HDI Sigorta, ERGO’yu satın aldıktan sonraki ilk büyük acenteler toplantısını KKTC’de gerçekleştirdi. Toplantıda konuşan HDI CEO’su Ceyhan Hancıoğlu, yeni satın almalarla ilgili olarak, “Önce bunu hazmedelim. Patronlardan da ricam bize 1 yıl bu konuda baskı yapmaması” dedi.
SİGORTAMEDYA
Son bir yıl içinde iki şirketi satın alarak hedefini büyüten HDI Sigorta’nın Acenteler Toplantısı geniş bir katılımla bugün KKTC’de başladı. Toplantının açılışında konuşan HDI Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Swen Andre Paul Fokkema, “İlk 5 için önceliğimiz organik büyümek. Ama bu olmuyorsa fırsatı gördüğümüzde 3’üncü şirketi de satın alabiliriz” derken, HDI Sigorta CEO’su Ceyhan Hancıoğlu ise yaptığı konuşmada, “ERGO ile birleşmeden sonra HDI sektörde 7’inci şirket konumuna geldi. 1. 5 yıl içinde iki şirket aldık. Bu kolay sindirilebilir bir süreç değil. Önce bunu hazmedelim. Değerlerimizi kaybetmeden büyüyelim. Patronlardan ricam bizi 1 yıl satın alma konusunda sıkıştırmasınlar” yorumunu yaptı.
Derdimiz sizin kalbinizi kazanmak
HDI Sigorta CEO’su Ceyhan Hancıoğlu aynı zamanda acentelere yönelik oldukça kapsamlı bir sunum gerçekleştirdi. “Senle Bir Olunca” konseptiyle gerçekleşen toplantıda Hancıoğlu sözlerine “Kimsenin yeri sabit değil. Bizim derdimiz 1, 2, 3.’cü olmak değil. Sizlerin kalbini kazanmayı birinci olmaya tercih ederim” dedi. Hancıoğlu, yaptığı konuşmada ayrıca, Talanx Grubu’nun Türkiye’yi hedef ülkeler arasına aldığını belirterek, şunları söyledi: “Sektörde geçtiğimiz dönemde iki satın alma dedikodusu vardı ve iki dedikodu da gerçek oldu. Bu satın alma sonrasında yarısı ERGO’dan olmak üzere binada 550 kişi olduk. Artık ERGO poliçeleri HDI olarak basılıyor. Bir Hazine onayı kaldı. Kasım ayında resmi birleşme de gerçekleşecek. HDI olarak biz sağlık şirketi değiliz. Ama ERGO sonrasında yaşlı bir portföy ile karşı karşıyayız. Tarafları sıkıntıya sokmadan bu süreci yöneteceğiz. Şu anda sektörde 7’inciyiz. 1.5 yıl içinde iki şirket aldı. Bu kolay sindirilebilir bir süreç değil. Biz buna satın alma değil birleşme diyoruz. 1 yıl içinde yeni şirket almayı düşünmüyoruz. Önce bunu hazmedelim. Değerlerimizi kaybetmeden büyüyelim. Patronlardan ricam bizi 1 yıl satın alma konusunda sıkıştırmasınlar. Sonrasında tekrar masaya oturup karar veririz.”
Hancıoğlu, birleşmeyi tanımlarken ayrıca şu ifadeleri kullandı: “1 artı 1, 2’den büyük olmalı. Bu nedenle operasyonları yapıyoruz. Yoksa başımıza iş almak için yapmıyoruz. Şu anda 13 bölge müdürlüğümüz oldu. 3000 acentemiz var. Bunu yönetmek zor. 637 çalışanımız var. ERGO’dan 80 arkadaşımız kendi istekleri ile mutlu olarak ayrıldılar. Geri kalan 220 kişi bizimle yoluna devam edecek.”
Müşteri acentenindir
Hancıoğlu, konuşmasında acente tarafında kıdem farkı olması gerektiğine de dikkat çekti. Bugün başlayan acente ile kıdemlinin şirketler açısından farkı olması gerektiğini belirten Hancıoğlu, “Portföy mülkiyeti altına imza atarım. Müşteri acentenindir. Müşteri bilgilerinin paylaşılmadığı bir şirketiz. Bize güvenin” değerlendirmesini yaptı.
