29 Nisan 2024, Pazartesi
spot_img

Acenteler Kuşadası’nda toplandı

EGE Sigorta Acenteleri Derneği’nin (E.S.A.D.) acenteleri Kuşadası’nda bir araya getirdiği toplantıda, acentelik mesleğinin sorunları masaya yatırıldı.

kusadasi

SİGORTAMEDIA

EGE Sigorta Acenteleri Derneği’nin (E.S.A.D.) ev sahipliğinde 200’e yakın TÜSAF üyesi dernek temsilcisi Kuşadası Sürmeli Otel’de bir araya geldi. Meslek sorunlarını tartışma fırsatı bulan acente temsilcileri, aynı zamanda keyifli zaman geçirme fırsatı da buldular.

E.S.A.D. Başkanı Emin Melih Çırpar yaptığı açılış konuşmasında, böyle bir toplantıya ev sahipliği yapmanın mutluluğu içerisinde olduklarını belirterek “meslek sorunlarına katkı yapmış olmak isteriz, çünkü acente meslektaşlarımız zor günler geçiriyor” dedi. Güneş Sigorta, RS Servis, Doraglass’ın sponsorluğunda gerçekleşen toplantıya katılan Sigorta Acenteleri İcra Komitesi (SAİK) Başkanı Hüseyin Kasap, SAİK’in çalışmaları hakkında bilgiler verdi. Dünyadaki sigorta aracıları hakkında da bilgiler aktaran Kasap, acentelerin yaşadığı zorluklara değindi. UMEM Projesi’ne büyük önem verdiklerini dile getiren Kasap, Barcelona’da tanık olduğu bir anısını anlatarak konuşmasına şöyle devam etti: “Barcelona ziyaretimde bir sigortacı ile tanıştım. İşyeri banka şubesi gibiydi, içeride toplam 7 kişi çalışıyordu. ‘Ekibiniz bu kadar mı?’ diye sorduğumda sahada 23 kişi daha olduğunu söyledi. Bu sigorta aracısının yıllık prim üretimi 24 milyon Euro imiş. Bizlerle kıyaslandığında uçurumu fark edebiliyoruz.”

huseyin kasap
SAİK Başkanı Hüseyin Kasap

“Sözleşmeler ‘kölelik’ olmaktan çıkacak”

Sigorta ürünlerinin yanında promosyon verilmesini engelleyecek bir yaptırımın olmadığını belirten Kasap, bunun önüne geçmek için girişimde bulunacaklarını belirtti. Benzin istasyonunun kendisinin sigorta satıyor gibi anlaşılmasının sakıncalı olduğunu dile getiren Kasap, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sigortanın yanında promosyon vermek suç değil. Akaryakıt firmasının sigorta aracısı gibi sigorta satması bizi rahatsız etti. Diğer tarafta bir başka brokerin sigorta ürünü alana benzin hediye etmesi daha anlaşılabilir. Bu da acenteleri zorlayacak bir konu, bunun için de girişimlerde bulunacağız” dedi.

Katılımcılara SAİK’in çalışmaları hakkında da bilgiler veren Kasap, “Geçtiğimiz ay içerisinde SAİK olarak bir yol haritası çizdik. Görevim sona erdiğinde bunun hesabını vereceğim. Yaptıklarımı ve yapamadıklarımı, sebepleri ile herkese açıklayacağım. 2023 projeksiyonunda şu andaki konumumuzu koruyor olmamız bile bizim için başarı olacaktır. Acenteler ile sigorta şirketleri arasındaki sözleşmeleri ‘kölelik sözleşmesi’ olarak adlandırıyorum. Bunun yanında acente komisyonlarının keyfi bir şekilde bugünden yarına değiştirilmesinin de önüne geçilmeli. Bunun için dünyadaki tüm örnekler üzerinde araştırma yapacak bir kuruluş için ihale yaptık. Bir şirkete bunu yaptırıyoruz. Bu sonuçları tüm sektörle paylaşacağız. AXA’nın, Allianz’ın yurtdışında aracılarına sunduğu sözleşmeler nasılsa bizde de aynısının uygulanmasını sağlayacağız. Bunun için araştırmanın tamamlanmasını bekliyoruz” dedi.

Kasap, şubeleşme konusundaki görüşlerini de şöyle açıkladı: “Pıtırak gibi şubeleşmeye gidilmeye başlandı. Tali bayi dönemine geri döneceğiz. Bu ayrıca bir rant kapısı oldu, 25-35 bin TL’ye şube yetkisi verilmeye başlandı. Şubeleşmeyi beş tane ile sınırlandırıyoruz. Müdür atama, teknik personel zorunluluğu gibi yaptırımlarla bunun önüne geçilemeyecek” dedi.

“2015 yılı tanıtım yılımız olacak”

“2015 yılında acente profesyonelleri için bir tanıtım kampanyası yapacağız” diye konuşan Kasap, “TOBB bu konuda büyük destek veriyor, biz daha küçük planlamıştık ama yıl geneline yayılan TV, gazete ve dergilerde yayınlanacak reklam kampanyası olarak hedefimizi büyüttük. Sigorta ürünlerinin acentelerden alınmasının doğru olduğuna dair mesajlar vereceğiz” dedi. Göreve geldiklerinden bu yana 13 toplantıda 400 karar aldıklarını belirten Kasap, vakıf çalışmalarının devam ettiğini ve bunun gerçekleşmesi için ellerinden geleni yapacaklarını belirtti.

“TÜSAF promosyona karşı”

SAİK Yönetimi Kurulu Üyesi ve TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi ise yaptığı konuşmada birlik olmanın önemine dikkat çekti. TÜSAF’a üye dernek sayısının 26’ya çıktığını belirten Murat Büyükçelebi, “Dışarıda olanları da TÜSAF çatısı altına almak istiyoruz. Her ilden dernek TÜSAF içinde olmalı. Dernekleri olmayan illere de temsilci atayacağız. Çok sese kulak verip tek sesle görüşlerimizi dile getirebilirsek mesleğimize büyük katkı yapabiliriz. 15 bin 500 acentenin vebali omuzlarımızda; sorunları biliyoruz, bunlara çözüm üreterek SAİK’e sunmayı planlıyoruz. TÜSAF bir bakıma SAİK’in mutfağı gibi olmalı” dedi. Büyükçelebi verdiği Bufalo örneği ile taviz vermenin sonucu hakkında izleyenlere mesaj verdi. “Sigortacılıkta promosyona karşıyız” diyen Büyükçelebi, sözlerine şöyle devam etti: “Biz TÜSAF olarak sigortacılıkta promosyona karşıyız, yapılmaması için ne gerekiyorsa yapacağız. Biz acentelerin alternatif satış kanallarından bir korkusu yok. Biz kendimize, bilgi ve tecrübemize güveniyoruz. Yeter ki yarışacağımız rakiplerimizle haksız rekabet koşullarında olmayalım.”

İş paylaşımına dikkat!

İş paylaşımının dikkatli yapılması gerektiğini belirten Büyükçelebi, ihtiyaçtan doğan bu girişimin zamanla çığrından çıktığına dikkat çekerek “Öncelikle iş paylaşımının gerekçesini ortadan kaldıracak adımları atmalıyız” dedi. “Tanımadıklarınızla iş paylaşmayın” diyen Büyükçelebi, “Komisyonlarını alamayan acente konulu şikayetler artıyor” dedi. Şubeleşme konusunun da tehlikeli boyutlara geldiğini söyleyen Büyükçelebi, “3-5 metre ara ile şube açılmasının önüne geçilmesi gerekir” şeklinde konuştu. Şube açmak için acentelerin broker olmaya çalıştıklarını dile getiren Büyükçelebi, sözlerine şöyle devam etti: “Acentelerin en büyük rakibi, acenteler. Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Sayın Dr. Ahmet Genç’ten hepimizi broker yapmasını isteyeceğim. O zaman sorun çözülecek sanırım” dedi.

SBM, Mobil Kaza Tutanağı’nı anlattı

Toplantıda ayrıca Sigorta Bilgi Merkezi (SBM) yöneticilerinden Ahmet Güneş ve Bülent Geçkin Mobil Kaza Tutanağı uygulaması hakkında acentelere bilgi verdi. Acentelerin SBM uygulamaları ve TRAMER ile ilgili dile getirilen sorunlarını da not alan Güneş ve Geçkin, “SBM yenilikçi uygulamaları ile dünyada benzeri olmayan bir kurum haline geldi” dedi.

RS Servis acente portalına ilgi

Toplantı sonunda acentelere sunum yapan RS Servis Genel Müdürü Ünal Ünaldı, acentelere yönelik hazırlanan portal ile RS Servisleri’nde sigortalı araçların işlemlerinin internet üzerinden anlık ve belgeli olarak takip edilebileceğini de uygulamalı olarak gösterdi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER