kez de bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıya Benli’nin Genel Kurul toplantısında da verdiği mesajlar ve TSB’nin ajandası dışında, asıl dağıtım (satış) kanalları hakkında verilen söylemler damgasını vurdu. Basın toplantısına katılan yöneticiler, “Dağıtım kanalları arasında artık kavga, didişme değil, birleşme zamanı” dedi. Dağıtım kanalları ile ilgili söylemler dışında, sektörde pandeminin etkisini üzerinden atıp, hazirandan itibaren yeniden hızlı büyümeye başladığını söyleyen yetkililer toplantı salonunda da iyimser bir hava estirdi.

“Benim olsun, küçük olsun” anlayışı değişmeli

Toplantı, Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Atilla Benli, Türkiye Sigorta Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları Mehmet Şencan ve Taylan Türkölmez ile Türkiye Sigorta Birliği Yönetim Kurulu Üyeleri Cemal Kişmir ve Ceyhan Hancıoğlu’nun yanı sıra Birliğin Hayat Dışı ve Hayat Emeklilik Yönetim Komitelerinin de katılımıyla gerçekleşti. Toplantıda, dağıtım kanalları ile ilgili açıklamalardan aldığım notları paylaşacak olursam, sektörün büyümesi için dağıtım kanallarının da büyümesi gerektiğini vurgulayan TSB Başkanı Benli, “Ancak, ’Benim olsun, küçük olsun; hepsini ben yapayım’ yaklaşımndan vazgeçilmeli. Sektörde potansiyel çok yüksek, tüm dağıtım kanallarının önünde yapmaları gereken çok büyük işler var” dedi.

Sigortayı vatandaşın ayağına götürmek gerekli

TSB Yönetim Kurulu Üyesi ve HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu da sektörde satıcı etkinliğinin ve donanımının artırılması gerektiğini ifade etti. Sektörde her ürünün acentelerin satmasına karşı olduğunu belirten Hancıoğlu, “Liyakata göre sistem oluşturulmalı. Dağıtım kanallarında rollerin iyi belirlenmesi gerekli. Acente, broker ve bankasürans kanalıyla ne satılır? Bunları tartışmak lazım” dedi. Hancıoğlu’nun “Penetrasyoınu artırmak için sigorta alışkanlığı olmayan vatandaşın ayağına gitmemiz lazım” sözleri de toplantıya katılanlar arasında büyük ilgi çekti.

Toplantıda ‘hayat sigortaları’na da vurgu yapıldı. Hayat branşında prim üretiminin ülkemizde kredi hacmi ile sınırlı kaldığını belirten TSB Yönetim Kurulu Üyesi ve BNP Paribas Cardif Emeklilik Genel Müdürü Cemal Kişmir, sektörde kredi bağımsız hayat sigortası ürünlerinin artması gerektiğine dikkat çekti. Hayat sigortalarının önemini anlatmanın ve bireylerin farklı ihtiyaçlarına yanıt verecek ürünler geliştirmenin bu branşın büyümesine katkı sunacak iki unsur olduğunu belirten Kişmir, “Bu noktada dijitalleşme ve teknolojinin yoğun kullanımı da bize avantaj sağlayacaktır” diye konuştu.

Sektör de normalleşiyor

Toplantıda Covid 19’un sigorta sektörüne etkilerine de değinilirken, sektörün mayıs ayında yeniden toparlanmanın başladığına dikkat çekildi. TSB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, pandemi döneminde yenileme ve yeni işlerin artış trendinde azalmaların yaşandığını ve primlerde bir miktar düşüş gerçekleştiğini söyledi. Ancak mayıs itibarıyla trendin normale dönmeye başladığını vurgulayan Şencan, “Bunun en önemli nedeni risklere karşı hazırlıklı olmanın önemini bir kez daha fark etmiş olmamız. Yeni dönemde sağlık sigortalarının, siber risk sigortalarının ve ticari alacak sigortasının ön plana çıkmasını bekliyoruz” dedi. Benli’nin sektörle ilgili paylaştığı bilgilere göre de hayat dışı sektör mayısta yüzde 7.5, haziran ayında yüzde 36.5, hayat branşı ise mayısta yüzde 12, haziranda ise yüzde 158 büyüdü.

Sektörün ülke ekonomisi ile dünyadaki yeri nasıl eşitlenir?

Basın toplantısında Birlik Başkanı Atilla Benli, Türk sigorta sektöründe penetrasyon oranının düşük olduğunu vurgularak, en önemli hedefin sektörün büyümesi ve penetrasyon oranının artması gerektiğine bir kez daha vurgu yaptı. 2018 sonu itibariyle söz konusu oranın, tüm dünya için yüzde 6 iken, Türkiye’de bu oranın yüzde 2 civarında olduğunu hatırlatan Benli, “Ülkemiz dünyanın 19’uncu büyük ekonomisi olmasına rağmen sigortacılık sektörümüz 39’uncu sırada yer alıyor” dedi. Benli, Türk sigorta sektörünün ülke ekonomisi ile dünyadaki yerinin eşitlenmesi için önümüzdeki 5 yıl sektörün reel olarak yüzde 41 büyümesi gerektiğini kaydetti.

BES’te çıkışlar azaldı; fon tutarı 6 ayda 20 milyar TL arttı

Toplantıda TSB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Taylan Türkölmez de Bireysel Emeklilik Sistemi’ndeki (BES) son gelişmeleri değerlendirdi. Pandemi döneminde bireylerin yaşadığı nakit ihtiyacının, sistemdeki toplam katılımcı sayısının azalmasına neden olsa da, BES’te katılımcı çıkışlarının azaldığını, mayıs ayında aylık bazda son yılların en düşük çıkış sayısına ulaşıldığını vurgulayan Türkölmez, “Yılın ilk 6 ayında fon büyüklüğünde yaklaşık 20 milyar TL gibi bir artış yaşandı. BES’teki tüm fonların son 10 yıllık getirilerine baktığımızda ortalamada enflasyonun üzerinde getiri sağladığı, toplamdaki 407 adet fonun içindeki bazılarının ise getiri oranlarının geleneksel yatırım araçlarının çok üstünde getiri sağladığı görülüyor” dedi. Toplantıda, tamamlayıcı emeklilik sistemi ile ilgili çalışmaların sürdüğü vurgulanırken, kıdem tazminatı ile ilgili kararın da beklendiği, kıdem tazminatı fonunun BES’te değerlendirilmesi için şirketlerin ve operasyonel sistemlerin hazır olduğuna dikkat çekildi.

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER