Sigorta Acenteleri İcra Komitesi (SAİK) Başkanı Hüseyin Kasap, sigorta ürünlerinin promosyon malzemesi olmaması için mevzuat düzenlemelerinin takipçisi olacaklarını belirterek, Shell ve Sigortayeri işbirliğiyle başlatılan trafik sigortası kampanyası ile ilgili de girişimlerde bulunduklarını söyledi.
Shell ve Sigortayeri’nin işbirliğiyle başlatılan Zorunlu Trafik Sigortası kampanyası acenteleri ayağa kaldırmıştı. Sigorta Acenteleri İcra Komitesi (SAİK) Başkanı Hüseyin Kasap, tüketiciyi yanlış yönlendirdiğini düşündüklerini bu kampanya ile ilgili gerekli girişimlerde bulunduklarını söyledi. Sigorta poliçesinin promosyon aracı olarak kullanılmaması için mevzuat düzenlemelerinin yapılması konusunda takipçi olacaklarını belirten Hüseyin Kasap acentelere şöyle seslendi:
“Bilindiği üzere, 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu’nun 35’inci maddesinin birinci fıkrasında, “Bu Kanuna göre ruhsat almadan risk üstlenmek suretiyle sigortacılık faaliyetinde bulunan veya ticaret unvanlarında ya da her türlü belgeleri yahut ilan ve reklamlarında veyahut kamuoyuna yaptıkları açıklamalarda bu Kanunda belirtilen kuruluşların adını kullanan, bu Kanunda düzenlenen faaliyetlerde bulundukları izlenimini yaratacak söz ve işaretleri kullanan gerçek kişiler ve tüzel kişilerin yetkilileri, üç yıldan beş yıla kadar hapis cezası ve altıyüz günden az olmamak üzere bin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır” hükmü yer almaktadır.
Diğer yandan, bir akaryakıt firması müşterilerine “zorunlu trafik sigortasını size özel fiyata alın, 25 TL bedava akaryakıt kazanın” ifadesi içeren SMS göndermiştir. Sigorta acentesi dışında başka bir dağıtım kanalı aracılığıyla yapılan (başka bir dağıtım kanalı ile yapılması nedeniyle ilgili mevzuat uyarınca İcra Komitemizin doğrudan müdahale yetkisi bulunmamaktadır), tüketiciyi yanlış yönlendirildiği düşünülen bu kampanyaya ilişkin olarak İcra Komitemiz ilgili kurumlar nezdinde gerekli girişimlerde bulunmaktadır. Bununla birlikte, sigorta poliçesinin promosyon aracı olarak kullanılmaması hususunda gerekli mevzuat düzenlemelerinin yapılması konusunun takipçisi olmaya devam edeceğiz.
Bu vesile ile konuya ilişkin haklı tepkilerini ortaya koyan sivil toplum kuruluşları temsilcileri ve meslektaşlarıma teşekkür eder, hepinize bol kazançlı günler dilerim.”
Saygılarımla,
Hüseyin Kasap
generali sigorta hergün 50 kere reklam yapıyor ve acentesini hiçe sayıyor ve zorunlu sigortada promasyon yapıyor ona neden hiç ses çıkmıyor beni hiçe saymayan bana zara veren en büyük yaralayan generali sigorta shell yaptığı devede kulak