‘Havuz’u tasvip etmiyoruz
Talanx’ın hedefinin üretim ve kârlılık olarak ilk 5’te yer almak olduğunu da belirten Hancıoğlu, “Tercih edilen bir şirket olmak istiyoruz. Kombine rasyo 100’ün altına inmiyor. Teknik kâr elde edemedikçe faize sırtımızı dayıyoruz. 2016 yılından sonra sürücü kusuru kapsam dışına çıktı da sektör biraz nefes aldı. Trafikte tasvip etmediğimiz ‘havuz’ oluştuktan sonra bizde sigortacılık yapamıyoruz. Kaskoda yıkıcı bir rekabet başladı. Allah sonumuzu hayır etsin. Çünkü bu branşın kârlılığa etkisi büyük” diye konuştu.
Sektör büyümüyor, kendimizi kandırmayalım
Hancıoğlu, toplamda yüzde 14’lük bir kesime trafik sigortası satamadıklarını belirterek, “DASK ve konutta sigorta potansiyeli hala çok yüksek. Sektör büyümüyor kendimizi kandırmayalım. Enflasyondan arındırınca geriye bir şey kalmıyor. Reel bir büyüme yok. ‘Al Ali’den ver Veli’ye’ durumu var. Trafikte serbest fiyat beklentimiz var” diye konuştu.
Hancıoğlu, yeni oluşturulan SDDK’ya atanacak kişilerin ehil olması gerektiğine vurgu yaparak, “SDDK’da sektör temsilcilerinin de olmasını arzu ediyoruz” dedi.
HDI olarak ilk akla gelen sigorta şirketi olmayı istediklerini de kaydeden Hancıoğlu, bunun için sponsorluklara büyük önem verdiklerini söyledi.
ARAÇ SATIŞLARI DÜŞTÜ
Hancıoğlu, yıllar itibariyle araç satışlarının büyük oranda düştüğünü söyledi. Hancıoğlu, “Sigorta sektörünün önemli girdisi araç satışlarında sert düşüşler oldu. Araç satışları 2018’de -35’e, 2019’un il 6 ayında da eksi 39.6’a geriledi” dedi.
Hancıoğlu, karlılık oranlarına da dikkat çektiği konuşmasında, “2014-2019 yılları arası kârlılık yatırım gelirleri hariç -213, -2.150, -370, -901 ve -2.367 olarak gerçekleşti. Yine aynı dönemde net teknik zarar yatırım gelirleri dahil 1.084, -418, 1.830, 2.268 ve 3.273 olarak gerçekleşti. Bu rakamlar bize kârlılık, yazılan prim büyümesinin tersine, negatif seyrettiğini gösteriyor” diye konuştu.
Hedef branşlarda prim üretimi arttı
Portföy birleşmesi sonrasında, hedef branşlardaki prim üretiminin ERGO ile arttığını söyleyen Hancıoğlu, şunları söyledi: “Nakliyatta 1’inci, kaskoda 5’inci, yangında 6’ıncı, mühendislikte 8’inci, sağlıkta 10’uncu, trafikte 12’incü olduk. Toplamda ise 7’inci sıradayız.”
ERGO acentelerinin sinerji etkisinden de bahseden Hancıoğlu, “2019 yılının ilk 6 ayında sektörde acente artışı yüzde 18, HDI’de yüzde 23 olarak gerçekleşirken; ERGO’nun acente sayısı artış oranı sektöre göre 4 kat artışla yüzde 70 olarak gerçekleşti” dedi.
2018 yılında branş bazında sektörün trafikte yüzde 1.9, kaskoda -5.7, diğer branşlarda da yüzde 8 reel büyüme sağladığını belirten Hancıoğlu, HDI Sigorta’nın 2018 prim üretiminin (Sağlık hariç) sektöre göre daha iyi büyüme gösterdiğini açıkladı.